Az elektronikai webáruházak is kiélezett küzdelmet folytatnak egymással nap mint nap annak érdekében, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljenek a keresőoldalak találati listáin. A BP Digital, SEO ügynökség legfrissebb kutatásában egyebek mellett arra kereste a választ, hogy a webshopokon szereplő kulcsszavak közül melyekre van a legnagyobb keresési mennyiség egy adott hónapban.
Az októberi esettanulmány helyenként meghökkentő statisztikákkal szolgált, azt ugyanis talán csak kevesen találták volna ki elöljáróban, hogy elektromos rollerre és okosórára szűrnek havi átlagban a legtöbben a vizsgált kulcsszavak közül. Míg ezekre egyaránt 60 500 keresés érkezett, úgy smart tv-re például mindössze tizedennyi.
A képzeletbeli dobogó harmadik helyén az iPhone 14 Pro kulcsszó szerepel közel 50 ezer kereséssel, a top 10-be pedig még a vezeték nélküli fülhallgató, a robotporszívó, a tablet, az indukciós főzőlap, a Gamer laptop, az Iphone 15 Pro, és a Macbook Air fért be, utóbbi már kevesebb mint 10 ezres keresési számmal.
Ha sorrendbe helyezzük a top piaci szereplőket az organikus forgalmuk alapján, akkor az iparág legnagyobbja, az emag.hu átlagban havi több mint 6.7 millió organikus látogatót tudhat magáénak, közel ötször annyit, mint a második Media Markt és több, mint hatszor annyit, mint a harmadik Euronics. A lista másik végén az általuk vizsgált legkisebb organikus forgalommal rendelkező webshopra, a 4kshop.hu-ra körülbelül csak valamivel több mint háromezer ilyen látogató érkezik havonta.