A legjobb adu az ingyenes házhozszállítás

Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége. Az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről. A GfK 2017-ben, 15-59 éves internetezők körében végzett Digital Connected Consumer kutatása alapján a fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe. Ezzel a házhozszállítás a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást hajtó kedvezmények és előnyök között.

Kép:Geograph.org.uk

A legtöbbek által az elmúlt évben online vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez – fontossági sorrendben – személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá. A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek. Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz.

Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!
Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el. „A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az innovációkra fogékony fogyasztókat. Azokat, akik elsőként értesülnek az újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások később szélesebb körben is elterjednek” – állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. „A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat: az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához. A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával” – véli a szakember.

A kutatásról

A GfK Digital Connected Consumer (DCC) tanulmánya a 15-59 éves legalább hetente internetező magyar lakosságot reprezentáló 1500 fő online megkérdezésével évente készülő kutatás. Az immár nyolc éve folyó vizsgálat bemutatja az internethasználat jellemzőit és az egyes eszközök használatának jellegzetességeit, feltárja az online világgal szembeni attitűdöket, képet ad az online vásárlásról és a vásárlás előtti tájékozódásról, valamint az online igénybe vett szolgáltatásokról.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo