A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál

A „digitális bennszülöttként” felnövő Z generáció a közösségi média platformok széles skáláját alkalmazza mindennapi életében, kezdve a rétegigényeket kiszolgáló webhelyektől, mint például a Pinterest, az olyan nagy közösségi hálózatokig, mint az Instagram és a Facebook.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Morning Consult felmérése szerint az amerikai Z generációsok több mint egyharmada naponta több mint négy órát tölt a közösségi médiában.

A 18 és 29 év közötti amerikai felnőtteknél 2023-ban a Youtube vezetett. A Pew Research 2023 májusa és szeptembere között végzett felmérése szerint az olyan videómegosztó platformokat, mint a YouTube és a TikTok, a Z generáció nagyon kedveli, és széles körben fogyasztanak hosszú és rövid formátumú tartalmakat is.

Az EMARKETER szerint a Z generációs generáció legelterjedtebb módja online eltöltött időnek a streamelt és letöltött videók megtekintése. Az amerikai Z generációsok több mint 96 százaléka havonta legalább egyszer néz online videókat.

A YouTube és a TikTok beállításai a Z generáció fiatalabb felében is láthatók. A 13 és 17 év közötti amerikai tinédzserek több mint 38 százaléka naponta többször használja a YouTube-ot, és körülbelül egyharmada a TikTokot.

Az Instagram és a Snapchat is különösen népszerű a fiatalabb felnőttek körében, ami a vizuális tartalmak iránti erős preferenciáit tükrözi.

Bár a fiatalabb felnőttek mindössze 12 százaléka használja a BeRealt, sokkal népszerűbb náluk az idősebb korosztályokhoz képest. A 30-49 éves felnőttek mindössze 3 százaléka használja az alkalmazást, és az 50-64 év közöttieknek csak 1 százaléka próbálta ki.

Noha ezek a platformok csak közösségi és szórakoztató központoknak tűnhetnek, a fiatalabb generációk számára is információforrássá válnak, a Her Campus felmérése szerint a Z generáció több mint fele a TikTokot választja a Google helyett.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo