Több pénz forgott a webáruházakban

A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válságban is nő az e-kereskedelem - Kép: SXC

Az idén közel 500 internetes áruház vett részt a Webshop-Experts Kft. kutatásában. A felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek. A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint.

A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka  biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít. A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt. A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.

Óriási potenciál a vidéki vásárlókban

Bár a legtöbb tranzakciót még mindig Budapestről és Pest megyéből indítják, előretörtek a szabolcsiak és a csongrádiak is. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is nyolcvanszázalékos a siker a tavalyi első negyedévhez képest. Sokkal gyakrabban vásároltak január és március között a Hajdú-Bihar, a BAZ és a Győr-Moson-Soproni megyei felhasználók is. Mindez azt bizonyítja, hogy a vidéki netezők hatalmas potenciált jelentenek az e-kereskedelemben. Olyannyira, hogy az adatok szerint a vásárlók immár 70 százaléka nem fővárosi.

A válság miatt fordultak a vevők a webshopok felé
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma. A valóban működő, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma csak 3600, míg a legalább havonta frissülő termékekkel jelentkezőké már csak 1200. A „létezés feltétele”, hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo