Online vásárlás cikkek
Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt
Az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.
A 2013-as év 10 legjellemzőbb IT-fogyasztói trendje
Az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is.
Kevesebb visszaélés bankkártyákkal
Tovább csökkent a hazai bankkártyaüzletágban a visszaélések száma és a visszaélésekből származó kár – derül ki a Magyar Nemzeti Banknak (MNB) az idei első félévben történt visszaélésekről szóló statisztikáiból.
Karácsony: vásárlási láz az interneten
Karácsonyi vásárlási láz uralkodik az interneten, az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor realizálják az e-kereskedők – derül ki az eNET–Telekom Jelentés az internetgazdaságról című kutatásának összegzéséből.
Bármilyen karácsonyi ajándéknak örülünk?
A magyar vásárlók közel egynegyede csak ritkán, vagy soha nem olyan ajándékot kap, amit igazán szeretne. A kutatás második szakaszában megkérdezett internetes vásárlók szerint a zokni már annyira unalmas, hogy a legextrémebb ajándéktárgyak között is szerepel. Az interneten vásárlók dolgát ugyanakkor megkönnyíti, hogy tudatosan és személyre szabottan kereshetnek tippeket, miközben nem csak az árat, de a sorban állást és cipekedést is megspórolhatják.
Ajándékok akár tízezrekkel olcsóbban
Az idei év legkedveltebb karácsonyi ajándékainak árait veti össze Nyugat- és Közép-Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában egy friss kutatás. Nagyon úgy tűnik, hogy érdemes az interneten vásárolni...
Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk
Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.
Online vásárlás - óvatosan az akciókkal!
Advent és karácsony közeledtével az online webáruházak már az ünnepi rohamra készülődnek. Az interneten vásárlók száma évről évre növekszik, az elmúlt évben pedig a mobilfelhasználók még tovább növelték ezt az arányt. Ez a kellemesnek tűnő vásárlási alternatíva azonban sok fejfájást is okozhat, hiszen az ünnepek közeledtével a kiberbűnözők is aktivizálják magukat. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy biztonságban teljen az adventi készülődés:
Nyakunkon a karácsony! Bevásárlás mobilon
A hagyományos online vásárlókon november első hetében, míg a mobiltelefonon vásárlókon csak november 20-a környékén tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derült ki az allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25-26-án is kiemelkedően aktívak.
A vásárlók többsége még a személyességre szavaz
A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben, az Ipsos nemzetközi kutatásában részt vevő válaszadók döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.
Ki lesz a legjobb? - Versenyben az e-boltok
Az internet mára teljesen átszabta a kiskereskedelmet. A gombamód szaporodó webáruházak forgalma összességében évről évre nő, miközben a hagyományos boltok nehezen állják a versenyt. És ez még csak a kezdet! A trend egyértelmű: a webkereskedelemé a jövő. Ezt bizonyítja az Ország Boltja verseny sikere is, amely a magyar webáruházak legjelentősebb hazai megmérettetése.
Mire jó a QR kód?
A QR kód egy adatok tárolására alkalmas pontokból álló kép. Olyasmi, mint egy fajta vonalkód, de a mögötte rejlő információ szinte bármi lehet. Egy okostelefon és a kód segítségével leendő ügyfelünk azonnal a honlapunkon találhatja magát. Vagy bárhol ,ahová csak irányítani szeretnénk őt.
Mit nekünk Amazon! Magabiztos magyar webshopok
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében - a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben, ugyanakkor az online piac fogyasztói bázisában még bőségesen van növekedési potenciál.
Hogyan lehet kihasítani egy szeletet a mobilpiacból?
A virtuális mobilszolgáltatás elterjedésének első hulláma lezajlott Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és Ázsiában, így más térségekben, köztük Közép-Kelet-Európában az új piaci szereplők így már jelentős tapasztalatok alapján léphetnek színre, többek között azzal az előnnyel, hogy rájuk nem minden esetben vonatkozik a telekomadó.
Melyik Magyarország legjobb webboltja?
Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye. Az Ország Boltja címért már több mint 150 magyar webshop küzd. A verseny nyitott, a részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes.
Magyar gazda menni internet
A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással - mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás.
Ez lesz a jövő nagy dobása
Kevés olyan terület van manapság, ahol nagy bizonyossággal bővülés várható az elkövetkező időszakban. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. A vállalkozásoknak ezért szükségszerű lépést tartani az itt bekövetkező fejlődéssel, amit szerencsére egyre többen felismernek.
Az online jelenlét a szállodáknak is segít
A kkv-méretű szállásadók kilenctizede számára a vendégszám növelése a legnagyobb kihívás, ám az innovatív megoldásokat kevesen ismerik. Pedig egy felmérés szerint akár 35 százalékkal is növelheti a konverziót az új technológiák kihasználása.
Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta?
A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.
Van, ahol nem álom a dinamikus növekedés
A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben - derül ki a GKIeNET - T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról" májusban közzétett kutatásából. Az internetes vásárlás előnyei mellett a kedvezőtlen gazdasági környezet a lakosságot árérzékenyebbé teszi, és ez is kedvezően hat az internetes vásárlásra. A teljes magyarországi kiskereskedelem 2,4%-a már online módon történt.
Belföldi turizmus: használjuk az internetet
Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust - derült ki a Szallas.hu adataiból. A kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el.
Románia lenyomott minket
Magyarországon egy év alatt 60 százalékkal nőtt az online bankkártyás fizetések aránya a régió egyik legjelentősebb online fizetési szolgáltatójának az internetes vásárlási trendeket vizsgáló kutatása szerint.
Egyre inkább a mobilnet vezet
Az okostelefonok és táblagépek terjedésével az internetezés is egyre inkább ezen eszközökre terelődik a Gfk Hungária Digital Connected Consumer című tanulmányának idősoros adatai alapján. A rendszeresen internetezők vásárlás előtt a világhálón tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról és többségük utólag megosztja tapasztalatait valamely közösségi oldalon. Háromból két rendszeres netező vásárolt már webshopban, kettőből egy pedig online aukciós oldalon.
Legyen vevő a látogatóból!
Nem elég, ha látogatók érkeznek az interneten jelen lévő vállalkozások honlapjára. Az igazi cél az lenne, hogy vásárlóvá váljanak! A jól felépített oldal és a szakértő segítség is sokat segíthet ebben.
Egyre inkább mobilról fizetünk
A PayPal 7 milliárd dollár mobileszközökön keresztüli pénzmozgást vár 2012-re - jelentette be John Donahoe, az eBay ügyvezetője a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a Las Vegasban rendezett CES-en. A vállalat ezzel megduplázta korábbi, 4 milliárd dollárról szóló jóslatát, ami óriási fejlődés a tavalyi évre becsült 1,5 milliárd dollárhoz, és a 2010-es 750 millió dollárhoz képest.
Ne a Föld kárára ajándékozgassunk!
Környezettudatos karácsonnyal rengeteg stressztől és pénzkidobástól szabadulhatunk meg. Az internetes vásárlás sokkal kevésbé árt a környezetnek, ráadásul olcsóbb és kényelmesebb mint a karácsonyi forgatagban boltról boltra járva beszerezni az ajándékokat.
Hogyan fizet a magyar?
Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával - derül ki a KutatóCentrum legfrissebb "E-Shopping Report"-jából, amely szerint egy év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt a rendszeres internetezők körében az online vásárlók aránya.
Gyorsabb nemzetközi utalás a Citibanknál
A Citibank Magyarország ügyfelei mostantól azonnali, valós idejű bankszámlák közötti online átutalást végezhetnek a világ 26 országában a Citibanknál vezetett saját bankszámlájukra, továbbá családtagjaik vagy üzleti partnereik egyéni Citibank bankszámláira. Ez az új, innovatív digitális szolgáltatás a Citi páratlan globális hálózatára építve nyújt egyedülálló értéket a Citibank ügyfeleinek a világ minden táján.
Hogyan adjunk el árut a neten?
A múlt hónapban a Kossuth Kiadó gondozásában megjelent Internet sikerkalauz című könyv a magyar kis- és középvállalkozások digitális jelenét elemezve a vállalkozások internetes weboldalait vizsgálja.
Ötből ketten élnek vele
Európában öt emberből kettő vásárol online és ma már a nők helyett a férfiak játsszák a főszerepet az internetes beszerzésekben - derül ki a CBRE kutatásából. Jó ötlet kereskedőknek: online felületen lehet tesztelni az új piacokat és becsalogatni a boltokba a vevőket. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a többcsatornás kínálat dinamikus megoldást kínál a kiskereskedők számára.
Miért félünk az internetes vásárlástól?
A válságban felértékelődött a belső fogyasztás élénkítése, mint a gazdaság felpörgetésének egyik eszköze és miután a legtöbb országban mind a fogyasztó, mind a szolgáltató egyre inkább ár, illetve költségérzékeny, értelemszerűen felértékelődik az internetes vásárlás szerepe. A költséghatékony, munkaerőkímélő megoldás mégis a vártnál lassabban terjed Európában.