Magyar gazda menni internet

A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással - mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezzel csökken, de akár középtávon meg is szűnhet az adásvételkor hagyományosnak tekinthető egymás szemébe néző, majd egymás tenyerébe csapó mitikus paraszti világ. Az internet lehetőséget ad a gazdáknak, hogy több vevőt ismerjenek meg és jobb áron adják el terményüket, haszonállatukat, a felvásárlók pedig jobb áron és jobb minőségben kapjanak terményeket.

Könnyítették a szabályozást a gazdálkodóknak
A Magyar Agrárkamara közleménye szerint június 1-től módosult a terményszárítók esetében alkalmazott földgáz rendszerhasználati díjak megállapításáról szóló jogszabály. Az új rendelet értelmében lehetőség van hitelesített helyi hőmérsékletmérő berendezések alkalmazására, emellett bővült a hőmérsékleti adatokat szolgáltató OMSZ-mérőállomások listája is.

A Magro.hu online mezőgazdasági piactér néhány hete indult szinte minden mezőgazdasági termény és haszonállat értékesíthető rajta. Összeköti a termelőket és a felvásárlókat és nagyobb árbevételhez juttatja őket. Különlegessége, hogy automatizálja az adásvételi folyamatokat, azaz az eladók és a vevők csak feltöltik ajánlataikat és a piactér mindent intéz számukra. Jelenleg nincs a magyar piacon a Magro-hoz hasonló, a kereskedést automatizált folyamatokkal támogató piactér, amely főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek (pl. zöldségek, gyümölcsök) adásvételét is támogatja. Jelenleg kb. 200 fajta termény és állatfajta tölthető fel összesen 11 kategóriában, de folyamatosan bővül a terménylista az igényeknek megfelelően


Új lehetőségek nyílnak a magyar gazdálkodók előtt.

A Magro.hu online megközelítésben szemléli a mezőgazdasági értékesítést, és hozzáférést ad a magyar gazdáknak és felvásárlóknak egy non-stop működő piachoz. A termelők így akkor érhetik el a vevőket, amikor az nekik leginkább megfelel és folyamatosan értesülhetnek a terményükre és haszonállataikra érkező ajánlatokról e-mailen, sms-ben és szöveges rendszerüzeneten keresztül.

Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő az adott időszakban, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint hagyományos módon, valamint megtalálja a lehető legjobb árat terményéért.

A 4 héttel ezelőtt elindult piactér már elérte a napi 300 látogatót, 410 regisztrált tagja van (eladó és vevő), és jelenleg összesen 96 eladási és vételi ajánlat található rajta. (Az ajánlatok aktuális számáért kattintson ide.) Az oldal nem szezonálisan működik, minden évszakban lesznek üzletkötések rajta keresztül, a közelgő aratás, pedig, várhatóan még inkább megnöveli majd az érdekelődést a piactér iránt.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo