A Black Friday már nem volt akkora durranás

2017-ben tovább-bővült a hazai online kereskedelem, több mint 360 milliárd forintos forgalmat generált az egy évvel korábbinál 7 százalékkal több (3 millió) vásárló, ami értékét tekintve 18 százalékkal nagyobb, mint 2016-ban. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

A vásárlások számának növekedésében kiemelkedően jó hónap volt a július, az egy évvel korábbiakhoz képest 49 százalékkal több vásárló rendelt az eMAG webáruházából. A húzóhónapnak számító novemberben azonban csak 7 százalékkal sikerült több vásárlót bevonzani, ennek ellenére abszolút értékben még így is ez a hónap hozta a legtöbb vásárlót.

Kép: FreeDigitalPhotos.net

Az online kiskereskedelem egészét tekintve Budapest, illetve Pest megye a forgalom motorja, bár a webáruház esetében valamelyest enyhébb a régió túlsúlya. Az online vásárlók közép-magyarországi koncentrációja azt jelenti, hogy összességében innen érkezik a rendelések 43 százaléka, az itt élő vásárlók generálják a forgalom több mint felét. 

Pest megye ezzel része annak az öt térségnek, ahol nőttek a rendelések, Jász-Nagykun-Szolnok, Bács-Kiskun és Fejér megyében egyaránt 12 százalékkal többen vásároltak online.

Átlagos kosárérték szempontjából is nagy különbségekkel találkozhatunk földrajzi megoszlás szerint, ha a teljes hazai online kiskereskedelmet vizsgáljuk: a közép-magyarországi kosárértékek átlagosan 51 százalékkal magasabbak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei összegnél. Ehhez képest a webáruházban csak 23 százalék a különbség a legmagasabb (Pest megyei vásárlók) és a legalacsonyabb (Békés megyei) kosárértékek között.

Kép: eMag-GKI kutatás

A bevételek jelentős részét továbbra is három termékkategória együttes értékesítése képezi: a tv, a nagy háztartási gépek és fehéráruk, valamint a mobiltelefonok. Ezek együttesen a webáruház forgalmának 55 százalékát adták a márciusban lezárt pénzügyi évben.

A legkomolyabb növekedést a cipő, a női ruházati termékek, a gumiabroncs és felni, a táska és kiegészítők, valamint a férfi ruházati termékek kategóriái érték el.
Az idetartozó termékekből az egy évvel korábbinál két és félszer több fogyott.

A vásárlók több mint kétszer annyit költöttek építőanyagra és autóalkatrészre, mint egy évvel korábban, de kétharmadával többet költöttek játékokra és számítógépes kiegészítőkre.

A GKI Digital 2018 március–áprilisában végzett lakossági kutatása szerint az eMAG-vásárlók átlagosan 13 alkalommal vásároltak online az elmúlt évben, és bár a

Magyarul is elérhető lesz a PayPal
Magyar nyelven is elérhetővé teszi szolgáltatásait a PayPal globális online fizetési, pénzküldési és -fogadási platform. Lehetőség lesz magyar nyelvű számlázásra is a webshopoknak.
vásárlási gyakoriság csökkent az előző év felméréséhez képest, ez főleg annak tudható be, hogy a frissen lezárt pénzügyi évben olyan rétegeket is elért az áruház, akik az átlagosnál lényegesen kisebb online vásárlási intenzitás mellett korábban egyáltalán nem vásároltak ennél a cégnél.

Az online ajánlatokról minden második ügyfél az e-mail fiókjába küldött hírlevélből értesül, de 39 százalék az ár-összehasonlító oldalakon találkozik az akciókkal, míg 38 százalékuk közvetlenül a webáruházak honlapján keresi a legjobb árakat. Hatékony még a Facebook alapú hirdetés is, 26 százalék figyel erre a csatornára, a szintén a Facebookhoz tartozó Instagramon azonban csak 1 százalék futott bele hazai online ajánlatba.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo