Magyarországon még ennél is magasabb a személyes vásárlást igénylő emberek aránya, csupán minden hetedik ember állítja (13%), hogy inkább az automatizált megoldást részesítené előnyben. Ezzel az eredménnyel hazánkban messze a legnagyobb a személyes kiszolgálást igénylők aránya a vizsgált 24 ország közül!
A fenti adatok ellenére azért elmondható, hogy évről évre többen és többen vásárolnak online. Az okostelefonok közbeiktatása fokozza az ebben a megoldásban rejlő racionalitást. Ugyanakkor a vásárlók kezdenek hozzászokni az önkiszolgáló pénztárak látványához is a boltokban (ami már idehaza is terjed), ez megint csak az automatizált megoldások térhódítása felé mutat. Ha a jövőben a pénztárak mellett még az okostelefonunkat is használhatnánk a megvásárolt áruk kifizetésére a boltokban, akkor még nagyobb lökést kaphat az automatizálás folyamata.
Ugyanakkor egy korábbi kutatás egyértelműen kimutatta, hogy nem szeretünk sorban állni. “A fogyasztók az egész világon egyre igényesebbek és elvárják, hogy a szervezetek önkiszolgálási lehetőségekkel javítsák a szolgáltatási szinteket” - állítja Bill Nuti, az NCR Corporation elnök-vezérigazgatója . Az NCR felméréséből az derült ki, hogy az európai országokban az emberek 76 százaléka viseli el egyre kevésbé a sorban állást. Az emberek 30 százaléka nem hajlandó visszatérni arra a helyre, ahol sokáig sorban kellett állnia. Számos kelet-európai országban, így Magyarországon is a munkerőhiány frusztrációt okoz a sorbanállásnál, és a szolgáltatás minőségét hamarabb hánytorgatják fel az emberek.