Reklám cikkek


Hogyan hirdessünk a Facebookon?

Hogyan hirdessünk a Facebookon? 

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.
Egyszer kell híresnek lenni és dől a pénz

Egyszer kell híresnek lenni és dől a pénz 

Roger Federer, a tenisz svájci világsztárja csak reklámozással évi 74 millió dollárt keres. A 37 éves bajnok tíz évre írt alá újabb szerződést és nem foglalkozik még a visszavonulással.
Online vagy offline hirdessünk?

Online vagy offline hirdessünk? 

Adódik a kérdés, vajon online vagy offline marketing eszközöket használjunk? Vajon milyen jellegű célcsoportok mentén kell ezen döntést meghozni? Vajon mi szolgálja a hatékonyságot? A Marketing Döntések blog erre kérdésekre kereste a választ.
Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám

Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám 

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.
7 sikeres reklámkampány - miért működnek?

7 sikeres reklámkampány - miért működnek? 

Vajon mi ösztönöz inkább vásárlásra: a humor, vagy az adott termék használatából adódó exkluzivitás-érzet? A Marketing Döntések hét sikeres reklámkampányt mutatott be, és azt, miért működnek ezek a reklámok.
Így kaszálnak még többet a sportcelebek

Így kaszálnak még többet a sportcelebek 

Folyik a világ legjobb teniszezőinek nagy versenye, a New York-i US Open. A sztár részvevők (egyébként multimilliomosok) ezalatt a legjobb szállodákban laknak – ingyen, reklámért.
Tényleg tudja a Google, mit rakok az üzletben a kosárba?

Tényleg tudja a Google, mit rakok az üzletben a kosárba? 

A Bloomberg szerint a Google bolti tranzakciós adatokat vett a Mastercardtól. A Google szerint nincs gond, mert az adatok anonimizáltak, szóval azt nem tudják, hogy személy szerint Ön mit rakott a kosárba.
Ő kereste a legtöbbet, pedig nem is filmezett

Ő kereste a legtöbbet, pedig nem is filmezett 

Hollywood sztárjai közül George Clooney kereste a legtöbbet egy év alatt – holott egyetlen filmben nem játszott, és tv-felvételei sem voltak.
Mi a valóság a focimilliárdok mögött?

Mi a valóság a focimilliárdok mögött? 

Miután a Juventus megvette Ronaldot a Real Madridtól 112 millió euróért, az olasz klub napok alatt 52 milliót vett be az eladott Ronaldo-trikókért. Ennyire könnyen azonban nem pörög a labdarúgás nagy üzlete.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól

Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól 

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.

Ha ez nem vonja el a vezető figyelmét... 

Ezernyi kamion rója Európa útjait. Egyeseknek közülük hátsó ajtóin képes-szöveges reklám jelenik meg, 30 másodpercenként más. Az új hirdetési ötlet fiatal német vállalkozótól származik, a kísérlet sikert ígér.

Botok és kamu követők az influencer marketingben 

A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.

A japánok ráígértek a Nike-ra, Federer átöltözik 

Roger Federer, a svájci tenisz-sztár tíz éven át évi 30 millió dollárt kap az Uniqlo sportruhák reklámozásért, miközben a japán céget heves bírálatok érik ázsiai munkások kihasználásáért.

Harry Popper nagyon nem jött be a svájciaknak 

Egy svájci óvszer gyártó remek reklámötletnek tartotta, hogy “Harry Popper” néven hozza forgalomba termékét. Az ötlet azonban igencsak veszteségesnek bizonyult: most 160.000 frankos kártérítést kell fizetniük az amerikai konszernnek, amely a Harry Potter márka tulajdonosa.

Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket 

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Ezért követ téged a hirdetés 

Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Az élmény az új reklám 

Az emberek sokáig inkább tárgyi javakra költötték a pénzüket, mert azok tartósabbak, így hosszabb ideig szereznek örömet. Friss kutatások szerint azonban ez tévedés, a vásárlók egyre inkább élményt keresnek, ami miatt a marketingesek is átgondolják a stratégiájukat.

A reklámipar korszakai 

Ma már reklám nélkül nemigen lehet sikeres egyetlen vállalkozás sem, ez az iparág azonban sok cégvezető szemében még mindig kissé misztikus homályba burkolózik. Ha meg akarjuk érteni a reklámipar jelenlegi trendjeit és ajánlásait, érdemes egy gyors pillantást vetni, hogy milyen trendek uralkodtak az elmúlt 50–70 év marketingtörténetében.

Az autónkban sem menekülhetünk a reklámok elől 

Az önvezető autókban is hirdethetnek majd a cégek, az autósok jó része ezt el is tudná fogadni – írja a Bitport. Azonban a technológia eddig nem is feltételezett személyiségi jogi problémákat vetve fel.

240 milliárdosra nőtt a torta, amiből mindenki akar egy szeletet 

A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es Reklámtorta mérete 240,98 milliárd Forint, amely az előző évhez képest (216,09 milliárd Ft) 11,52 százalékos – a tavalyihoz hasonló ütemű - növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk 

Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.

Dukai Reginát is elővette a GVH 

Nem minősül független véleménynek vagy semleges tartalomnak a közösségi médiában megjelent olyan poszt, amelynek közzétételében a közzétevő gazdaságilag is érdekelt. A többi között ezt tartalmazza a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) témában kiadott állásfoglalása. 

Színes vásznak és pénzpiac 

„Hú, ez nagyon nekem való!”– gondolta a Corvinuson közgazdaságtant és marketinget tanult ifjú vállalkozó, amikor belekóstolt a festészetbe. Rövid ideig még próbálkozott az egyetemen a mesterképzéssel, de – mint mondja – ez most kikerült a fókuszból.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Hírlevelek - egy vagy két lépésben? 

A kétlépéses hírlevél feliratkozás előnyeként azt emelik ki az e-mail marketing szakemberek, hogy egyértelmű azonosítással segít elkerülni a spam feliratkozókat, minimalizálja az adattisztítási munkát, növeli a feliratkozók elhivatottságát és maximalizálja a konverziót. Hátránya viszont az, hogy kevesebb feliratkozót hoz. Szükséges-e a GDPR alapján a dupla megerősítéses hírlevél feliratkozás? Erről kérdeztük dr. Horváth Katalint, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda e-kereskedelemmel foglalkozó partner ügyvédjét.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook 

Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.

Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni 

A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.

A Facebook és a Google nyer a durva adóemeléssel 

A reklámhordozó papírra kivetett termékdíj 85 forintról 114 forintra emelkedik - derült ki egy friss törvénytervezetből. A kormány szerint csak adótechnikai kérdésről van szó. Azonban a tervezet egyértelműen fogalmaz - mondta a Piac & Profitnak Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

A strandról a világhírnév felé 

A nyári időszakban nem csak a hűsölni vágyók, de a microstock iparág is kiköltözik a tengerpartra. A legjellemzőbb képek ebben az időszakban a nyári pihenésről, a természetről és a napfényes tengerpartról készülnek. Minden egyes nyári hangulatot visszaidéző microstock fotó létrejötte lehetőséget kínál a nyári életstílushoz illeszkedő márkák és termékek számára, hogy a világ bármelyik pontján megismerhessék őket a felhasználók.

Hatásos lett a WWF reklámfilmje: itt megnézheti! 

A „We are all connected” – a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája – a Cannes-i Lions Reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt Design kategóriában.

Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon 

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Nem kavar be a kormány a futó reklámkampányokba 

Nincs ok nagy ijedtségre a Magyar Reklámszövetség szerint, a településkép védelméről szóló új kormányrendelet valójában több mint három évet ad az új szabálynak való megfelelésre.

Az állam költ a legtöbbet hirdetésre a magyar piacon 

A 2016-os reklámtorta 11,18%-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, hiszen minden szegmens növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.

A cégvezető kötelessége a personal branding 

Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

Így pörgeti a reklám a GDP-t 

A reklám hasznos, mert hozzájárul a gazdaság bővüléséhez, támogatja az innovációt, munkahelyeket teremt – hogy csak néhány dolgot említsünk. Ez derül ki egy friss kutatásból, amelynek eredményei szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.

Ezért nem szidhatjuk a másik mosóport 

Könnyen megsérthetjük a konkurensek jó hírnevét, ha a mi termékünket összehasonlítjuk a versenytársaink árujával. Mire érdemes ügyelni az ilyen összehasonlító reklámoknál és mikor sértjük meg a jogot? Szakértő segítségével válaszolunk a legfontosabb kérdésekre.

Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket 

Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.

Szuper kreatívan támadják a nagy márkákat 

Új mozgalom ütötte fel a fejét a köztereken. Akárcsak a graffiti, ez is gerillamódszereket használ, és a kreativitás és a szólás szabadsága mellett tesz hitvallást – a márkák egyenüzeneteinek a rovására.

A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni 

A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.

Újra Lakatos Zsófia lett az MPRSZ elnöke 

Jó csapat jött össze, többet fogjuk hallatni a hangunkat - mondja az MPRSZ elnökké újraválasztott Lakatos Zsófia. A szakember szeretné elérni, hogy még jobban elismerjék a pr-szakmát, emellett pedig erősítene etikai területen.

Magyarország, a social media nagyhatalom 

Régiós összevetésben is kiemelkedő eredményeket mutat fel a magyar reklámpiac. Egyre többet költenek el a vállalatok a digitális platformokon, lassan minden második magyar ember elérhető a közösségi médiában, és a tévés reklámbüdzsék sem csökkenek - derült ki a régió legnagyobb független ügynökséghálózata, a weCAN által készített CANnual Report 2016 kiadványból.

A dugóban szívatják az autósokat az Uber reklám-drónjai 

Ideje elfelejteni az óriásplakátokat! Az új reklámok nem az út mellett vannak, hanem a szélvédő előtt zümmögnek.

A termékelhelyezés is otthagyta a tévét 

Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.

A nagyok is hibáznak: a legsúlyosabb reklámbaklövések 

Olykor a leghíresebb márkák is alaposan elszúrják reklámkampányaikat. Rasszizmus, nőgyűlölet, homofóbia – egyik sem jópofa, mégis felbukkan a hirdetésekben. Ikea, Sprite, Rebook, Nivea és mások baklövései.

A Facebookon megjelenő reklámokat is figyeli a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja, mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Könnyebb hitelezés a cégeknek

Könnyebb hitelezés a cégeknek  

A Garantiqa 2026. június 30-ig meghosszabbított díjelengedéssel támogatja a beruházási hitelek felfutását.

Adózás

Most alakul át a vállalkozói kör

Most alakul át a vállalkozói kör  

Az októberi cégtrend szerint a társas vállalkozások továbbra is nyomás alatt vannak, miközben az egyéni vállalkozások körében élénkülés látható.

Cégblog

Látványos átrendeződés a kínai EV-piacon

Látványos átrendeződés a kínai EV-piacon 

A kínai járműgyártók többsége növelte az új energiafelhasználású járművek kiszállításait novemberben.

Klímablog

Milliárdos lehetőség energiatárolásra, de tízmilliókat bukhatnak a cégek

Milliárdos lehetőség energiatárolásra, de tízmilliókat bukhatnak a cégek  

A Jedlik Ányos Program akár 1 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást kínál energiatárolók telepítésére, amelyet társasági adókedvezménnyel is kombinálhatnak a cégek.

Gazdaság

Most alakul át a vállalkozói kör

Most alakul át a vállalkozói kör  

Az októberi cégtrend szerint a társas vállalkozások továbbra is nyomás alatt vannak, miközben az egyéni vállalkozások körében élénkülés látható.

Infokom

Elveszett cégek a digitális világban

Elveszett cégek a digitális világban 

A kisvállalkozásoknak a gyakorlati útmutatás hiányzik az MI használatához egy kutatás szerint.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo