A legnagyobbak is lépésváltásra kényszerülnek

Már a labdarúgó VB döntője előtt világos volt, hogy a Nike a győztes: mind a francia, mind a horvát csapat tagjai az oregoni cég ruházatát viselték. A Nike részvényei szárnyalnak, de a cégnek meg kell birkóznia a digitalizálás nem csekély kockázataival.

Bár a Nike részvényeinek árfolyama egy év alatt 25 százalékkal emelkedett, a Wall Street elemzőinek véleménye a cég jövőjét illetően megoszlik. Vannak, akik egyfajta dinoszaurusznak látják, amely előbb-utóbb áldozatául esik a sportcikk-piac szerkezeti átalakulásának.

Az óriás is lépésváltásra kényszerül

Nehéz elképzelni, hogy a vállalkozás tartani tudja árait és tovább növekszik, miközben az Amazon brutális árversenye felborítja a fogyasztási cikkek egész piacát.

Mások arra mutatnak rá, hogy a Nike megtalálta a kihívásokra a helyes választ és éppen a veszélyeztető digitalizálást kihasználva akar talpon maradni.

A Starbucks példájára a Nike is vegyes konszernné kíván alakulni és megvetni a lábát az internetes szolgáltatásokban.

Bejelentették, hogy Los Angelesben nyitják meg az első „Nike Live“ boltjukat, ahol algoritmusokkal mérik fel a vevő igényeit és

Enélkül már egy cég sem működhet
Folyamatos nyomást jelent a digitalizáció a nagyvállalatok vezetői számára. Minden második döntéshozó ezért jelentős IT-beruházásra készül a következő években.

tesznek neki ajánlatot adott termékek megvásárlására.

Figyelemmel kísérik a sport-sztárok öltözködését s amint azok közösségi oldalakon megjelennek bizonyos darabokban, mesterséges intelligencia gondoskodik arról, hogy boltjaik polcait a lehető leggyorsabban feltöltsék az adott és várhatóan erősen keresett árukkal.

A Nike forgalmának kereken a fele esik az Egyesült Államokra s az elmúlt negyedévben ismét emelkedtek a hazai eladások. Kínában 15 százalékkal többet adtak el – a kereskedelmi háború ellenére.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo