Több pénz forgott a webáruházakban

A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válságban is nő az e-kereskedelem - Kép: SXC

Az idén közel 500 internetes áruház vett részt a Webshop-Experts Kft. kutatásában. A felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek. A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint.

A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka  biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít. A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt. A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.

Óriási potenciál a vidéki vásárlókban

Bár a legtöbb tranzakciót még mindig Budapestről és Pest megyéből indítják, előretörtek a szabolcsiak és a csongrádiak is. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is nyolcvanszázalékos a siker a tavalyi első negyedévhez képest. Sokkal gyakrabban vásároltak január és március között a Hajdú-Bihar, a BAZ és a Győr-Moson-Soproni megyei felhasználók is. Mindez azt bizonyítja, hogy a vidéki netezők hatalmas potenciált jelentenek az e-kereskedelemben. Olyannyira, hogy az adatok szerint a vásárlók immár 70 százaléka nem fővárosi.

A válság miatt fordultak a vevők a webshopok felé
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma. A valóban működő, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma csak 3600, míg a legalább havonta frissülő termékekkel jelentkezőké már csak 1200. A „létezés feltétele”, hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo