A 2013-as év 10 legjellemzőbb IT-fogyasztói trendje

Az Ericsson ConsumerLab megvizsgálta a legjellemzőbb fogyasztói trendeket a 2013-as évre, kitekintéssel az azt követő időszakra is.

„Globális szintű kutatásunk több mint 40 országban élő, több mint 100 ezer válaszadóval készített éves interjúkon alapul. Az évek során hatalmas adatbázist állítottunk össze a fogyasztói trendekre vonatkozó adatokból – és úgy látjuk, hogy a változás üteme most minden eddiginél gyorsabb” – hangsúlyozta a kutatás kapcsán Michael Björn, a ConsumerLab kutatási vezetője.

 Íme a 10 legfontosabb, a közeljövőben kiteljesedő fogyasztói trend!

1. A felhőszolgáltatások átalakítják az eszközökkel kapcsolatos igényeket. A táblagépek használóinak több mint 50%-a és az okostelefonok használóinak 40-50%-a nagyra értékeli azt a kényelmet és egyszerűséget, amely annak köszönhető, hogy a felhőn keresztül több készüléken is zökkenőmentesen érhetők el ugyanazok az alkalmazások és adatok.

2. Számítástechnika a szétszórtaknak. Az asztali gépektől, a fájloktól és mappáktól a simább felületekig, az alkalmazások és a felhőszolgáltatások felé haladva a fogyasztók egyre inkább elfordulnak az összpontosított, tervezett számítógép-használattól. A feladatokat a pillanatnyi igényeinknek megfelelően hajtjuk végre – amikor éppen sorban állunk egy boltban, vagy valakivel beszélgetünk egy kávézóban. A vásárlási szándék a táblagépek irányába mozdul el az asztali gépekkel szemben, és megnövekszik az okostelefonok iránt a laptop-számítógépek ellenében.

3. Saját szélessáv munkahelyen. Az okostelefon-használók összesen 57%-a használja saját okostelefon-előfizetéseit a munkahelyén. A saját okostelefonokat egyre nagyobb arányban használják munkavégzésre, e-mailek küldésére, üzleti utak tervezésére, úti célok felkutatására és még sok minden másra.

4. A városlakók menthetetlenül mobillá válnak. Azáltal, hogy az internet mindig és mindenhol hozzáférhető, a fogyasztók mostanra már elérték, hogy az internetet ténylegesen is mobillá tegyék. A mobilhálózati lefedettség az egyike a városi élettel kapcsolatos legfontosabb elégedettségi faktoroknak. 2018-ra az okostelefon-előfizetések száma eléri a 3,3 milliárdot.

5. Személyes közösségi biztonsági hálózatok. A gazdasági felfordulás hatására megrendült a bizalom a hagyományos struktúrákban és hatóságokban, a fogyasztók egyre inkább saját személyes közösségeikben bíznak. A személyes online hálózatok biztonsági hálóként szolgálnak, és a közösségi média afelé halad, hogy a hagyományos munkahely-közvetítők komoly versenytársává váljon.

6. Nők vezető szerepe az okostelefon-piacon. A legújabb adatok egyértelműen mutatják, hogy a nők vezetik az okostelefonok tömegpiaci elfogadásának folyamatát. A női okostelefon-tulajdonosok nem kevesebb, mint 97%-a használ SMS-t. Összesen 77% küld és fogad fényképeket, 59% használja a közösségi oldalakat, 24% bejelentkezik telefonjáról egyes helyekre, és 17% vált be kuponokat. Ezeken a területeken a férfiak általi használat arányszámai alacsonyabbak.

7. A városok a közösségi kreativitás központjaivá válnak. A városközpontokban lakók szignifikánsan több online ismerőssel rendelkeznek, mint a külvárosok lakói. A nagyvárosokban lakók 12%-a arról számol be, hogy a közösségi hálózatokat elsősorban azért használja, hogy másokkal kapcsolatba léphessen és véleményt cserélhessen velük, ezáltal ez a harmadik leggyakoribb indok a közösségi hálózatok használatára, amely előtt csak a barátok aktuális dolgairól való tájékozódás, illetve a saját aktuális élethelyzetük megosztása áll.

8. Online vásárlás. Az okostelefonok használóinak összesen 32%-a használja az okostelefonját vásárlásra, ugyanakkor már elkezdték kombinálni a bolti és online vásárlást is. A felhasználók szeretnék megnézi a termékeket, tájékozódni azokról, összehasonlítani az árakat, majd azonnal vásárolni anélkül, hogy sorba kellene állniuk a pénztárnál.

9. A TV közösségi elemmé válása. A tévénézők összesen 62%-a használ közösségi fórumokat video- vagy TV-nézés közben, és ezen felhasználók 42%-a esetében heti gyakorisággal előfordul, hogy ezeken a fórumokon megbeszéli az éppen látottakat. Több mint 30% nagyobb valószínűséggel fizetne a közösségi környezetben megnézett tartalomért. A mobilkészülékes video- és TV-fogyasztás többsége a felhasználók otthonában zajlik.

10. Átalakulóban a tanulás is. A tanulást belső és külső erők egyaránt alakítják: A fiatalok beviszik a saját technológiai tapasztalataikat az osztályterembe, így alulról jövő nyomást gyakorolnak a változások elérésére. Eközben a kormányok és a különböző intézetek is keresik az újabb IKT-megoldásokat, amelyekkel hatékonyabb lehet az oktatás. A csatlakoztathatóság globális szinten változtatja meg a gyermekek kilátásait. Indiában például a 69 millió 9 és 18 év közötti városi gyermekből 30 millió rendelkezik mobiltelefonnal.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo