Vizsgálódnak a legnépszerűbb jegyportálnál

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a CTS Eventim Hungary Kft.-vel - a német Eventim csoport hazai tagjával - szemben, mivel a jegyforgalmazó valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat az online árusítás során. Az oldal ugyanis egyes költségekről, így a kezelési, illetve szállítási költségekről feltételezhetően csak a jegyek kosárba helyezését, illetve regisztrációt követően tájékoztatja a felhasználókat. Az üzemeltető így a vásárlás folyamata során a döntésük szempontjából bizonyos lényeges információkat feltehetően elhallgat a fogyasztók elől a jegyek áráról.

Az online kereskedelmi platformokon a vásárlási folyamat során csepegtetve megjelenő, vagy csak a fizetési folyamat végén előbukkanó, rejtett költségek - általában adók vagy szállítási- és kezelési díjak - a "sötét mintázatok" közé sorolhatók. A "sötét mintázatok" a digitális kereskedés olyan felületkialakítási módszerei, amelyek észrevétlenül torzítják a fogyasztók döntéseit - emelte ki a GVH.

A rejtett költségek esetén például a fogyasztó a váratlan többletdíjak felbukkanásakor már értékes időt és energiát fordított a vásárlási folyamatra, így hajlamosabb a magasabb végösszeg ellenére is megvenni a terméket.

A hasonló, kifogásolható gyakorlatok egyre elterjedtebbek: az Európai Bizottság az év elején hozta nyilvánosságra annak az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatnak az eredményeit, amely a "sötét mintázatok" jelenlétét mérte fel az online kereskedelemben. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo