A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint idén júliusban a kiskereskedelem forgalmának volumene 7,6 százalékkal csökkent, ezen belül a nem élelmiszer szegmensben valamivel enyhébb, 5,5 százalékos volt a visszaesés az előző év azonos időszakához képest. A GKID piackutató összefoglalója szerint 2022-ben Magyarországon az online kiskereskedelemi piac 1323 milliárd forintos forgalmat generált, a szektor lendülete azonban az év előrehaladtával folyamatosan csökkent: az első három hónap ugyan 23 százalékos bővüléssel zárult, de a kiemelt időszaknak számító negyedik negyedév növekedése már csak 4 százalékot tett ki. A piac tavaly így összességében 9,9 százalékkal bővült, de a jelentés szerint az infláció mértékét is figyelembe véve ez már csökkenést jelent 2021-hez képest.
Az online áruházak térnyerése ellenére a forgalom nagy részét változatlanul a hagyományos üzletek bonyolítják le, részben azért, mert egyes áruk egyszerűen nem illenek az online boltokba és a vásárlók sem mondanak le a találkozásokról, a személyes élményekről. A Reacty Digital és az olcsobbat.hu közös, a járvány lecsengése után készített felmérésének eredménye is azt igazolja, hogy a vásárlók ragaszkodnak a hagyományos üzletekben való vásárláshoz. Bár a korcsoportokban nagy volt a szórás, a megelőző évben online rendelést lebonyolító válaszadók 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, előnyben részesíti a bolti vásárlást, mert élményeket akar szerezni.