A Kupon Világ és Libri közötti stratégiai partnerségnek köszönhetően a kuponos oldal vásárlói ezentúl a termékek és szolgáltatások virtuális pénztáránál az offline fizetést is választhatják. Ez esetben nem kell mást tenniük, mint elsétálni a legközelebbi Libri könyváruházba ahol - a készpénzes vagy bankkártyás fizetést követően -, átvehetik a kinyomtatott kupont.
„Tudjuk, hogy ez a logikus és kézenfekvő megoldás furának tűnhet az online kereskedelem szakembereinek, de ez a lépés ügyfeleink nagyobb kényelmét, és igényeik átgondolt kielégítését szolgálja.” – mondta Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető tulajdonosa. „Bár az online fizetési mód hívei is vagyunk, ez a megoldás kölcsönös előnyökkel jár mindkét fél számára. Partnerünk vevői igényeik szerint biztonságban érezhetik magukat, és nem utolsósorban potenciális vásárlóként betérnek 34 könyváruházunk egyikébe is. Így a Libri-boltok hangulatát, katalógusait is magukkal viszik a megvásárolt kupon mellé, és lehet, hogy nálunk is törzsvásárlóvá válnak.” – mondta Kovács Péter, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. ügyvezetője.
Most akkor merre?
Ugyanakkor számos szakértő egyetért abban, hogy a kiskereskedelem útja egyértelműen az online értékesítés felé vezet. Míg a hagyományos kiskereskedelem a válság időszaka alatt folyamatosan stagnált, de inkább mérséklődött, addig az e-kereskedelem forgalma 2008 óta éves szinten 15-20 százalékkal nőtt, 2012-ben pedig csaknem elérte a 200 milliárd forintot. Magyarországon nagyjából 4 ezer webshop található, amelyek döntő többsége, a kis- és középvállalkozói szektorhoz köthető – derült ki a PayU online fizetési felméréséből. Az online vásárlás előretörését kihasználók költségeik jelentős részének megtakarítása mellett még vevőkörüket is szélesíthetik. Elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, a vásárlók egy része kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. Ráadásul egy ’bolt’ vonzáskörzete legfeljebb néhány háztömb, nem beszélve a drága bérleti díjról, és egyéb járulékos költségekről. Ezzel szemben egy webshop olcsóbb áraival, és megfelelő fizetési szolgáltatással igencsak vonzó lehet a vevők számára, a potenciális vevőkör pedig kiterjedhet a teljes internetező társadalomra határon innen, és túl.