A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál

A „digitális bennszülöttként” felnövő Z generáció a közösségi média platformok széles skáláját alkalmazza mindennapi életében, kezdve a rétegigényeket kiszolgáló webhelyektől, mint például a Pinterest, az olyan nagy közösségi hálózatokig, mint az Instagram és a Facebook.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Morning Consult felmérése szerint az amerikai Z generációsok több mint egyharmada naponta több mint négy órát tölt a közösségi médiában.

A 18 és 29 év közötti amerikai felnőtteknél 2023-ban a Youtube vezetett. A Pew Research 2023 májusa és szeptembere között végzett felmérése szerint az olyan videómegosztó platformokat, mint a YouTube és a TikTok, a Z generáció nagyon kedveli, és széles körben fogyasztanak hosszú és rövid formátumú tartalmakat is.

Az EMARKETER szerint a Z generációs generáció legelterjedtebb módja online eltöltött időnek a streamelt és letöltött videók megtekintése. Az amerikai Z generációsok több mint 96 százaléka havonta legalább egyszer néz online videókat.

A YouTube és a TikTok beállításai a Z generáció fiatalabb felében is láthatók. A 13 és 17 év közötti amerikai tinédzserek több mint 38 százaléka naponta többször használja a YouTube-ot, és körülbelül egyharmada a TikTokot.

Az Instagram és a Snapchat is különösen népszerű a fiatalabb felnőttek körében, ami a vizuális tartalmak iránti erős preferenciáit tükrözi.

Bár a fiatalabb felnőttek mindössze 12 százaléka használja a BeRealt, sokkal népszerűbb náluk az idősebb korosztályokhoz képest. A 30-49 éves felnőttek mindössze 3 százaléka használja az alkalmazást, és az 50-64 év közöttieknek csak 1 százaléka próbálta ki.

Noha ezek a platformok csak közösségi és szórakoztató központoknak tűnhetnek, a fiatalabb generációk számára is információforrássá válnak, a Her Campus felmérése szerint a Z generáció több mint fele a TikTokot választja a Google helyett.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo