Online vásárlás cikkek
A járvány nyertese az internetes vásárlás?
A koronavírus-járvány elhúzódásának egyértelmű nyertesei az online kereskedések, az internetes vásárlások értéke mind belföldi, mind pedig külföldi viszonylatban jelentősen nőtt idén a második negyedévben - egyebek között ez derült ki a Magyar Nemzeti Bank a magyarországi pénzforgalomról közzétett elemzéséből.
Idén előbb beköszönthet az online vásárlási láz
A koronavírus járvány miatt az e-kereskedelem legpörgősebb időszaka akár két-három héttel korábban megkezdődhet. Az állítás az Egyesült Államokban működő Coresight Research tanácsadó cég kutatásán alapszik, a tendencia azonban az európai piacokon is várható.
E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még
Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25 százalékkal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
A pénztárcabarát vodka
A vodka alapvetően nem egy drága ital, még a legnevesebb gyártók által fémjelzett palackokban található átlátszó, testet-lelket átmelegítő nedűhöz is viszonylag kedvező áron lehet hozzájutni. Vannak olyan helyek, ahol már maga a beszerzési ár is annyira kedvező, hogy már az megér egy koccintást.
Nem egyszerű most online bevásárolni
A megnőtt kereslet miatt a termékek darabszámának maximalizálásával, a kiszállítási határidő hetekkel történő megnövekedésével is számolni kell annak, aki bevásárlását most az interneten keresztül akarná lebonyolítani. A Spar arra kéri a vásárlókat, ne halmozzanak fel feleslegesen sok élelmiszert, az Auchannál már most bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést felvenni.
Az online vásárlás már mindennapos, de a készpénzről nem tudunk leszokni
A magyar internetezők szívesebben fizetik ki személyesen, készpénzben a megrendelt terméket. Az online fizetési megoldásokat egyelőre inkább a fiatalabbak preferálják, mégis ők tartják be legkevésbé az adatvédelmi óvintézkedéseket.
A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk
Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat.
Online vásárlás – van még tovább?
Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra
Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.
Ki nyelje be, ha rosszul van kiírva az ár a webshopban?
Nemrég egy gluténmentes lisztkeverék tizedáron volt kiírva egy webshopban, mire a szemfüles vevők rögtön kiszúrták a hibát és vitték is. Vajon megtehette volna a webáruház, hogy nem adja oda ezen az áron a megvásárolt termékeket?
Mindennel szembemennek a magyar vásárlók
A magyar online vásárlók szembe mennek a globális fogyasztói szokásokkal. Okostelefon helyett számítógéppel rendelnek, méghozzá a legtöbbet nem a karácsonyi szezonban, hanem februárban, méghozzá mindig a hét második felében.
Sunyi módon ver át sok online portál
Az Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok vizsgálata szabálytalanságokat tárt fel az e-kereskedelmi honlapokkal kapcsolatban. A legtöbb esetben az árak és a különleges ajánlatok feltüntetése esetén nem volt megfelelő a tájékoztatás.
Online is egyre többet költünk a prémium termékekre
A magyarok közel fele már online szerzi be a kívánt prémium terméket, ezzel lassan közelít a 61 százalékos európai és a 69 százalékos világátlaghoz. Sőt 15 százalék akár szívesen rendel a tengerentúlról is, és leginkább magasabb minőségű kávéért/teáért ad ki több pénzt.
Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit
Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is.
Nyolc napig vacakol egy táskán az átlag magyar vásárló
Vajon mennyi idő alatt hozzuk meg az online vásárlási döntést? Meglepő eredmények születtek egy európai kutatáson. Bár mi magyarok viszonylag gyorsan vásárolunk, vannak dolgok, mint például a ruházati táskák, amelyekkel napokig vacakolunk.
Valentin-nap: egyre többet költünk szeretteinkre
A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.
Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.
Az év végi hajrá nem ér véget az ünnepekkel
A karácsony közeledtével felpörög az online vásárlás is, a hazai webshopok éves forgalmuk 35-37 százalékát realizálhatják ebben az időszakban. Az év végi hajrá azonban nem ér véget az ünnepekkel, hiszen kezdetét veszi a termékek cseréjének, visszaküldésének időszaka, az Egyesült Államokban például tavaly az interneten vásárolt áruk csaknem 30 százalékát vitték vissza az üzletekbe.
Emiatt akad el minden negyedik online vásárlás
Az internetes kiskereskedelemben minden negyedik vásárlás akad el amiatt, hogy a vásárlóknak nincs elegendő információjuk a termékről, vagy az értékesítési felület használata nem elég egyértelmű – állítják az Arenim Technologies szakértői. A probléma a Black Friday, Cyber Monday és a karácsony által keretezett értékesítési időszakban még súlyosabb kihívás elé állítja a kiskereskedőket, de a stockholmi központú, budapesti fejlesztőközpontot működtető callcenter-szakértők szerint létezik megoldás.
Honnan tudhatom, hogy eredeti-e az online vásárolt luxuscikk?
Nem kell többé aggódniuk azoknak, akik nagy értékű karórát vagy más luxuscikket vásárolnának online. Az eBay most már Európában is elérhető hitelesítési programja teljes biztonságot nyújt, és kétely esetén pénz-visszafizetési garanciát is ad.
A legnagyobbak is lépésváltásra kényszerülnek
Már a labdarúgó VB döntője előtt világos volt, hogy a Nike a győztes: mind a francia, mind a horvát csapat tagjai az oregoni cég ruházatát viselték. A Nike részvényei szárnyalnak, de a cégnek meg kell birkóznia a digitalizálás nem csekély kockázataival.
A Black Friday már nem volt akkora durranás
2017-ben tovább-bővült a hazai online kereskedelem, több mint 360 milliárd forintos forgalmat generált az egy évvel korábbinál 7 százalékkal több (3 millió) vásárló, ami értékét tekintve 18 százalékkal nagyobb, mint 2016-ban.
A nap, amikor a szív győz az ész felett
A virágárusok a Valentin-nap nagy nyertesei, de az éttermek, az ajándékboltok, a mozik és az ékszerészek sem panaszkodhatnak – pedig Magyarországon ez a legkevésbé elfogadott ünnep, csak a lakosság 40 százaléka lepi meg párját ezen a napon és még az ukránok is többet költenek ajándékra.
Nem mindegy, honnan vásárol az interneten
Állampolgárság, lakhely, aktuális tartózkodási hely miatt nem lehet megtagadni a vásárlást, vagy átirányítani a vevőt, a kereskedőknek a más uniós országból származó vevőket ugyanúgy kezelni, mint a belföldieket - az EU új szabályozása szerint.
Rászoktunk a webáruházakra
Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb. A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.
Nem minden vám- és áfamentes, amit külföldről rendelünk karácsonyra
Karácsonyi ajándékot rendelne az EU más tagállamaiból vagy akár EU-n kívüli országokból? Összegezzük, mire figyeljen a rendelés leadása során, milyen értékhatárokkal kell számolnia és milyen esetben kell vámot fizetnie.
Ha online veszed, olcsóbb lesz a vonatjegy
Olcsóbbak lesznek a magyarországi vasúttársaságok e-vonatjegyei decembertől, az automatás vásárlásoknál öt százalékos lesz a kedvezmény, az otthon nyomtatott vagy mobileszközön bemutatott menetjegyeké pedig tíz százalékra nő december 10-től, a MÁV-START egyes járataira 20 százalékkal csökkentheti az e-jegy árakat.
Öt tipp, amivel elkerülhetjük a Black Friday csapdáit
A Black Friday tökéletes alkalom, hogy tudatos pénzügyi gondolkodásra tanítsuk a gyerekeket. De mi van, ha a szülő is a vásárlási pszichózis áldozatául esik? A K&H összegyűjtött öt tippet, amivel elkerülhetjük a Fekete Péntek csapdáit.
A neten vásároltam, meggondolhatom magam?
Az interneten való vásárlás manapság nagyon elterjedt, és a webáruházakban sokféle termék és szolgáltatás elérhető. Előfordulhat azonban, hogy valaki az online vásárlást követően vagy akár a termék kipróbálása után vissza akar lépni a vételtől. Milyen jogi lehetőség van az online vásárlástól való elállásra? Szakértőnk erre a kérdésre adja meg a választ.
Csak online tarol a Fekete Péntek
A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya Magyarországon, hogy számszerűsíteni lehessen.
Az online vásárlás is húzza a kiskereskedelmi forgalmat
A következő hónapokban is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a bővülést a közelgő ünnepi időszak és az építőipar felfutása is segíti – mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára.
A legjobb adu az ingyenes házhozszállítás
Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Iskolakezdés előtt turbófokozatra kapcsoltak a szülők
Augusztus végére pörög fel igazán a laptopok és irodaszerek iránti kereslet, az iskolatáskák kerülnek a fókuszba. Sok minden beszerezhető online, így elkerülhető a sorban állás. Úgyis mindig az utolsó napokban derül ki, mennyi minden hiányzik még.
Akkor is kérjünk nyugtát, ha a neten vettünk tűzifát
A NÉBIH – a faanyag-kereskedelmi lánc felügyeletéért felelős hatóságként – kéri a lakosságot, hogy legyenek különösen körültekintőek, ha online vásárolnak tűzifát!
Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor?
Bár folyamatosan nő és fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több, mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.
Online is pörögnek a nyári slágertermékek
A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban.
Az erotikus segédeszközök és a vitaminok mennek jól a neten
A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.
A mai fogyasztók nem járnak vásárolni
A mai fogyasztók nem járnak vásárolni. Mindig és mindenhol vásárolnak – ez derül ki a KPMG friss, nemzetközi, online vásárlási szokásokat elemző felméréséből. Meglepő módon nem a fiatalok uralják az online vásárlást.
A vásárlók is külföldre mennek
2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakot figyelembe véve látszik, hogy körükben évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége – tízből hatan – szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki a GfK Digital Connected Consumer (DCC) felméréséből.
Feketelista készül a jogsértő webshopokról
A webáruházak zömét Magyarországon a kkv szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, akik az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok 2017. februári változása miatt nem lehetnek teljesen nyugodtak. Ugyan továbbra is él az a szabály, amely szerint a KKV szektorba tartozó vállalkozások az első, például adatvédelmi, fogyasztóvédelmi jogsértés esetén nem bírságolhatók, azonban a vállalkozásokat legalább ennyire hátrányosan érintő egyéb új szankciókra ez nem vonatkozik.
Egymillió ajándék ért késve a fa alá
Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késések arra késztetik a vásárlók egy részét, hogy korábbra hozzák online rendeléseiket, vagy egyáltalán ne vásároljanak az ünnepi időszakban az interneten – derül ki az eNET Internetkutató 2017. január elejei felméréséből.
Pin kód kell az online vásárláshoz? Fogjon gyanút!
Az ismert magyar webáruházak megfelelő biztonsági szintet alkalmaznak, egy kevés odafigyeléssel, felkészültséggel és hétköznapi lépésekkel az internetes vásárlás veszélyei elkerülhetők - hangsúlyozta a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt.
Jól járt, aki rágyúrt a Fekete Péntekre
Az eNET kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt a Fekete Pénteken. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30%-a ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday.
Csak óvatosan az online tolvajokkal
Kutatások szerint 2020-ra, több mint húszmilliárd okoseszköz lesz az internetre kötve, mindeközben a magyar internetezők az uniós veszélylistán a második helyen vannak. Az okoseszközök robbanásszerű terjedése nem csupán óriási lehetőségeket, de hatalmas biztonsági réseket is rejt. Mindeközben úgy tűnik, hogy a magyar átlagfelhasználó még a hagyományos webböngészés és webesvásárlás során sem eléggé tudatos a biztonság terén.
Erre kell nagyon figyelni a webshopoknál
Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók online szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha.
A bűnözők is készülnek az ünnepekre
A karácsony előtti rohanásban minden perc számít, így egyre több vásárlást intézünk mobileszközökön keresztül, lassan többet, mint asztali számítógépekről . Bár a magyarok 49 százaléka tervez vásárlást mobilapplikáción keresztül , sokan mégsem tudatosítják az ebben rejlő óriási veszélyeket. A Trend Micro biztonsági szakértői összegyűjtötték azokat a legfontosabb tanácsokat, amelyeket mobiltelefonról történő online vásárlás esetén érdemes szem előtt tartanunk, nehogy hackertámadás áldozataivá váljunk.
Így vásárolhatunk be egyszerűen az USA-ban
Az Amerikai Egyesült Államok jelenleg az egyik legnépszerűbb online bevásárlási célország, ahonnan a magyar internetezők 17 százaléka rendel termékeket legalább évi egy alkalommal. Akik eddig csak a megfelelő pillanatra vártak, a következő hetekben a karácsonyi leszállítások során nagy eséllyel juthatnak hozzá kedvezményesen az áhított árucikkhez, de ez sok esetben igen komplikált és költséges mulatság lehet. Az USadress.com tanácsainak megfogadásával megkönnyíthetjük az Egyesült Államokból történő vásárlást.
Idén sem sajnáljuk a pénzt karácsonyra
Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.