Az online vásárlás már mindennapos, de a készpénzről nem tudunk leszokni

A magyar internetezők szívesebben fizetik ki személyesen, készpénzben a megrendelt terméket. Az online fizetési megoldásokat egyelőre inkább a fiatalabbak preferálják, mégis ők tartják be legkevésbé az adatvédelmi óvintézkedéseket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 A felnőtt internethasználók körében mára mindennapossá vált az online vásárlás. A különböző online felületeken elhelyezett hirdetések révén a fogyasztási szokásoknak megfelelő, személyre szabott, online ajánlatokat kapnak az internetezők. Az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív kutatás szerint, 10-ből 9-en rendelnek rendszeresen online, a megkérdezett fele pedig akár havonta is ezt a vásárlási módot választja.

Kép: SXC

Nem meglepő módon a 40 év alatti, nagyobb városokban élők vásárolnak a leggyakrabban az interneten. A webes rendelések azonban egyre inkább terjednek, ma már a 60 év felettiek egynegyede is legalább havi egyszer helyez árut virtuális kosárba.

Érdekes részlet, hogy az internetes vásárlás sokaknál nem az online fizetéssel ér véget. A magyarok 56 százaléka az utánvétes fizetést, ezen belül is a készpénzes utánvétet választja a felkínált lehetőségek közül. Online csak a megkérdezettek 34 százaléka szokott fizetni, legtöbbször bankkártyával.

A kutatás alapján a korszerű fizetési módot kedvelők leginkább az egyszerű és

Készpénzt vagy kártyát vigyünk a nyaralásra?
Az idei nyaralásra a tavalyinál kicsit többet, átlagosan 169 ezer forintot szánnak a megkérdezettek, amelynek a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is fő forrása az előre félretett pénz. Idén először viszont már nem a vízpartok a legnépszerűbb úti célok.
gyors tranzakció miatt egyenlítik ki a számlát szívesebben az interneten. Ezen felül örülnek, hogy átvételkor már nem kell a fizetéssel bajlódni, de fontos szempont az is, hogy a futár megérkezéséig nem szükséges készenlétben tartaniuk a megfelelő összeget. Sok helyen forintosítható előnnyel is jár az online tranzakció, hiszen egyes kereskedők többletköltséget számítanak fel utánvét esetén.

Az utánvétes megoldást azért preferálják az internetezők, mert így csak akkor kell kifizetni az árut, ha a vásárló meggyőződött arról, hogy valóban azt kapta, amit rendelt. Persze ez csak akkor lehetséges, ha a futár engedi felbontani a csomagot, még a fizetést megelőzően. Sokan pedig egyszerűen csak megszokásból választják ezt a fizetési módot.

Legnagyobb arányban a 18-29 éves korosztály fizet online, mégis ők a legkevésbé elővigyázatosak, ha kártyaadataik védelméről van szó. 

A hitelintézetek mindent megtesznek annak érdekében, hogy az online fizetés gyors, biztonságos és kényelmes folyamat legyen. A kártyabirtokosoknak is érdemes azonban betartaniuk néhány alapszabályt. Ilyen például hogy ellenőrizzék, hogy megbízható-e a kereskedő weboldala, majd a fizetési folyamat során megfelelő, megbízható banki fizetési oldalra kerülnek-e. Fontos, hogy a gyanús oldalakon ne adják meg a kártyaadataikat, de az is hogy ne nyilvános Wi-Fi hálózaton keresztül vásároljanak” – javasolja Takács Domokos, az OTP Bank termékfejlesztési és értékesítési vezetője. 

Díjmentes internetes biztonsági kód szolgáltatás online fizetéshez

Az online fizetési műveletek során 2019. szeptember 14-től az Európai Unió PSD2 irányelv alapján biztosítani kell az erős ügyfélhitelesítést. Ez azt jelenti, hogy a határidőt követően az ügyfelek csak akkor vásárolhatnak bankkártyájukkal online, ha beállították az internetes biztonsági kód szolgáltatást.

Az Európai Unió területén történő online bankkártyás fizetés esetén a kártyaadatok megadása után, a bank az ügyfél számára egy egyszer felhasználható biztonsági kódot küld SMS-ben, a megadott mobiltelefonszámra. A támogatott kereskedői felületen ezt az egyedi kódot kell megadni, és ezzel lehet jóváhagyni az online tranzakciót.

A virtuális limit beállításával az ügyfél megadhatja, hogy naponta mekkora összeget fordíthat online vásárlásra.

A beállítással korlátozható, hogy hol használható az adott bankkártya: csak Magyarországon, csak itthon és Európában, vagy az egész világon. A külföldi használat korlátozása csak azokra a tranzakciókra vonatkozik, ahol a kártya, vagy a kártyaadatokat tartalmazó eszköz (pl. mobiltelefon) fizikailag is jelen van.

 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo