Mit vesz a neten a magyar?

Miért rendelünk külföldről? A magyarországi vásárlók számára is az ár és a termékek elérhetősége a döntő, csakúgy, mint a régió többi országában – derül ki a PayPal fogyasztói kutatásából, amit Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában végzett 12.000 vásárló megkérdezésével.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Mi kerül a magyar kosárba? Kép: SXC

„A kutatás két legfontosabb konklúziója a kis értékű tranzakciók (5.000-20.000 forint) szerepének növekedése, illetve Ázsia térhódítása az online vásárlás területén” – mondta el a kutatás kapcsán Damien Perillat, a PayPal regionális ügyvezetője. „A kis értékű tranzakciók korábban a helyi piacokat jellemezték, és ezek elterjedése a nemzetközi vásárlások terén egyértelműen a fogyasztók növekvő bizalmát jelzi az online vásárlási megoldások felé.

A kis összegú fizetések egy piac érettségét jelzik azáltal, hogy az online költések a mindennapok részévé vállnak és már nem csak nagyértékű dolgokat vásárolunk íly módon, hanem például számítógépes játékokat, könyveket vagy zenét. A második trend az ázsiai piacok növekvő jelentőségére utal. A kultúrális és földrajzi távolság Európa és az ázsiai országok között már nem jelent problémát, ha online vásárlásról beszélünk. Termékkategóriáktól függően akár minden negyedik magyarországi megrendelés fut be ázsiai webáruházakhoz” – nyilatkozta Perillat.

A magyar vásárlók több mint fele (55%) dönt szinte kizárólag a legalacsonyabb ár alapján az online vásárlások során. Ez megközelítőleg azonos arány a régió többi piacán mért adatok szerint. A második leggyakoribb ok, amiért a vásárlók külföldről rendelnek meg egy terméket az, hogy a termék egyszerűen nem kapható a magyar piacon (27%). A további okok között említhető, hogy a hazai vásárlók hiába keresték a termék egy bizonyos változatát (11%) vagy hogy a legújabb verziót még nem lehetett itthon megvásárolni (6%). Az okokat tekintve nincs lényeges különbség Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia fogyasztói között.

A legnépszerűbb ruházati márkák online vásárlás esetén az Adidas, a Nike, a Puma, a Calvin Klein az Armani és a Prada. A magyar vásárlók leggyakrabban az EU-n belülről (24%), az Egyesült Államokból (9%) és Ázsiából (5%) rendelnek ruházati cikkeket. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy az olyan márkáknak is nő a népszerűsége, amelyek nincsenek hangsúlyosan jelen a magyar piacon mint a Gap, az Under Armour, a Bench, az Abercrombie, a DKNY, vagy a Moschino.

Elektronikai cikkek közül a legnépszerűbbek az Apple, az Asus, a Sony, a HTC és a Samsung termékei, amelyek között legtöbbször a hazai kereskedők kínálatából válogatnak a vásárlók. Amennyiben külföldről rendelnek, akkor leginkább Ázsiából (22%), Európából (17%), valamint az Egyesült Államokból (6%) érkeznek a termékek. A költséghatékony alternatívákat keresők gyakran találnak az ázsiai piacra. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok és a románok sokkal gyakrabban vásárolnak külföldről – főleg az EU-n belülről -, mint a szlovák, a cseh és a lengyel fogyasztók, akiket leginkább a helyi piacok szolgálnak ki.

PayPal fogyasztói kutatásából

Mit vásárolunk külföldről?

A kutatásból kiderül, hogy legtöbben elektronikai cikkeket (26%) rendelnek online, ezt követik a szoftverek (15%), a ruházati cikkek (12%), az ékszerek (9%), valamint a parfümök és kozmetikai cikkek (5%).

 

PayPal fogyasztói kutatásából

Vastag pénztárcák és alkalmi vásárlók

A kutatás adatai szerint a régió fogyasztói közül a legtöbben évi 20.000 forint fölött költenek külföldi online vásárlásaik során. A magyar válaszadók közül 14% évi 20.000 és 35.000 forint közötti összeget, 26% viszont több mint évi 60.000 forintot költ el külföldi online piactereken és webshopokban. Ezzel az adattal a magyarországi vásárlók az utolsó előtti helyen a vannak a régióban Lengyelország előtt (22%), és Csehország mögött (33%). A román és a szlovák vásárlók 39%-a költ évi 60.000 forintnak megfelelő összeg fölött külföldi vásárlásai során.

 

PayPal fogyasztói kutatásából

A válaszadók közül minden harmadik (32%) legalább évente kétszer, minden ötödik (18%) pedig havi rendszerességgel rendel valamit külföldi online piacterekről vagy webshopokból.

Online vásárlás – óvatosan az akciókkal!
Az interneten vásárlók száma évről évre növekszik, az elmúlt évben pedig a mobilfelhasználók még tovább növelték ezt az arányt. Ez a kellemesnek tűnő vásárlási alternatíva azonban sok fejfájást is okozhat, hiszen az ünnepek közeledtével a kiberbűnözők is aktivizálják magukat. Az alábbi tippek segíthetnek abban, hogy biztonságban teljen az online turkálás!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo