Idén előbb beköszönthet az online vásárlási láz

A koronavírus járvány miatt az e-kereskedelem legpörgősebb időszaka akár két-három héttel korábban megkezdődhet. Az állítás az Egyesült Államokban működő Coresight Research tanácsadó cég kutatásán alapszik, a tendencia azonban az európai piacokon is várható.

Az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa szerint a tanácsadó cég kutatása cseppet sem rugaszkodott el a valóságtól. Az idei évet a tendenciák és a protokollok borulása jellemzi, így a vásárlási hullám korábbi megjelenése cseppet sem jelentene meglepetést. A vírushelyzet kitörését követően megtapasztaltuk, hogy a túlterhelt e-kereskedelmi szektor csak jelentős csúszásokkal képes kiszolgálni a rendeléseket. A decemberi főszezon hasonló intenzitású terhelést jelenthet számukra, így bizonyosan számítani kell egyes szolgáltatások hosszabb teljesítésével.

Mi lesz a fekete péntekkel?

A fekete péntek mára az e-kereskedelem legfontosabb napjává vált; ezzel a nappal veszi kezdetét a karácsonyi vásárlási láz, ugyanakkor tökéletes alkalmat szolgáltat a kereskedők számára, hogy megszabaduljanak a koros készleteiktől, illetve felszabadítsák a raktárkapacitásaikat.

Az Extreme Digital oldalán több érdekes információt olvashatunk a fekete péntek eredetéről és mítoszairól.

A piac szereplői közül sokan úgy vélik, hogy a november 27-i hivatalos Black Friday és a karácsony között egyszerűen túl rövid idő áll majd rendelkezésre, hiszen a logisztikai szektor várható túlterheltsége miatt az ünnepet megelőző napok már bizonytalanná teszik a csomagok megérkezését.

A kereskedők sokat nyerhetnek azzal, ha világosan meghatározzák és közzéteszik a szállítási határidőket, és be is tudják tartani azokat. Minél pontosabb működést képesek felépíteni, annál inkább kihasználhatják a last minute ajánlatokban rejlő potenciált.

Mi lesz az árversennyel?

A vásárlókat és a kereskedőket egyaránt foglalkoztatja, milyen mértékű akciókra számíthatnak a főszezon során. A legnagyobb kereskedők gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően kiemelkedő akciókat képesek kínálni, amivel a piac kisebb szereplői képtelenek felvenni a versenyt, legalábbis a saját profitrátájuk kockáztatása nélkül. Egyre inkább meghatározó a trend, miszerint a Black Friday a piacvezető szereplők versenyévé válik, miközben a kisebb webáruházak csak „szokványos” akciókat képesek kínálni a vásárlóik részére.

Az idei év a szárnyalásról szól

Az idei év növekedése messze túlszárnyalja a legoptimistább várakozásokat is. Ez természetesen a koronavírus hatásainak tudható be; több milliárd forintnyi költés vándorolt a hagyományos offline kiskereskedelemből az online térbe, emellett jelentős előrehozott és extra költés jelenthetett meg a karantén-lét időszakában.

Az előzetes várakozások 15 százalékos növekedésről szóltak, ezzel szemben az első negyedév 21 százalékot meghaladó növekedést hozott, a karantén-létben töltött második negyedév pedig 35% körüli bővülést eredményezett. Kérdés, hogy a gazdasági recesszió hatása milyen mértékben képes begyűrűzni az e-kereskedelembe, illetve a teljes kiskereskedelem visszaesése milyen hatást gyakorol az online piacra.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo