A napokban a Nike új reklámkampányt indított Colin Kaepernick amerikaifocista főszereplésével. Kaepernick azzal vált ismertté, hogy 2016-ban a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni tiltakozásként féltérdre ereszkedve hallgatta a himnuszt egy sporteseményen. Az esetből hatalmas botrány lett, az NFL futballszövetség betiltotta a hasonló tiltakozásokat, Kaepernick sportkarrierje pedig zátonyra futott, mostanáig egy csapat sem volt hajlandó leigazolni. Erre utal a Nike plakátjainak szlogenje: „Higgy valamiben, ha el is veszítesz miatta mindent.”
A reklámokkal persze folytatódott a botrány, amiben természetesen Donald Trumpnak is meg kellett szólalnia, Twitter-üzenetben elítélte a Nike döntését, és azt jósolta, hogy a cég ezzel kivégezte magát. Hasonló véleményen voltak sokan, főként az amerikai konzervatív-republikánus táborban, akik bojkottot hirdettek, sőt, kisebbfajta mozgalmat indítottak, és egymás után töltötték fel a videókat arról, hogy elégetik a saját Nike-cipőjüket.
Egyelőre azonban úgy tűnik, a felhajtás inkább használt a Nike-nak. Az Apex Marketing Group a Nike reklámköltségvetését elemezte, megnézte, mennyit költenek médiamegjelenésekre. Mint írják, a kampány miatt annyit szerepelt a hírekben a sportszergyártó, hogy az mintegy 43 millió dollárnyi ingyenreklámnak felel meg. Az Apex ráadásul csak a pozitív, vagy semleges megjelenéseket vette számításba, a negatívakat nem, bár az ismert bölcsesség szerint a negatív reklám is reklám.
Az elmúlt napokban a Nike részvényei ugyan 3 százalékkal estek, ez ugyanakkor nem valószínű, hogy a bojkott hatása, mivel a rivális sportszergyártók, mint az Adidas vagy a Puma részvényeinek árfolyama szintén csökkent ebben az időszakban, annak ellenére, hogy ők elvileg profitálhatnának a bojkottból.