A növekedés mozgatórugója a mobiltelefonra optimalizált fizetési megoldások sikere, valamint az a tény, hogy a fogyasztók viszonylag gyorsan megkedvelték, és kezdték tömegesen használni a mobil fizetési megoldásokat. Jelenleg összesen több mint 17 millió PayPal vásárló használja mobiltelefonját online átutalásokra, szemben a 2011 júniusában regisztrált 8 millióval. A telefonok mellett a többi mobil készülék, így a táblagépek terjedése is jelentős tényező az online fizetések terén. A IBM felmérése szerint a karácsonyi szezonban az amerikai tablet tulajdonosok 75 százaléka vásárolt valamit készüléke segítségével.
A PayPal szerint jelentősen emelkedett a kiskereskedők száma is a mobil kereskedelemben az elmúlt évben. Az olyan vállalatok, mint a Starbucks, a Pizza Express, a Yorder és a Fandango a PayPal-lel együttműködve eddig ismeretlen vásárlói élménnyel gazdagítják mobilos megrendelőiket. Ezekben a boltokban mobiltelefonunk segítségével beszkennelhetjük a vonalkódokat és egyből fizethetünk is, kihagyva így a kasszánál történő sorbanállást. (Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával.)
David Marcus, a PayPal mobil fizetésekért felelős alelnöke kifejtette: „Az online és az offline vásárlás világa között egyre inkább elmosódik a határvonal új, a korábbinál sokkal kényelmesebb normákat nyújtva a felhasználóknak. Mindegy, hogy a vásárló asztali számítógépe előtt ül, mobiltelefonján internetezik, vagy esetleg egy fizikai üzletben van, a vásárlási élményt bármikor és bárhol megkaphatja. A PayPal biztonságosabb és egyszerűbb platformjain keresztül a kereskedelem új generációjába lépünk és teljesen zökkenőmentes vásárlási élményeket nyújtunk függetlenül attól, hogy a felhasználó hol, mikor és hogyan szeretne vásárolni" - nyilatkozta Marcus.
Vásárlás helyett nézelődünk
A Budapest Bank azt kutatta, mennyire elterjedt Magyarországon a webáruházakban való vásárlás és a bankkártyával történő online fizetés. A felmérés szerint a megkérdezettek 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal, holott ez jelentősen növelheti bevételüket. A szolgáltatásaikat, termékeiket online is árusító kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma jelentősen nőtt internetes áruházának köszönhetően. (Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest.)
Az online kereskedelem azon kevés gazdasági terület közé tartozik, amelyre a gazdasági válság nem hatott negatívan, az elmúlt években töretlenül fejlődött. Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig a 133 milliárdot, amely a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. Az internetes vásárlás előnyeit egyre többen ismerik fel: nem kell elmenni az üzletekbe, hanem otthon ülve is megtekinthető több bolt kínálata, összehasonlíthatóak az árak, és bármikor megrendelhető a termék.
Mégis, a Skawa tapasztalatai szerint a kkv weboldalak látogatóinak 90 százalékára jellemző, hogy végül nem az adott weblapon, hanem máshol vásárol. Nem azért, mert a cég szolgáltatása nem felel meg tökéletesen a látogató számára, hanem azért, mert egy weboldal nem tud egyszerre minden látogatóhoz szólni. Az oldalra érkező látogatók többségének szükségszerűen lesznek egyéni kérdései, amikre az oldalon nem találják meg a választ. Ha ilyenkor nem tudnak azonnal segítséget kérni, egyszerűen továbblépnek a Google következő találatára, vagy egy konkurens weboldalra.
Ha az ügyfél elégedett, mert akár pillanatokon belül sikerült felvennie egy céggel a kapcsolatot, és rögtön kapott válaszokat a kérdéseire, úgy érzi, teljes körű szolgáltatást élvezhet, akkor ezt a céget másoknak is ajánlani fogja. Ennél nincs jobb reklám: a vállalkozás jó híre és ügyfél-referenciái további érdeklődőket vonzanak majd, így a valóban elégedett ügyfél a vállalkozás nagykövetévé válik.