Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A DS Smith csomagolástechnikai vállalat felmérése szerint az online vásárolt termékek 2022-ben globális viszonylatban a teljes eladások 21 százalékát teszik ki, és az arány 2025-re akár 24,5 százalékra emelkedhet.

Tavaly a vásárlók 45 százaléka kapott kézhez sérült csomagot, ez 377 millió problémás terméket jelentett, amelyek darabonként átlag 47,94 euróba kerültek. Az adatok szerint a tavalyi 26 euróról átlagban 21,5 euróra csökkent az a lélektani határ, amelyet elérve a vevők a visszaküldés mellett döntenek.

Majdnem minden második vásárló jár pórul (Fotó: Depositphotos)
Majdnem minden második vásárló jár pórul (Fotó: Depositphotos)

Az európai vásárlók 43 százaléka ingyenes kiszállítást és visszaküldést vár el, ugyanakkor egyre több márka fontolgatja, hogy a visszaküldésért díjat számol fel - hívta fel a figyelmet a DS Smith.

Gavin Mounce, a cég e-commerce design managere a közleményben hangsúlyozta, a gyártóknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb védelmet biztosítsanak a csomagoknak a szállításkor.

A londoni székhelyű DS Smith fenntartható, papírrostalapú csomagolási megoldások gyártásával foglalkozik, tevékenysége kiterjed az újrahasznosítási és papírgyártási folyamatokra is. A cég 34 országban működik, mintegy 30 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon 8 telephelyen van jelen.

(MTI)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo