Ki lesz a legjobb? - Versenyben az e-boltok

Az internet mára teljesen átszabta a kiskereskedelmet. A gombamód szaporodó webáruházak forgalma összességében évről évre nő, miközben a hagyományos boltok nehezen állják a versenyt. És ez még csak a kezdet! A trend egyértelmű: a webkereskedelemé a jövő. Ezt bizonyítja az Ország Boltja verseny sikere is, amely a magyar webáruházak legjelentősebb hazai megmérettetése.

A webkereskedelem térnyerése több mint piaci kérdés - ezt ismerték fel az Ország Boltja webáruház verseny elindítói. Az internet adta új piac mögött aktív fogyasztók állnak, akik nem csak vásárolnak, de kiterjedt szociális életet is élnek a neten. A különböző közösségi hálózatokon rendre megosztják vásárlási tapasztalataikat és ezzel bizony sokat segíthetnek egy-egy áruház felfutásában. Az egyéni vélemények azonban esetlegesek és nem is biztos, hogy igazságosak, miközben a feltörekvő webkereskedelemnek létszükséglete a vásárlói elégedettség mérése. A piacvezető magyar árösszehasonlító oldal, az Árukereső.hu ebből a tényből indult ki, amikor évekkel ezelőtt elindította Megbízható Bolt programját, majd tavaly útjára indította az Ország Boltja versenyt.

A megmérettetés legalább olyan egyszerű, mint a netes vásárlás. Az Ország Boltján bármely magyar webáruház versenyre kelhetett a vásárlók kegyeiért. A legnépszerűbb webáruházra egy kattintással bárki szavazhat a verseny hivatalos oldalán (www.orszagboltja.hu) vagy az egyes indulók honlapján. A minőségi díjra viszont csak a Megbízható Bolt Programban résztvevő webáruház vásárlója szavazhat egy rövid kérdőív kitöltésével, ahol ítéletet mondhat a szolgáltatás általános színvonaláról, a rendelés menetéről vagy épp a kézbesítésről.

Idén már közel 450 webáruház regisztrált a versenyre, ahol 16 kategóriában mérettethetik meg magukat. Külön indulnak például a baba-mama, sport és könyv áruházak, de díjazzák a legjobb elektronikus szexshopot is. Idén a legtöbb nevezés a szépségápolás és egészség, az otthon, kert és barkács, illetve a számítástechnika kategóriákban érkezett. Az egyes alkategóriák mellett a fődíjat a minőség díjasok legjobbja kapja - 2011-ben az első Ország Boltja díjat a 220volt.hu műszaki webáruháznak ítélték a vásárlók. - A verseny rangját jelzi, hogy a mindegy 1000 magyar webáruház fele indult tavaly is és idén is, ami egészen egyedülálló iparági elismerés - mondja Palocsay Géza, az Ország Boltját szervező Árukereső.hu operatív vezetője, aki hozzátette - A kezdeményezéssel mindenki profitál, nem csak az egyes webáruházaknak, hanem az egész internetes közösségnek jó: növeli az e-kereskedelem általános elfogadottságát és erősíti a bizalmat a vevők körében és nem utolsó sorban megmutatja a döntéshozóknak az iparág teljesítményét.

Hirdetési csomagot kap a nyertes!
A Piac&Profit is támogatja az Ország Legjobb Boltját, ezért kiadónk 500 ezer forintos hirdetési csomagot ajánl fel a verseny győztesének.

Az Ország Boltja több, mint játék - kitűnő marketingeszköz a nyertesek számára. A díjakban megtestesülő vásárlói elismerés nagyobb vonzerő a potenciális kliensek számára, mint bármilyen más hirdetési eszköz. Ráadásul az indulás ingyenes. Mindez visszaköszön a versenyzők számában, eddig négyszáznál többen regisztráltak. - Örömmel tapasztaltuk, hogy a 2011-es díjazottak kampányaikban felhasználják az elismerést, ami visszahat az Ország Boltjára is, hiszen idén még le sem zárult a verseny, de már 16 százalékkal többen szavaztak a kedvenc webshopjukra. Ebben az évben október 8-án zárul a verseny, az eredményhirdetés pedig 10-én lesz az Ország Boltja Gálán. - jegyzi meg Palocsay Géza, aki befejezésül hozzátette - tavalyhoz hasonlóan, idén is kiteszünk magunkért a díjátadón, hiszen az Ország Boltja a felelős webáruházak elismerése, és mint ilyen az egész iparág, valamint a mögöttünk álló internetes közösség közös ünnepe.

Rá is fér az iparágra az ünneplés, hisz az általános recesszió közepette, a kiskereskedelmi forgalom csökkenése mellett a webáruházak jól tartják magukat. Az Árukereső.hu és a  WebShop-Experts Kft. 305 webáruház megkérdezésével készített közös felmérése szerint a magyar e-kereskedelmi piac szereplői összességében növekvő árbevételről számoltak be. A tényleges forgalmi adatok ugyan nem nyilvánosak, de az átlagos tranzakció mértékéből erre is következtethetünk. A felmérés szerint 2011-ben 28600 forint, míg egy évvel korábban kétezer forinttal kevesebb volt az átlagos tranzakció. Mindennek fényében érthető, hogy miért is olyan népszerű a II. Ország Boltja verseny a magyar e-kereskedők körében: jó webáruháznak is elkél a cégér.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo