Az e-kereskedelmi cégek is megérezték a háború kitörését

Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedők 76 százaléka az ellátási láncban semmilyen fennakadást nem tapasztalt. 42 százalékuk azonban úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a válság elhúzódik, felmerülhetnek fennakadások egyes termékek beszerzésekben. Az egyik fő közvetlen probléma jelenleg a forint árfolyamának gyengülése az euróhoz és a dollárhoz képest: 83 százaléknyian úgy nyilatkoztak, hogy ez a hirtelen elmozdulás negatívan érinti a működésüket, 57 százalékuk ezt a hatást jelentősnek értékelte.

A válaszadók szerint a visszaesés fő oka a vásárlók óvatosabbá válása. Bár a hónapvégi időszakokban mindig észlelhető valamekkora visszaesés, a kereskedők szerint most inkább a kivárás, illetve a takarékoskodás iránt igény tartja vissza a vásárlók egy részét.

A közeljövő gazdasági fejleményeit tekintve igen eltérők az e-kereskedelmi cégek várakozásai – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. –  51 százalékuk további visszaesésre számít, 49 százalékuk pedig a jelenlegi helyzet stagnálására, amelyből a konfliktus valamilyen rendeződését követően várható visszatérés a korábbi szintekre.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo