Mégsem csak az online felé vezet az út a kereskedelemben?

Jelentős változásokat indíthat el a hazai e-kereskedelemi gyakorlatban, a magyar kuponos piac felét magáénak tudó Kupon Világ és a könyvpiac egyik meghatározó márkájaként számon tartott Libri közötti új megállapodás. Az offline fizetési módot támogató stratégiai megállapodás eredményeként a kuponos oldal vásárlói számára elmosódik az online és offline közötti határvonal.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

A Kupon Világ és Libri közötti stratégiai partnerségnek köszönhetően a kuponos oldal vásárlói ezentúl a termékek és szolgáltatások virtuális pénztáránál az offline fizetést is választhatják. Ez esetben nem kell mást tenniük, mint elsétálni a legközelebbi Libri könyváruházba ahol - a készpénzes vagy bankkártyás fizetést követően -, átvehetik a kinyomtatott kupont.

„Tudjuk, hogy ez a logikus és kézenfekvő megoldás furának tűnhet az online kereskedelem szakembereinek, de ez a lépés ügyfeleink nagyobb kényelmét, és igényeik átgondolt kielégítését szolgálja.” – mondta Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető tulajdonosa. „Bár az online fizetési mód hívei is vagyunk, ez a megoldás kölcsönös előnyökkel jár mindkét fél számára.  Partnerünk vevői igényeik szerint biztonságban érezhetik magukat, és nem utolsósorban potenciális vásárlóként betérnek 34 könyváruházunk egyikébe is. Így a Libri-boltok hangulatát, katalógusait is magukkal viszik a megvásárolt kupon mellé, és lehet, hogy nálunk is törzsvásárlóvá válnak.” – mondta Kovács Péter, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezetője.

Hogyan lehet több online vásárlónk?
A sikeres online értékesítés persze nem könnyű dolog. Itt olvashatja a Piac&Profit szakértőjének tanácsait arról, mire kell figyelni annak érdekében, hogy növekedjen a nálunk online vásárló ügyfelek aránya.
„Ismerjük a nemzetközi trendeket, a Kupon Világnál azonban a vásárlók az elsők, és az ő igényeik elsőbbséget élveznek. Statisztikáink azt mutatják, az online vásárlók túlnyomó többsége továbbra is a készpénzes vagy az eladóhelyi bankkártyás fizetést részesíti előnyben az online fizetési módokkal szemben. Az eNET.hu kutatásai alapján a 2012-es magyar e-kereskedelem bevételeinek 85%-a offline fizetésből realizálódott. Ez nagyon erős magyarországi igényt sejtet az ilyen fizetési formák iránt, és ezt mi sem hagyhattuk figyelmen kívül” – tette hozzá Shehryar Piracha. Előzetes várakozások szerint, akár havi tízezer ilyen vásárlásra lehet majd számítani.

Most akkor merre?

Ugyanakkor számos szakértő egyetért abban, hogy a kiskereskedelem útja egyértelműen az online értékesítés felé vezet. Míg a hagyományos kiskereskedelem a válság időszaka alatt folyamatosan stagnált, de inkább mérséklődött, addig az e-kereskedelem forgalma 2008 óta éves szinten 15-20 százalékkal nőtt, 2012-ben pedig csaknem elérte a 200 milliárd forintot. Magyarországon nagyjából 4 ezer webshop található, amelyek döntő többsége, a kis- és középvállalkozói szektorhoz köthető – derült ki a PayU online fizetési felméréséből. Az online vásárlás előretörését kihasználók költségeik jelentős részének megtakarítása mellett még vevőkörüket is szélesíthetik. Elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, a vásárlók egy része kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. Ráadásul egy ’bolt’ vonzáskörzete legfeljebb néhány háztömb, nem beszélve a drága bérleti díjról, és egyéb járulékos költségekről. Ezzel szemben egy webshop olcsóbb áraival, és megfelelő fizetési szolgáltatással igencsak vonzó lehet a vevők számára, a potenciális vevőkör pedig kiterjedhet a teljes internetező társadalomra határon innen, és túl.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo