Online vásárlás cikkek


Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt

Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt 

Az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.
A 2013-as év 10 legjellemzőbb IT-fogyasztói trendje

A 2013-as év 10 legjellemzőbb IT-fogyasztói trendje 

Az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is.
Kevesebb visszaélés bankkártyákkal

Kevesebb visszaélés bankkártyákkal 

Tovább csökkent a hazai bankkártyaüzletágban a visszaélések száma és a visszaélésekből származó kár – derül ki a Magyar Nemzeti Banknak (MNB) az idei első félévben történt visszaélésekről szóló statisztikáiból.
Karácsony: vásárlási láz az interneten

Karácsony: vásárlási láz az interneten 

Karácsonyi vásárlási láz uralkodik az interneten, az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor realizálják az e-kereskedők – derül ki az eNET–Telekom Jelentés az internetgazdaságról című kutatásának összegzéséből.
Bármilyen karácsonyi ajándéknak örülünk?

Bármilyen karácsonyi ajándéknak örülünk? 

A magyar vásárlók közel egynegyede csak ritkán, vagy soha nem olyan ajándékot kap, amit igazán szeretne. A kutatás második szakaszában megkérdezett internetes vásárlók szerint a zokni már annyira unalmas, hogy a legextrémebb ajándéktárgyak között is szerepel. Az interneten vásárlók dolgát ugyanakkor megkönnyíti, hogy tudatosan és személyre szabottan kereshetnek tippeket, miközben nem csak az árat, de a sorban állást és cipekedést is megspórolhatják.
Ajándékok akár tízezrekkel olcsóbban

Ajándékok akár tízezrekkel olcsóbban 

Az idei év legkedveltebb karácsonyi ajándékainak árait veti össze Nyugat- és Közép-Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában egy friss kutatás. Nagyon úgy tűnik, hogy érdemes az interneten vásárolni...
Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk 

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.
Online vásárlás - óvatosan az akciókkal!

Online vásárlás - óvatosan az akciókkal! 

Advent és karácsony közeledtével az online webáruházak már az ünnepi rohamra készülődnek. Az interneten vásárlók száma évről évre növekszik, az elmúlt évben pedig a mobilfelhasználók még tovább növelték ezt az arányt. Ez a kellemesnek tűnő vásárlási alternatíva azonban sok fejfájást is okozhat, hiszen az ünnepek közeledtével a kiberbűnözők is aktivizálják magukat. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy biztonságban teljen az adventi készülődés:
Nyakunkon a karácsony! Bevásárlás mobilon

Nyakunkon a karácsony! Bevásárlás mobilon 

A hagyományos online vásárlókon november első hetében, míg a mobiltelefonon vásárlókon csak november 20-a környékén tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derült ki az allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25-26-án is kiemelkedően aktívak.
A vásárlók többsége még a személyességre szavaz

A vásárlók többsége még a személyességre szavaz 

A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben, az Ipsos nemzetközi kutatásában részt vevő válaszadók döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.

Ki lesz a legjobb? - Versenyben az e-boltok 

Az internet mára teljesen átszabta a kiskereskedelmet. A gombamód szaporodó webáruházak forgalma összességében évről évre nő, miközben a hagyományos boltok nehezen állják a versenyt. És ez még csak a kezdet! A trend egyértelmű: a webkereskedelemé a jövő. Ezt bizonyítja az Ország Boltja verseny sikere is, amely a magyar webáruházak legjelentősebb hazai megmérettetése.

Mire jó a QR kód? 

A QR kód egy adatok tárolására alkalmas pontokból álló kép. Olyasmi, mint egy fajta vonalkód, de a mögötte rejlő információ szinte bármi lehet. Egy okostelefon és a kód segítségével leendő ügyfelünk azonnal a honlapunkon találhatja magát. Vagy bárhol ,ahová csak irányítani szeretnénk őt.

Mit nekünk Amazon! Magabiztos magyar webshopok 

A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében - a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben, ugyanakkor az online piac fogyasztói bázisában még bőségesen van növekedési potenciál.

Hogyan lehet kihasítani egy szeletet a mobilpiacból? 

A virtuális mobilszolgáltatás elterjedésének első hulláma lezajlott Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és Ázsiában, így más térségekben, köztük Közép-Kelet-Európában az új piaci szereplők így már jelentős tapasztalatok alapján léphetnek színre, többek között azzal az előnnyel, hogy rájuk nem minden esetben vonatkozik a telekomadó.

Melyik Magyarország legjobb webboltja? 

Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye. Az Ország Boltja címért már több mint 150 magyar webshop küzd. A verseny nyitott, a részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes.

Magyar gazda menni internet 

A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással - mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás.

Ez lesz a jövő nagy dobása 

Kevés olyan terület van manapság, ahol nagy bizonyossággal bővülés várható az elkövetkező időszakban. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. A vállalkozásoknak ezért szükségszerű lépést tartani az itt bekövetkező fejlődéssel, amit szerencsére egyre többen felismernek.

Az online jelenlét a szállodáknak is segít 

A kkv-méretű szállásadók kilenctizede számára a vendégszám növelése a legnagyobb kihívás, ám az innovatív megoldásokat kevesen ismerik. Pedig egy felmérés szerint akár 35 százalékkal is növelheti a konverziót az új technológiák kihasználása.

Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta? 

A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.  

Van, ahol nem álom a dinamikus növekedés 

A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben - derül ki a GKIeNET - T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról" májusban közzétett kutatásából. Az internetes vásárlás előnyei mellett a kedvezőtlen gazdasági környezet a lakosságot árérzékenyebbé teszi, és ez is kedvezően hat az internetes vásárlásra. A teljes magyarországi kiskereskedelem 2,4%-a már online módon történt.

Belföldi turizmus: használjuk az internetet 

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust - derült ki a Szallas.hu adataiból. A kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el.

Románia lenyomott minket 

Magyarországon egy év alatt 60 százalékkal nőtt az online bankkártyás fizetések aránya a régió egyik legjelentősebb online fizetési szolgáltatójának az internetes vásárlási trendeket vizsgáló kutatása szerint. 

Egyre inkább a mobilnet vezet 

Az okostelefonok és táblagépek terjedésével az internetezés is egyre inkább ezen eszközökre terelődik a Gfk Hungária Digital Connected Consumer című tanulmányának idősoros adatai alapján. A rendszeresen internetezők vásárlás előtt a világhálón tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról és többségük utólag megosztja tapasztalatait valamely közösségi oldalon. Háromból két rendszeres netező vásárolt már webshopban, kettőből egy pedig online aukciós oldalon.

Legyen vevő a látogatóból! 

Nem elég, ha látogatók érkeznek az interneten jelen lévő vállalkozások honlapjára. Az igazi cél az lenne, hogy vásárlóvá váljanak! A jól felépített oldal és a szakértő segítség is sokat segíthet ebben. 

Egyre inkább mobilról fizetünk 

A PayPal 7 milliárd dollár mobileszközökön keresztüli pénzmozgást vár 2012-re - jelentette be John Donahoe, az eBay ügyvezetője a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a Las Vegasban rendezett CES-en. A vállalat ezzel megduplázta korábbi, 4 milliárd dollárról szóló jóslatát, ami óriási fejlődés a tavalyi évre becsült 1,5 milliárd dollárhoz, és a 2010-es 750 millió dollárhoz képest.

Ne a Föld kárára ajándékozgassunk! 

Környezettudatos karácsonnyal rengeteg stressztől és pénzkidobástól szabadulhatunk meg. Az internetes vásárlás sokkal kevésbé árt a környezetnek, ráadásul olcsóbb és kényelmesebb mint a karácsonyi forgatagban boltról boltra járva beszerezni az ajándékokat. 

Hogyan fizet a magyar? 

Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával - derül ki a KutatóCentrum legfrissebb "E-Shopping Report"-jából, amely szerint egy év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt a rendszeres internetezők körében az online vásárlók aránya.

Gyorsabb nemzetközi utalás a Citibanknál 

A Citibank Magyarország ügyfelei mostantól azonnali, valós idejű bankszámlák közötti online átutalást végezhetnek a világ 26 országában a Citibanknál vezetett saját bankszámlájukra, továbbá családtagjaik vagy üzleti partnereik egyéni Citibank bankszámláira. Ez az új, innovatív digitális szolgáltatás a Citi páratlan globális hálózatára építve nyújt egyedülálló értéket a Citibank ügyfeleinek a világ minden táján.

Hogyan adjunk el árut a neten? 

A múlt hónapban a Kossuth Kiadó gondozásában megjelent Internet sikerkalauz című könyv a magyar kis- és középvállalkozások digitális jelenét elemezve a vállalkozások internetes weboldalait vizsgálja.

Ötből ketten élnek vele 

Európában öt emberből kettő vásárol online és ma már a nők helyett a férfiak játsszák a főszerepet az internetes beszerzésekben - derül ki a CBRE kutatásából. Jó ötlet kereskedőknek: online felületen lehet tesztelni az új piacokat és becsalogatni a boltokba a vevőket. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a többcsatornás kínálat dinamikus megoldást kínál a kiskereskedők számára.

Miért félünk az internetes vásárlástól? 

A válságban felértékelődött a belső fogyasztás élénkítése, mint a gazdaság felpörgetésének egyik eszköze és miután a legtöbb országban mind a fogyasztó, mind a szolgáltató egyre inkább ár, illetve költségérzékeny, értelemszerűen felértékelődik az internetes vásárlás szerepe. A költséghatékony, munkaerőkímélő megoldás mégis a vártnál lassabban terjed Európában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Újra jöhetnek Magyarországra a vendégbefektetők

Újra jöhetnek Magyarországra a vendégbefektetők 

Egy március elseje óta alkalmazandó módosított joganyag új rendszerbe helyezte a tartózkodási jogcímeket, valamint új engedélytípusokat vezetett be.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Ha ilyen egzotikus állatokat tenyészt, akkor van egy pompás hírünk!

Ha ilyen egzotikus állatokat tenyészt, akkor van egy pompás hírünk! 

Telepfejlesztő támogatásra pályázhatnak a strucc- és emutartók.

Társadalom

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar  

2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo