Egyre tudatosabban választunk használt autót

Fontos a megbízhatóság és a praktikum a hazai használtautó-vásárlóknak – derült ki a Totalcar és a JóAutók.hu közös felméréséből, ami arra is rámutat, hogy a kérdőívet kitöltők 67 százaléka leginkább az autó szervizelőéletére és jelenlegi állapotára fókuszál vásárláskor. Ez jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest – állítják a JóAutók szakértői, akik szerint bár változó az emberek tudatossága és szakmai ismerete ezen a területen, azért mégis érezhetően növekszik az igény az ellenőrzött forrásból származó, dokumentált autók iránt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Használtautó vásárlási szokások

Az idén nyáron, a felnőtt hazai lakosságot (17-75 évesek) reprezentáló, 16 278 ember online megkérdezésével készült Totalcar – JóAutók felmérés célja az volt, hogy kiderítse, a magyarok milyen használt autót keresnek, és milyen szempontok alapján. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy ma már sokkal inkább tudatosabban keresik és választják ki a számukra legmegfelelőbb gépkocsit. Ezt támasztják alá az arra a kérdésre adott visszajelzések is, amelyben arra keresték a választ, hogy az emberek mi alapján döntenek az elérhető márkák és modellek között. A kitöltők 59 százaléka a megbízhatóságot és a praktikumot jelölte meg legfontosabb szempontként. A kevésbé tudatos, emocionális döntést sejtető “imidzs, presztízs” válaszlehetőséget csupán 16 százalék választotta, míg mindössze 6 százalék tartotta a legfontosabb döntési szempontnak a kinézett márka/modell konkurensekhez viszonyított árát. A válaszadók 11 százaléka pedig nem is a típus vételi árával kalkulált, hanem a hosszú távú fenntartási költségeit vette alapul a végső döntés meghozatalakor.

Kép: JóAutók.hu

A következő kérdés már nem csak márka és modellek, hanem az elérhető hirdetések közti döntési preferenciát is firtatta. A “mi alapján választasz az egyes meghirdetett autók közül?” – kérdés kapcsán csupán a kitöltők 5 százaléka állította azt, hogy az ár a legfontosabb döntési szempont.  A megkérdezettek 67 százaléka számára sokkal inkább, az autó szerviz előélete és a jelenlegi állapota a lényeges. Emellett eltörpül az autó életkorának és a kilométeróra állásának a jelentősége. Utóbbiakat mindössze a válaszadók 8 százaléka jelölte meg, mint a vásárlást támogató elsőszámú szempontot.

“Ez az eredmény komoly előrelépést mutat a használtautó piacon. Sokan, főleg az óra tekerős nepperek alapozták ugyanis arra az eladási stratégiájukat, hogy a vevők első körben a kilométerórát nézik meg. Viszont a felmérésből kiderült, hogy a vásárlók 2017-ben már jóval tudatosabbak ennél, és az autók valós állapotára kíváncsiak. Ezért veszi figyelembe a JóAutók.hu is mindennél nagyobb mértékben az autókhoz feltöltött állapot és előélet dokumentumokat az ajánlati listák összeállításakor.”  – emelte ki Halász Bertalan, JóAutók vezérigazgató.

Kép: JóAutók.hu

 Használt autót, de milyen gyakran és mit?

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 34 százaléka  3-5, míg 46 százalékuk 5-10 évente cseréli le a kocsiját. Habár a kitöltők 75 százalékának nincs márkapreferenciája, azért a nagy átlag az előre kiválasztott márka/modell kombinációk közül igyekszik megtalálni a tökéletes példányt, és csak viszonylag kevesen hajlandóak “bármit” megvenni, ami megfelel az igényeiknek. Ársáv szempontjából a megkérdezettek 16,4 százaléka fél és egymillió forint között keresgél, egy és hárommillió forint között nézelődik az 56 százalék, illetve 15 százaléka a három és ötmillió forintot elérő ajánlatok között válogat. Üzemanyag szempontjából még mindig a benzines autók vezetik a kedveltségi listát, a válaszadók 71 százaléka az ilyen üzemanyaggal hajtott kocsikban bízik, és csupán 18 százalékuk választotta a dízeles modelleket.

Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő
Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.
 

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo