A vásárlók többsége még a személyességre szavaz

A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben, az Ipsos nemzetközi kutatásában részt vevő válaszadók döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP archív

Magyarországon még ennél is magasabb a személyes vásárlást igénylő emberek aránya, csupán minden hetedik ember állítja (13%), hogy inkább az automatizált megoldást részesítené előnyben. Ezzel az eredménnyel hazánkban messze a legnagyobb a személyes kiszolgálást igénylők aránya a vizsgált 24 ország közül!

A fenti adatok ellenére azért elmondható, hogy évről évre többen és többen vásárolnak online. Az okostelefonok közbeiktatása fokozza az ebben a megoldásban rejlő racionalitást. Ugyanakkor a vásárlók kezdenek hozzászokni az önkiszolgáló pénztárak látványához is a boltokban (ami már idehaza is terjed), ez megint csak az automatizált megoldások térhódítása felé mutat. Ha a jövőben a pénztárak mellett még az okostelefonunkat is használhatnánk a megvásárolt áruk kifizetésére a boltokban, akkor még nagyobb lökést kaphat az automatizálás folyamata.

Ugyanakkor egy korábbi kutatás egyértelműen kimutatta, hogy nem szeretünk sorban állni. “A fogyasztók az egész világon egyre igényesebbek és elvárják, hogy a szervezetek önkiszolgálási lehetőségekkel javítsák a szolgáltatási szinteket” - állítja Bill Nuti, az NCR Corporation elnök-vezérigazgatója . Az NCR felméréséből az derült ki, hogy az európai országokban az emberek 76 százaléka viseli el egyre kevésbé a sorban állást. Az emberek 30 százaléka nem hajlandó visszatérni arra a helyre, ahol sokáig sorban kellett állnia. Számos kelet-európai országban, így Magyarországon is a munkerőhiány frusztrációt okoz a sorbanállásnál, és a szolgáltatás minőségét hamarabb hánytorgatják fel az emberek.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo