A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál

A „digitális bennszülöttként” felnövő Z generáció a közösségi média platformok széles skáláját alkalmazza mindennapi életében, kezdve a rétegigényeket kiszolgáló webhelyektől, mint például a Pinterest, az olyan nagy közösségi hálózatokig, mint az Instagram és a Facebook.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Morning Consult felmérése szerint az amerikai Z generációsok több mint egyharmada naponta több mint négy órát tölt a közösségi médiában.

A 18 és 29 év közötti amerikai felnőtteknél 2023-ban a Youtube vezetett. A Pew Research 2023 májusa és szeptembere között végzett felmérése szerint az olyan videómegosztó platformokat, mint a YouTube és a TikTok, a Z generáció nagyon kedveli, és széles körben fogyasztanak hosszú és rövid formátumú tartalmakat is.

Az EMARKETER szerint a Z generációs generáció legelterjedtebb módja online eltöltött időnek a streamelt és letöltött videók megtekintése. Az amerikai Z generációsok több mint 96 százaléka havonta legalább egyszer néz online videókat.

A YouTube és a TikTok beállításai a Z generáció fiatalabb felében is láthatók. A 13 és 17 év közötti amerikai tinédzserek több mint 38 százaléka naponta többször használja a YouTube-ot, és körülbelül egyharmada a TikTokot.

Az Instagram és a Snapchat is különösen népszerű a fiatalabb felnőttek körében, ami a vizuális tartalmak iránti erős preferenciáit tükrözi.

Bár a fiatalabb felnőttek mindössze 12 százaléka használja a BeRealt, sokkal népszerűbb náluk az idősebb korosztályokhoz képest. A 30-49 éves felnőttek mindössze 3 százaléka használja az alkalmazást, és az 50-64 év közöttieknek csak 1 százaléka próbálta ki.

Noha ezek a platformok csak közösségi és szórakoztató központoknak tűnhetnek, a fiatalabb generációk számára is információforrássá válnak, a Her Campus felmérése szerint a Z generáció több mint fele a TikTokot választja a Google helyett.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo