A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál

A „digitális bennszülöttként” felnövő Z generáció a közösségi média platformok széles skáláját alkalmazza mindennapi életében, kezdve a rétegigényeket kiszolgáló webhelyektől, mint például a Pinterest, az olyan nagy közösségi hálózatokig, mint az Instagram és a Facebook.

A Morning Consult felmérése szerint az amerikai Z generációsok több mint egyharmada naponta több mint négy órát tölt a közösségi médiában.

A 18 és 29 év közötti amerikai felnőtteknél 2023-ban a Youtube vezetett. A Pew Research 2023 májusa és szeptembere között végzett felmérése szerint az olyan videómegosztó platformokat, mint a YouTube és a TikTok, a Z generáció nagyon kedveli, és széles körben fogyasztanak hosszú és rövid formátumú tartalmakat is.

Az EMARKETER szerint a Z generációs generáció legelterjedtebb módja online eltöltött időnek a streamelt és letöltött videók megtekintése. Az amerikai Z generációsok több mint 96 százaléka havonta legalább egyszer néz online videókat.

A YouTube és a TikTok beállításai a Z generáció fiatalabb felében is láthatók. A 13 és 17 év közötti amerikai tinédzserek több mint 38 százaléka naponta többször használja a YouTube-ot, és körülbelül egyharmada a TikTokot.

Az Instagram és a Snapchat is különösen népszerű a fiatalabb felnőttek körében, ami a vizuális tartalmak iránti erős preferenciáit tükrözi.

Bár a fiatalabb felnőttek mindössze 12 százaléka használja a BeRealt, sokkal népszerűbb náluk az idősebb korosztályokhoz képest. A 30-49 éves felnőttek mindössze 3 százaléka használja az alkalmazást, és az 50-64 év közöttieknek csak 1 százaléka próbálta ki.

Noha ezek a platformok csak közösségi és szórakoztató központoknak tűnhetnek, a fiatalabb generációk számára is információforrássá válnak, a Her Campus felmérése szerint a Z generáció több mint fele a TikTokot választja a Google helyett.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo