A turisztikai kis- és középvállalkozások 90 százaléka szeretné növelni külföldi vendégeinek a számát, háromnegyedük (74 százalékuk) úgy véli, hasznos lenne, ha a külföldiek weboldalukba ágyazott ingyenes internetes hívás segítségével érdeklődhetnének az általuk kínált szolgáltatásokról. Ennek fényében meglepő, hogy 65 százalékuk még idegenkedik azoktól az új technológiai megoldásoktól, amelyek üzletüket fellendíthetnék - derül ki az IngyenHívó.hu által a közelmúltban készített felmérésből.
Több mint 200 idegenforgalmi szálláshely részvételével készült felmérés eredményei némiképp ellentmondásosak. A kisebb, két-három csillagos szálláshelyek ugyan belátják: ahhoz, hogy élni tudjanak a kínálkozó lehetőségekkel, alapvető szemléletváltásra van szükség, ám e szállásadók ennek ellenére sem nyitottak az új technológiákra, ennek ellenére sem, hogy azok segítségével növelhetnék vendégeik számát.
Pedig az online jelenlét egyre fontosabb a turisztikai piacon is, az első negyedévben több mint 37 százalékkal megnőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a szállástípusok tekintetében a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el - derült ki a Szallas.hu adataiból. „Az online foglalás egyik nagy előnye pedig éppen az, hogy az érdeklődők néhány kattintással össze tudják hasonlítani az egyes szállástípusok árait, ami sokkal tudatosabb döntést eredményez" - tette hozzá Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. Az EU előrejelzése és a hazai statisztikai adatok alapján is látszik, hogy a turizmus az egész unióban, illetve hazánkban is húzóágazat lesz 2012-ben. A KSH adatai szerint 2012 első negyedévében átlagosan 19 százalék volt a növekedés a hazai idegenforgalmi szektorban. A bővülés azonban jellemzően a 4 - 5 csillagos szálláshelyekre korlátozódik, a kisebb méretű vállalkozások, a két-három csillagos szálláshelyek kevéssé észlelik a pozitív változást. „Ennek meghatározó oka lehet a gyenge minőségű online jelenlét és szolgáltatás" - magyarázza Faragó Péter, az IngyenHívó.hu online értékesítési szakembere.
„Az egyre sokasodó technológiai és online eszközök mellett nem szabad megfeledkezni az értékesítés tradicionális kellékeiről, mint például a személyes kapcsolatról. Rengeteg embernek hiányzik az online vásárlás során az a fázis, amikor megkérdezheti az eladót, hogy melyik szolgáltatást ajánlja és miért? Ez az online világban is lehetséges, és azok, akik használják az egy kattintással, ingyenesen elérhető internetes telefonos kapcsolatfelvételi lehetőséget, arról számoltak be, hogy honlapjuk látogatói közül 35 százalékkal többen váltak valós fizető vendéggé" - fejti ki tapasztalatait Faragó Péter.