Rengeteg magyarnak a túlköltekezésről szól az ünnepi időszak

Az emberek többsége 3-4 héttel karácsony előtt kezdi meg az ajándékok beszerzését, csupán két százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást, leginkább előre a 27-35 éves korosztály tervezi meg az ünnepi készülődést. Ez derült ki az MBH Bank reprezentatív kutatásából, amelyben idén is megvizsgálták a lakosság karácsonyi ajándékozási szokásait, valamint, hogy milyen módon finanszírozzák az ünnepi időszakban a vásárlásaikat. A kutatásban megkérdezettek nagy része előre megtervezi a költéseit, a legtöbben 50-100 ezer forint közötti összeget szánnak idén ajándékra. Az emberek közel fele hajlamos rá, hogy túlköltekezik, és keretein felül költ, emiatt pedig nő a különböző fedezetlen hiteltermékek iránti kereslet az ünnepi időszakban.

Továbbra is népszerű ajándék az édesség és a könyv

Az MBH Bank felméréséből kiderült, hogy átlagosan 6 embert ajándékozunk meg karácsonykor, a legnépszerűbb ajándék idén is az édesség és a könyv, de 36 százalékban élményekkel ajándékozzák meg egymást az emberek, valamint továbbra is népszerű választás a gyermekek számára a társasjáték. A vásárlók több mint fele (54 százalék) már a karácsony előtti 3-4 hétben elkezdi beszerezni az ajándékokat. A beszerzett ajándékok tekintetében egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság, a megkérdezettek 41 százaléka a csomagolással, 11 százalékuk a tudatos vásárlással járul hozzá a környezet védelméhez.

Többet tervezünk költeni idén karácsonykor, mint tavaly (Fotó: Depositphotos)
Többet tervezünk költeni idén karácsonykor, mint tavaly (Fotó: Depositphotos)

Az emberek többsége a kutatás során úgy nyilatkozott, hogy nagy figyelmet fordít az ajándékok kiválasztására. A megkérdezettek 22 százaléka előre tudja, hogy kinek mit szeretne venni karácsonyra, és ugyanennyi azok aránya is, akik karácsony előtt körülnéznek az interneten vagy az üzletekben, és a kínálat alapján döntenek. A válaszadók nagy része ugyanakkor azt válaszolta, hogy körülbelül tudja, hogy mit szeretne vásárolni, de az üzletek kínálata is nagyban befolyásolja a választást (42 százalék).  A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy ajándékok helyett inkább az együtt töltött időre és a közös programokra helyezi a hangsúlyt.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo