Borotvaélen a macsók

A férfiak többségének nem tetszik a Gillette új reklámfilmje, amely a macsó helyett a lovagias férfiképet népszerűsíti.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A borotvapenge-gyártó megváltoztatta 30 éve használt reklámjelszavát, amely így szólt: „The best a man can get”, azaz pengéjük „A legjobb, amit férfi kaphat”. A klipben is használt új jelszó ezzel szemben „The best men can be”, szabadon: „Így lehetnek a legjobbak a férfiak”.

Kép: gillette.com

A világcég aligha véletlenül szakít a macsómodellel éppen akkor, amikor Donald Trump amerikai elnök szexista, a nőket megalázó kijelentéseivel ismét szalonképessé akarja tenni ezt a fajta „férfiasságot.” A Gillette reklámja olyan férfiakat mutat, akik megvédenek gyerekeket, felelősségre vonják a nőket zaklató társaikat. A klip felvillantja a MeToo mozgalom képeit, mutat szexista jeleneteket a munkahelyen, feltéve a kérdést: „Valóban ez a legjobb a férfiben?...”

Neked milyen szagú a marketinged?
Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.
Az első két nap alatt 10 millió amerikai nézte meg a Gillette-filmet a You Tube-on, majd a közösségi portálokat és a pengegyártó oldalát elöntötték a kommentárok. Sok volt az elismerés, a dicséret a kiállásért – különösen a nők részéről. Ugyanakkor a 880 000 megjegyzés háromnegyede bírálta a klipet, sok férfi még a trágárságig is elment.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo