Az élmény az új reklám

Az emberek sokáig inkább tárgyi javakra költötték a pénzüket, mert azok tartósabbak, így hosszabb ideig szereznek örömet. Friss kutatások szerint azonban ez tévedés, a vásárlók egyre inkább élményt keresnek, ami miatt a marketingesek is átgondolják a stratégiájukat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A luxusmárkák sikere tipikusan a kézművesség értékén, az innováción, illetve a magas ár és a társadalmi elithez való kötődés miatti exkluzivitáson alapul – írja a Budapest LAB. A tradicionális luxusmárkák (mint a Louis Vuitton vagy a Chanel) egy szűk közösségben alakítottak ki rajongói kört magunknak, vagyis a közösségi ajánlást már az első pillanattól kezdve használták, csak épp nem online. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketingüzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító, tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.

Tömegluxus vs. egyedi lehetőség

A luxusmárkák sikere az elmúlt évtizedekben leginkább annak köszönhető, hogy egyre többen vágynak arra, hogy különlegesnek érezzék magukat azáltal, amit

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
vásárolnak, az érintett márkák pedig képesek voltak egy ezt kiszolgáló új marketingmodell megalkotására. Ennek két legfontosabb eleme közül az egyik a gondosan megalkotott, exkluzivitásra és a társadalmi aspirációra ható üzenetek nagyon gondosan kiválasztott, szűk körben való elhelyezése – vagyis a különlegesség érzésének megalapozása a fogyasztóban –, majd ehhez egy széles elosztói/értékesítői hálózat kialakítása, aminek köszönhetően a termékek valójában a korábbinál sokkal könnyebben elérhetővé váltak. Ezt a modellt egyébként mára egyáltalán nemcsak a legmagasabb szintre pozicionált luxusmárkák, de számos, a prémium szegmensben működő cég is alkalmazza, például az Apple vagy a Nespresso.

Esemény mint reklám

A vásárlói hűség növelésének egyik leghatékonyabb módja az eseménymarketing. Az események a szakértők szerint nem egyszerű kommunikációs eszközök, hanem olyan élmények, amelyek önmagukban szerepet játszanak a márka identitásának kialakításában. Az exkluzív offline élmények minden korábbinál értékesebbé váltak a szakértők szerint az online marketing és vásárlás áttörésének köszönhetően.

Az élmény egy különleges – és a low budget marketingben is jól használható – fajtája, ha valaminek a szűk elérhetőségével fokozzuk a megszerzése iránti vágyat. Ha valamiből keveseknek van, az máris garantálja az instant luxust, így ezt a trükköt sem hagyják ki a nagy márkák sem. A Loewe táskagyártó egyik modellje például a nemzetközi megjelenés előtt is kapható volt már, egyetlen üzletben, Makaó szigetén. Akik elmentek érte, biztos, hogy nem felejtik a szekrény mélyén ezt a darabot.

 

 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo