Egyre inkább mobilról fizetünk

A PayPal 7 milliárd dollár mobileszközökön keresztüli pénzmozgást vár 2012-re - jelentette be John Donahoe, az eBay ügyvezetője a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a Las Vegasban rendezett CES-en. A vállalat ezzel megduplázta korábbi, 4 milliárd dollárról szóló jóslatát, ami óriási fejlődés a tavalyi évre becsült 1,5 milliárd dollárhoz, és a 2010-es 750 millió dollárhoz képest.

A növekedés mozgatórugója a mobiltelefonra optimalizált fizetési megoldások sikere, valamint az a tény, hogy a fogyasztók viszonylag gyorsan megkedvelték, és kezdték tömegesen használni a mobil fizetési megoldásokat. Jelenleg összesen több mint 17 millió PayPal vásárló használja mobiltelefonját online átutalásokra, szemben a 2011 júniusában regisztrált 8 millióval. A telefonok mellett a többi mobil készülék, így a táblagépek terjedése is jelentős tényező az online fizetések terén. A IBM felmérése szerint a karácsonyi szezonban az amerikai tablet tulajdonosok 75 százaléka vásárolt valamit készüléke segítségével.

A PayPal szerint jelentősen emelkedett a kiskereskedők száma is a mobil kereskedelemben az elmúlt évben. Az olyan vállalatok, mint a Starbucks, a Pizza Express, a Yorder és a Fandango a PayPal-lel együttműködve eddig ismeretlen vásárlói élménnyel gazdagítják mobilos megrendelőiket. Ezekben a boltokban mobiltelefonunk segítségével beszkennelhetjük a vonalkódokat és egyből fizethetünk is, kihagyva így a kasszánál történő sorbanállást. (Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával.)

David Marcus, a PayPal mobil fizetésekért felelős alelnöke kifejtette: „Az online és az offline vásárlás világa között egyre inkább elmosódik a határvonal új, a korábbinál sokkal kényelmesebb normákat nyújtva a felhasználóknak. Mindegy, hogy a vásárló asztali számítógépe előtt ül, mobiltelefonján internetezik, vagy esetleg egy fizikai üzletben van, a vásárlási élményt bármikor és bárhol megkaphatja. A PayPal biztonságosabb és egyszerűbb platformjain keresztül a kereskedelem új generációjába lépünk és teljesen zökkenőmentes vásárlási élményeket nyújtunk függetlenül attól, hogy a felhasználó hol, mikor és hogyan szeretne vásárolni" - nyilatkozta Marcus.

Vásárlás helyett nézelődünk

A Budapest Bank azt kutatta, mennyire elterjedt Magyarországon a webáruházakban való vásárlás és a bankkártyával történő online fizetés. A felmérés szerint a megkérdezettek 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal, holott ez jelentősen növelheti bevételüket. A szolgáltatásaikat, termékeiket online is árusító kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma jelentősen nőtt internetes áruházának köszönhetően. (Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest.)

Az online kereskedelem azon kevés gazdasági terület közé tartozik, amelyre a gazdasági válság nem hatott negatívan, az elmúlt években töretlenül fejlődött. Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig a 133 milliárdot, amely a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. Az internetes vásárlás előnyeit egyre többen ismerik fel: nem kell elmenni az üzletekbe, hanem otthon ülve is megtekinthető több bolt kínálata, összehasonlíthatóak az árak, és bármikor megrendelhető a termék.

Mégis, a Skawa tapasztalatai szerint a kkv weboldalak látogatóinak 90 százalékára jellemző, hogy végül nem az adott weblapon, hanem máshol vásárol. Nem azért, mert a cég szolgáltatása nem felel meg tökéletesen a látogató számára, hanem azért, mert egy weboldal nem tud egyszerre minden látogatóhoz szólni. Az oldalra érkező látogatók többségének szükségszerűen lesznek egyéni kérdései, amikre az oldalon nem találják meg a választ. Ha ilyenkor nem tudnak azonnal segítséget kérni, egyszerűen továbblépnek a Google következő találatára, vagy egy konkurens weboldalra.

Ha az ügyfél elégedett, mert akár pillanatokon belül sikerült felvennie egy céggel a kapcsolatot, és rögtön kapott válaszokat a kérdéseire, úgy érzi, teljes körű szolgáltatást élvezhet, akkor ezt a céget másoknak is ajánlani fogja. Ennél nincs jobb reklám: a vállalkozás jó híre és ügyfél-referenciái további érdeklődőket vonzanak majd, így a valóban elégedett ügyfél a vállalkozás nagykövetévé válik.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo