A Black Friday már nem volt akkora durranás

2017-ben tovább-bővült a hazai online kereskedelem, több mint 360 milliárd forintos forgalmat generált az egy évvel korábbinál 7 százalékkal több (3 millió) vásárló, ami értékét tekintve 18 százalékkal nagyobb, mint 2016-ban. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

A vásárlások számának növekedésében kiemelkedően jó hónap volt a július, az egy évvel korábbiakhoz képest 49 százalékkal több vásárló rendelt az eMAG webáruházából. A húzóhónapnak számító novemberben azonban csak 7 százalékkal sikerült több vásárlót bevonzani, ennek ellenére abszolút értékben még így is ez a hónap hozta a legtöbb vásárlót.

Kép: FreeDigitalPhotos.net

Az online kiskereskedelem egészét tekintve Budapest, illetve Pest megye a forgalom motorja, bár a webáruház esetében valamelyest enyhébb a régió túlsúlya. Az online vásárlók közép-magyarországi koncentrációja azt jelenti, hogy összességében innen érkezik a rendelések 43 százaléka, az itt élő vásárlók generálják a forgalom több mint felét. 

Pest megye ezzel része annak az öt térségnek, ahol nőttek a rendelések, Jász-Nagykun-Szolnok, Bács-Kiskun és Fejér megyében egyaránt 12 százalékkal többen vásároltak online.

Átlagos kosárérték szempontjából is nagy különbségekkel találkozhatunk földrajzi megoszlás szerint, ha a teljes hazai online kiskereskedelmet vizsgáljuk: a közép-magyarországi kosárértékek átlagosan 51 százalékkal magasabbak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei összegnél. Ehhez képest a webáruházban csak 23 százalék a különbség a legmagasabb (Pest megyei vásárlók) és a legalacsonyabb (Békés megyei) kosárértékek között.

Kép: eMag-GKI kutatás

A bevételek jelentős részét továbbra is három termékkategória együttes értékesítése képezi: a tv, a nagy háztartási gépek és fehéráruk, valamint a mobiltelefonok. Ezek együttesen a webáruház forgalmának 55 százalékát adták a márciusban lezárt pénzügyi évben.

A legkomolyabb növekedést a cipő, a női ruházati termékek, a gumiabroncs és felni, a táska és kiegészítők, valamint a férfi ruházati termékek kategóriái érték el.
Az idetartozó termékekből az egy évvel korábbinál két és félszer több fogyott.

A vásárlók több mint kétszer annyit költöttek építőanyagra és autóalkatrészre, mint egy évvel korábban, de kétharmadával többet költöttek játékokra és számítógépes kiegészítőkre.

A GKI Digital 2018 március–áprilisában végzett lakossági kutatása szerint az eMAG-vásárlók átlagosan 13 alkalommal vásároltak online az elmúlt évben, és bár a

Magyarul is elérhető lesz a PayPal
Magyar nyelven is elérhetővé teszi szolgáltatásait a PayPal globális online fizetési, pénzküldési és -fogadási platform. Lehetőség lesz magyar nyelvű számlázásra is a webshopoknak.
vásárlási gyakoriság csökkent az előző év felméréséhez képest, ez főleg annak tudható be, hogy a frissen lezárt pénzügyi évben olyan rétegeket is elért az áruház, akik az átlagosnál lényegesen kisebb online vásárlási intenzitás mellett korábban egyáltalán nem vásároltak ennél a cégnél.

Az online ajánlatokról minden második ügyfél az e-mail fiókjába küldött hírlevélből értesül, de 39 százalék az ár-összehasonlító oldalakon találkozik az akciókkal, míg 38 százalékuk közvetlenül a webáruházak honlapján keresi a legjobb árakat. Hatékony még a Facebook alapú hirdetés is, 26 százalék figyel erre a csatornára, a szintén a Facebookhoz tartozó Instagramon azonban csak 1 százalék futott bele hazai online ajánlatba.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo