Borotvaélen a macsók

A férfiak többségének nem tetszik a Gillette új reklámfilmje, amely a macsó helyett a lovagias férfiképet népszerűsíti.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A borotvapenge-gyártó megváltoztatta 30 éve használt reklámjelszavát, amely így szólt: „The best a man can get”, azaz pengéjük „A legjobb, amit férfi kaphat”. A klipben is használt új jelszó ezzel szemben „The best men can be”, szabadon: „Így lehetnek a legjobbak a férfiak”.

Kép: gillette.com

A világcég aligha véletlenül szakít a macsómodellel éppen akkor, amikor Donald Trump amerikai elnök szexista, a nőket megalázó kijelentéseivel ismét szalonképessé akarja tenni ezt a fajta „férfiasságot.” A Gillette reklámja olyan férfiakat mutat, akik megvédenek gyerekeket, felelősségre vonják a nőket zaklató társaikat. A klip felvillantja a MeToo mozgalom képeit, mutat szexista jeleneteket a munkahelyen, feltéve a kérdést: „Valóban ez a legjobb a férfiben?...”

Neked milyen szagú a marketinged?
Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.
Az első két nap alatt 10 millió amerikai nézte meg a Gillette-filmet a You Tube-on, majd a közösségi portálokat és a pengegyártó oldalát elöntötték a kommentárok. Sok volt az elismerés, a dicséret a kiállásért – különösen a nők részéről. Ugyanakkor a 880 000 megjegyzés háromnegyede bírálta a klipet, sok férfi még a trágárságig is elment.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo