Bár a Nike részvényeinek árfolyama egy év alatt 25 százalékkal emelkedett, a Wall Street elemzőinek véleménye a cég jövőjét illetően megoszlik. Vannak, akik egyfajta dinoszaurusznak látják, amely előbb-utóbb áldozatául esik a sportcikk-piac szerkezeti átalakulásának.
Nehéz elképzelni, hogy a vállalkozás tartani tudja árait és tovább növekszik, miközben az Amazon brutális árversenye felborítja a fogyasztási cikkek egész piacát.
Mások arra mutatnak rá, hogy a Nike megtalálta a kihívásokra a helyes választ és éppen a veszélyeztető digitalizálást kihasználva akar talpon maradni.
A Starbucks példájára a Nike is vegyes konszernné kíván alakulni és megvetni a lábát az internetes szolgáltatásokban.
Bejelentették, hogy Los Angelesben nyitják meg az első „Nike Live“ boltjukat, ahol algoritmusokkal mérik fel a vevő igényeit és
tesznek neki ajánlatot adott termékek megvásárlására.
Figyelemmel kísérik a sport-sztárok öltözködését s amint azok közösségi oldalakon megjelennek bizonyos darabokban, mesterséges intelligencia gondoskodik arról, hogy boltjaik polcait a lehető leggyorsabban feltöltsék az adott és várhatóan erősen keresett árukkal.
A Nike forgalmának kereken a fele esik az Egyesült Államokra s az elmúlt negyedévben ismét emelkedtek a hazai eladások. Kínában 15 százalékkal többet adtak el – a kereskedelmi háború ellenére.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)