Vizsgálódnak a legnépszerűbb jegyportálnál

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnépszerűbb jegyportál, az Eventim hazai üzemeltetőjével szemben, mivel bizonyos költségekről vélhetően nem tájékoztatja kellő időben a felhasználókat.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a CTS Eventim Hungary Kft.-vel - a német Eventim csoport hazai tagjával - szemben, mivel a jegyforgalmazó valószínűleg megtéveszti a fogyasztókat az online árusítás során. Az oldal ugyanis egyes költségekről, így a kezelési, illetve szállítási költségekről feltételezhetően csak a jegyek kosárba helyezését, illetve regisztrációt követően tájékoztatja a felhasználókat. Az üzemeltető így a vásárlás folyamata során a döntésük szempontjából bizonyos lényeges információkat feltehetően elhallgat a fogyasztók elől a jegyek áráról.

Az online kereskedelmi platformokon a vásárlási folyamat során csepegtetve megjelenő, vagy csak a fizetési folyamat végén előbukkanó, rejtett költségek - általában adók vagy szállítási- és kezelési díjak - a "sötét mintázatok" közé sorolhatók. A "sötét mintázatok" a digitális kereskedés olyan felületkialakítási módszerei, amelyek észrevétlenül torzítják a fogyasztók döntéseit - emelte ki a GVH.

A rejtett költségek esetén például a fogyasztó a váratlan többletdíjak felbukkanásakor már értékes időt és energiát fordított a vásárlási folyamatra, így hajlamosabb a magasabb végösszeg ellenére is megvenni a terméket.

A hasonló, kifogásolható gyakorlatok egyre elterjedtebbek: az Európai Bizottság az év elején hozta nyilvánosságra annak az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatnak az eredményeit, amely a "sötét mintázatok" jelenlétét mérte fel az online kereskedelemben. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo