Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A napokban a Nike új reklámkampányt indított Colin Kaepernick amerikaifocista főszereplésével. Kaepernick azzal vált ismertté, hogy 2016-ban a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni tiltakozásként féltérdre ereszkedve hallgatta a himnuszt egy sporteseményen. Az esetből hatalmas botrány lett, az NFL futballszövetség betiltotta a hasonló tiltakozásokat, Kaepernick sportkarrierje pedig zátonyra futott, mostanáig egy csapat sem volt hajlandó leigazolni. Erre utal a Nike plakátjainak szlogenje: „Higgy valamiben, ha el is veszítesz miatta mindent.”

A szóban forgó kampány egy plakátja (Forrás: Nike)

A reklámokkal persze folytatódott a botrány, amiben természetesen Donald Trumpnak is meg kellett szólalnia, Twitter-üzenetben elítélte a Nike döntését, és azt jósolta, hogy a cég ezzel kivégezte magát. Hasonló véleményen voltak sokan, főként az amerikai konzervatív-republikánus táborban, akik bojkottot hirdettek, sőt, kisebbfajta mozgalmat indítottak, és egymás után töltötték fel a videókat arról, hogy elégetik a saját Nike-cipőjüket.

Egyelőre azonban úgy tűnik, a felhajtás inkább használt a Nike-nak. Az Apex Marketing Group a Nike reklámköltségvetését elemezte, megnézte, mennyit költenek médiamegjelenésekre. Mint írják, a kampány miatt annyit szerepelt a hírekben a sportszergyártó, hogy az mintegy 43 millió dollárnyi ingyenreklámnak felel meg. Az Apex ráadásul csak a pozitív, vagy semleges megjelenéseket vette számításba, a negatívakat nem, bár az ismert bölcsesség szerint a negatív reklám is reklám.

Az elmúlt napokban a Nike részvényei ugyan 3 százalékkal estek, ez ugyanakkor nem valószínű, hogy a bojkott hatása, mivel a rivális sportszergyártók, mint az Adidas vagy a Puma részvényeinek árfolyama szintén csökkent ebben az időszakban, annak ellenére, hogy ők elvileg profitálhatnának a bojkottból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo