Az e-kereskedelmi boomot érzékelve számos kis- és középvállalat kacérkodik saját webáruház elindításával, vagy meglévő webshopjának fejlesztésével: míg a kisebb starterek inkább a gyorsabban, könnyebben elindítható bérelt webáruházak irányába mozdulnak, addig a közepes, - és nagyvállalatok hosszú távon az egyedi fejlesztésű megoldások felé nyithatnak.
Egy új, online értékesítési csatorna elindítása azonban komplex folyamat, támogató területek sora, mint logisztika, ügyfélszolgálat, valamint marketingtámogatás is szükséges hozzá.
“Egy hatékony webshop működtetése csak átgondolt stratégia és módszertan mentén lehet sikeres. Sok felesleges buktatótól kímélheti meg magát az a cég, aki a nulladik lépéstől a számára ideális irányba indul el, és figyelembe veszi a szakértői tanácsokat“ - mondta Máriás Zsigmond, az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet System ügyvezetője.Az online térbe növekedni vágyó vállalkozásoknak nem csupán az ideális webshop rendszer, de a mindenkori igényeknek megfelelő termékek listázása is hasonlóan fontos szempont lesz a jövőben. A járvány ugyanis olyan termékek online eladását is megdobta, amelyekkel ‘békeidőben’ nem értek volna el ilyen mértékű forgalomnövekedést:
“A járvány új termékkategóriákat emelt fel, a partnereink karácsonyi forgalomról számoltak be a tisztítószerek, a műszaki cikkek, vagy éppen a játékkonzolok piacán. Ezek mellett azt látjuk, robbanás előtt áll a B2B kereskedelem és az építőipar is, ahonnan mind webshop nyitások, mind mobilapplikáció fejlesztések iránt fokozott érdeklődést tapasztalunk.”- tette hozzá Máriás Zsigmond a LogiNettől.A LogiNet a piaci szereplők edukációját szem előtt tartva létrehozott egy, a 2020-as trendekre és a koronavírus hatásaira aktualizált digitális tudástárat. A cég nemrégiben publikált e-bookja egy webshop nyitása és fejlődése körüli leggyakoribb kérdésekre ad lehetséges megoldásokat, hazai esettanulmányok és helyi sajátosságok kiemelésével. Az iparági szakértők bevonásával készült tanácsadói kézikönyvet a LogiNet a tervek szerint folyamatosan frissíti, és további platformokon, így online webinárokon, blogokon és egyéb social media felületeken is népszerűsíti az iparági szereplők körében.
Az ingyenesen hozzáférhető e-book elsősorban azoknak a közép- és nagyvállalatoknak lehet hasznos, akik már belekezdtek az online értékesítésbe, de szeretnének buktatók nélkül a következő szintre lépni, miközben fel kívánják gyorsítani a növekedésüket. Az e-book konkrét tippeket is ad a hosszú távú versenyelőny fenntartásához; a UX, service design és a mobil applikációk nyújtotta lehetőségek kiaknázásával.