A luxusmárkák sikere tipikusan a kézművesség értékén, az innováción, illetve a magas ár és a társadalmi elithez való kötődés miatti exkluzivitáson alapul – írja a Budapest LAB. A tradicionális luxusmárkák (mint a Louis Vuitton vagy a Chanel) egy szűk közösségben alakítottak ki rajongói kört magunknak, vagyis a közösségi ajánlást már az első pillanattól kezdve használták, csak épp nem online. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketingüzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító, tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.
Tömegluxus vs. egyedi lehetőség
A luxusmárkák sikere az elmúlt évtizedekben leginkább annak köszönhető, hogy egyre többen vágynak arra, hogy különlegesnek érezzék magukat azáltal, amit
Esemény mint reklám
A vásárlói hűség növelésének egyik leghatékonyabb módja az eseménymarketing. Az események a szakértők szerint nem egyszerű kommunikációs eszközök, hanem olyan élmények, amelyek önmagukban szerepet játszanak a márka identitásának kialakításában. Az exkluzív offline élmények minden korábbinál értékesebbé váltak a szakértők szerint az online marketing és vásárlás áttörésének köszönhetően.
Az élmény egy különleges – és a low budget marketingben is jól használható – fajtája, ha valaminek a szűk elérhetőségével fokozzuk a megszerzése iránti vágyat. Ha valamiből keveseknek van, az máris garantálja az instant luxust, így ezt a trükköt sem hagyják ki a nagy márkák sem. A Loewe táskagyártó egyik modellje például a nemzetközi megjelenés előtt is kapható volt már, egyetlen üzletben, Makaó szigetén. Akik elmentek érte, biztos, hogy nem felejtik a szekrény mélyén ezt a darabot.