Nő a használtcikk piac, el nem hiszi miket veszünk olcsóbban

A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ugyan elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás miatt, de a magyarok többsége vesz használt terméket a világhálón

A webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég arra volt kíváncsi, hogy a Csehországban szembetűnő trend, miszerint a lakosság jelentős része vásárol online használt termékeket, vajon igaz-e a magyarokra is. Kutatási adataikat az Újrahasznosítási Világnap (március 18.) alkalmából publikálták, amely a környezet védelme érdekében az újrahasználat és az újrahasznosítás fontosságára hívja fel a figyelmet. A friss felmérés eredményei alapján a magyarok is nyitottak a használt termékek online vásárlására: 64 százalékuk már eddig is vett ilyen termékeket a világhálón, és további 8 százalék mondta, hogy biztosan fog a jövőben.

A Shoptet kutatásából kiderül, hogy elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás tereli a használt termékek vásárlása felé az embereket, a válaszadók 93 százaléka jelölte meg ezt motivációs tényezőként.  A környezetvédelem kb. a megkérdezettek harmadánál (32 százalék) fontos faktor, ötödét (22 százalék) pedig a trendiség is ösztönzi erre, azaz az, hogy egyedi termékhez jusson.

Tovább nő a használt termékek piaca

Egy év alatt átlagosan 20 százalékkal nőttek a cseh használt termékeket árusító webáruházak megrendelései a Shoptet adatai alapján. A cseh szakemberek becslései szerint ez a tendencia tovább emelkedik és a teljes szegmens további 10 százalékot nőhet idén. Rédey Iván, a cseh központú Shoptet magyarországi vezetője a hazai piacot illetően is számottevő növekedésre számít. A Shoptet adatai alapján Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac. A használt termék lehetőség a pénzmegtakarításra, ugyanakkor a pénzkeresésre is. „Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a hazai vállalkozóknak is. Tovább halad a használtcikk piac a digitalizáció útján, hiszen egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy fizikai üzlet mellett webáruházat is létrehoz vagy eleve már csak a világhálón működik” – mondta Rédey Iván.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo