Luxusmárkák cikkek


Bajban a luxusmárkák

Bajban a luxusmárkák  

Több mint egy évtized után először torpant meg a globális luxuspiac növekedése.
Elképesztően nőtt a luxuscikkek forgalma

Elképesztően nőtt a luxuscikkek forgalma 

Az LVMH tavalyi nyeresége 17 százalékkal nőtt.
Az élmény az új reklám

Az élmény az új reklám 

Az emberek sokáig inkább tárgyi javakra költötték a pénzüket, mert azok tartósabbak, így hosszabb ideig szereznek örömet. Friss kutatások szerint azonban ez tévedés, a vásárlók egyre inkább élményt keresnek, ami miatt a marketingesek is átgondolják a stratégiájukat.
Megtilthatja a márka, hogy az Amazonon árulják

Megtilthatja a márka, hogy az Amazonon árulják 

A luxusáruk szállítója megtilthatja a szerződéses forgalmazóinak, hogy az árukat harmadik felek olyan internetes platformjain keresztül értékesítsék, mint például az Amazon – döntött az Európai Unió Bírósága. A luxemburgi testület szerint az ilyen tilalom alkalmas az áruk luxusimázsának megőrzésére.
Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő

Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő 

Szörnyülködve olvassuk, milyen körülmények között dolgoznak a nemzetközi divatipar munkaerő piramisának alján dolgozó, fejlődő országbeli munkavállalók. Nos, nem kell messzire menni, Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet, nekünk is megvannak a "sweatshopjaink".
Az arany ára: emberéletek és környezetszennyezés

Az arany ára: emberéletek és környezetszennyezés 

A luxuscikkek iparának nagy vétke, hogy a beszállítói lánc végén álló aranykitermelők gyakran jogsértő milíciák Afrikában. Az arany ezért számos esetben „konfliktusásványnak” minősül. A problémáról a Dirty Gold War című film ad képet, melyet a Thessaloniki Dokumentumfilmfesztiválon láttunk.
Kis forgalom, nagy haszon

Kis forgalom, nagy haszon 

Nem feltétlenül nélkülözhetetlen a talpon maradáshoz a tömeges értékesítés. Léteznek olyan igencsak jól működő butikok, melyek tulajdonosai akkor sem kezdenek aggódni az üzlet jövőjéért, ha olykor napi egy-két terméket sikerült értékesíteni – vagy esetleg annyit sem.
Szárnyal a szükségtelen élvezetek piaca

Szárnyal a szükségtelen élvezetek piaca 

A luxus mindig is drága volt, de most még annál is többe kerül. Így foglalható össze tömören, hogy merre is megy ez a szabad szemmel beláthatatlan piac. És nem csak a hétköznapi emberek „alacsony perspektívájából” tűnik így. Nemrég a rapper világsztár, Kanye West is a „túl drága” kritikával illette a luxuspiac emblematikus márkáját, a Louis Vuittont, holott korábban közös – és nem épp filléres – cipőkollekciót dobott vele a piacra.
A helyek, ahol minden kereskedő szívesen nyitna üzletet

A helyek, ahol minden kereskedő szívesen nyitna üzletet 

A New York-i Fifth Avenue-t – 11 év után - elvesztette első helyét a világ legdrágább bevásárlóközpontjainak rangsorában: a . Hongkong-i Causeway Bay tört az élre. A párizsi Champs-Élysées sugárút jelentős bérleti díj növekedéssel átvette a tokiói Ginza helyét és így jelenleg a harmadik a Cushman & Wakefield Main Streets Across the World tanulmánya szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők  

Csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.

Pénzszerzés

Egyre nagyobb hitelekbe hajszolják magukat a magyarok

Egyre nagyobb hitelekbe hajszolják magukat a magyarok 

2025-ben a lakáshitelpiacon és a személyi kölcsönök piacán is éves rekord születik.

Jogi kisokos

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon 

Huszonegy embert gyanúsítanak azzal, hogy törvényes örökös nélkül elhunytak hagyatékát megszerezték.

Cégblog

A fenntarthatóság már a befektetési döntésekben is kiemelt szempont – Klasszis Podcast

A fenntarthatóság már a befektetési döntésekben is kiemelt szempont – Klasszis Podcast 

Beszélgetés Simon Péterrel, a Raiffeisen Alapkezelő vezérigazgatójával, valamint Gyetvai Károly értékesítési vezetővel.

Klímablog

Zöld pénzeső a cégeknek: indul egy hitelprogram

Zöld pénzeső a cégeknek: indul egy hitelprogram  

Zöld Lendület Hitelprogram néven új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál.

Gazdaság

Letarolta a magyar online piacot a kínai dömping

Letarolta a magyar online piacot a kínai dömping 

120 millió online rendelés 2025-ben, 8 százalékos hazai és 22 százalékos import növekedés.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo