Rengeteg magyarnak a túlköltekezésről szól az ünnepi időszak

Az emberek többsége 3-4 héttel karácsony előtt kezdi meg az ajándékok beszerzését, csupán két százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást, leginkább előre a 27-35 éves korosztály tervezi meg az ünnepi készülődést. Ez derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásából, amelyben idén is megvizsgálták a lakosság karácsonyi ajándékozási szokásait, valamint, hogy milyen módon finanszírozzák az ünnepi időszakban a vásárlásaikat. A kutatásban megkérdezettek nagy része előre megtervezi a költéseit, a legtöbben 50-100 ezer forint közötti összeget szánnak idén ajándékra. Az emberek közel fele hajlamos rá, hogy túlköltekezik, és keretein felül költ, emiatt pedig nő a különböző fedezetlen hiteltermékek iránti kereslet az ünnepi időszakban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is népszerű ajándék az édesség és a könyv

Az MBH Bank felméréséből kiderült, hogy átlagosan 6 embert ajándékozunk meg karácsonykor, a legnépszerűbb ajándék idén is az édesség és a könyv, de 36 százalékban élményekkel ajándékozzák meg egymást az emberek, valamint továbbra is népszerű választás a gyermekek számára a társasjáték. A vásárlók több mint fele (54 százalék) már a karácsony előtti 3-4 hétben elkezdi beszerezni az ajándékokat. A beszerzett ajándékok tekintetében egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság, a megkérdezettek 41 százaléka a csomagolással, 11 százalékuk a tudatos vásárlással járul hozzá a környezet védelméhez.

Többet tervezünk költeni idén karácsonykor, mint tavaly (Fotó: Depositphotos)
Többet tervezünk költeni idén karácsonykor, mint tavaly (Fotó: Depositphotos)

Az emberek többsége a kutatás során úgy nyilatkozott, hogy nagy figyelmet fordít az ajándékok kiválasztására. A megkérdezettek 22 százaléka előre tudja, hogy kinek mit szeretne venni karácsonyra, és ugyanennyi azok aránya is, akik karácsony előtt körülnéznek az interneten vagy az üzletekben, és a kínálat alapján döntenek. A válaszadók nagy része ugyanakkor azt válaszolta, hogy körülbelül tudja, hogy mit szeretne vásárolni, de az üzletek kínálata is nagyban befolyásolja a választást (42 százalék).  A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy ajándékok helyett inkább az együtt töltött időre és a közös programokra helyezi a hangsúlyt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo