A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál

A „digitális bennszülöttként” felnövő Z generáció a közösségi média platformok széles skáláját alkalmazza mindennapi életében, kezdve a rétegigényeket kiszolgáló webhelyektől, mint például a Pinterest, az olyan nagy közösségi hálózatokig, mint az Instagram és a Facebook.

A Morning Consult felmérése szerint az amerikai Z generációsok több mint egyharmada naponta több mint négy órát tölt a közösségi médiában.

A 18 és 29 év közötti amerikai felnőtteknél 2023-ban a Youtube vezetett. A Pew Research 2023 májusa és szeptembere között végzett felmérése szerint az olyan videómegosztó platformokat, mint a YouTube és a TikTok, a Z generáció nagyon kedveli, és széles körben fogyasztanak hosszú és rövid formátumú tartalmakat is.

Az EMARKETER szerint a Z generációs generáció legelterjedtebb módja online eltöltött időnek a streamelt és letöltött videók megtekintése. Az amerikai Z generációsok több mint 96 százaléka havonta legalább egyszer néz online videókat.

A YouTube és a TikTok beállításai a Z generáció fiatalabb felében is láthatók. A 13 és 17 év közötti amerikai tinédzserek több mint 38 százaléka naponta többször használja a YouTube-ot, és körülbelül egyharmada a TikTokot.

Az Instagram és a Snapchat is különösen népszerű a fiatalabb felnőttek körében, ami a vizuális tartalmak iránti erős preferenciáit tükrözi.

Bár a fiatalabb felnőttek mindössze 12 százaléka használja a BeRealt, sokkal népszerűbb náluk az idősebb korosztályokhoz képest. A 30-49 éves felnőttek mindössze 3 százaléka használja az alkalmazást, és az 50-64 év közöttieknek csak 1 százaléka próbálta ki.

Noha ezek a platformok csak közösségi és szórakoztató központoknak tűnhetnek, a fiatalabb generációk számára is információforrássá válnak, a Her Campus felmérése szerint a Z generáció több mint fele a TikTokot választja a Google helyett.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo