Idén előbb beköszönthet az online vásárlási láz

A koronavírus járvány miatt az e-kereskedelem legpörgősebb időszaka akár két-három héttel korábban megkezdődhet. Az állítás az Egyesült Államokban működő Coresight Research tanácsadó cég kutatásán alapszik, a tendencia azonban az európai piacokon is várható.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa szerint a tanácsadó cég kutatása cseppet sem rugaszkodott el a valóságtól. Az idei évet a tendenciák és a protokollok borulása jellemzi, így a vásárlási hullám korábbi megjelenése cseppet sem jelentene meglepetést. A vírushelyzet kitörését követően megtapasztaltuk, hogy a túlterhelt e-kereskedelmi szektor csak jelentős csúszásokkal képes kiszolgálni a rendeléseket. A decemberi főszezon hasonló intenzitású terhelést jelenthet számukra, így bizonyosan számítani kell egyes szolgáltatások hosszabb teljesítésével.

Mi lesz a fekete péntekkel?

A fekete péntek mára az e-kereskedelem legfontosabb napjává vált; ezzel a nappal veszi kezdetét a karácsonyi vásárlási láz, ugyanakkor tökéletes alkalmat szolgáltat a kereskedők számára, hogy megszabaduljanak a koros készleteiktől, illetve felszabadítsák a raktárkapacitásaikat.

Az Extreme Digital oldalán több érdekes információt olvashatunk a fekete péntek eredetéről és mítoszairól.

A piac szereplői közül sokan úgy vélik, hogy a november 27-i hivatalos Black Friday és a karácsony között egyszerűen túl rövid idő áll majd rendelkezésre, hiszen a logisztikai szektor várható túlterheltsége miatt az ünnepet megelőző napok már bizonytalanná teszik a csomagok megérkezését.

A kereskedők sokat nyerhetnek azzal, ha világosan meghatározzák és közzéteszik a szállítási határidőket, és be is tudják tartani azokat. Minél pontosabb működést képesek felépíteni, annál inkább kihasználhatják a last minute ajánlatokban rejlő potenciált.

Mi lesz az árversennyel?

A vásárlókat és a kereskedőket egyaránt foglalkoztatja, milyen mértékű akciókra számíthatnak a főszezon során. A legnagyobb kereskedők gyártói és beszállítói kapcsolataiknak köszönhetően kiemelkedő akciókat képesek kínálni, amivel a piac kisebb szereplői képtelenek felvenni a versenyt, legalábbis a saját profitrátájuk kockáztatása nélkül. Egyre inkább meghatározó a trend, miszerint a Black Friday a piacvezető szereplők versenyévé válik, miközben a kisebb webáruházak csak „szokványos” akciókat képesek kínálni a vásárlóik részére.

Az idei év a szárnyalásról szól

Az idei év növekedése messze túlszárnyalja a legoptimistább várakozásokat is. Ez természetesen a koronavírus hatásainak tudható be; több milliárd forintnyi költés vándorolt a hagyományos offline kiskereskedelemből az online térbe, emellett jelentős előrehozott és extra költés jelenthetett meg a karantén-lét időszakában.

Az előzetes várakozások 15 százalékos növekedésről szóltak, ezzel szemben az első negyedév 21 százalékot meghaladó növekedést hozott, a karantén-létben töltött második negyedév pedig 35% körüli bővülést eredményezett. Kérdés, hogy a gazdasági recesszió hatása milyen mértékben képes begyűrűzni az e-kereskedelembe, illetve a teljes kiskereskedelem visszaesése milyen hatást gyakorol az online piacra.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo