Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban a Nike új reklámkampányt indított Colin Kaepernick amerikaifocista főszereplésével. Kaepernick azzal vált ismertté, hogy 2016-ban a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni tiltakozásként féltérdre ereszkedve hallgatta a himnuszt egy sporteseményen. Az esetből hatalmas botrány lett, az NFL futballszövetség betiltotta a hasonló tiltakozásokat, Kaepernick sportkarrierje pedig zátonyra futott, mostanáig egy csapat sem volt hajlandó leigazolni. Erre utal a Nike plakátjainak szlogenje: „Higgy valamiben, ha el is veszítesz miatta mindent.”

A szóban forgó kampány egy plakátja (Forrás: Nike)

A reklámokkal persze folytatódott a botrány, amiben természetesen Donald Trumpnak is meg kellett szólalnia, Twitter-üzenetben elítélte a Nike döntését, és azt jósolta, hogy a cég ezzel kivégezte magát. Hasonló véleményen voltak sokan, főként az amerikai konzervatív-republikánus táborban, akik bojkottot hirdettek, sőt, kisebbfajta mozgalmat indítottak, és egymás után töltötték fel a videókat arról, hogy elégetik a saját Nike-cipőjüket.

Egyelőre azonban úgy tűnik, a felhajtás inkább használt a Nike-nak. Az Apex Marketing Group a Nike reklámköltségvetését elemezte, megnézte, mennyit költenek médiamegjelenésekre. Mint írják, a kampány miatt annyit szerepelt a hírekben a sportszergyártó, hogy az mintegy 43 millió dollárnyi ingyenreklámnak felel meg. Az Apex ráadásul csak a pozitív, vagy semleges megjelenéseket vette számításba, a negatívakat nem, bár az ismert bölcsesség szerint a negatív reklám is reklám.

Az elmúlt napokban a Nike részvényei ugyan 3 százalékkal estek, ez ugyanakkor nem valószínű, hogy a bojkott hatása, mivel a rivális sportszergyártók, mint az Adidas vagy a Puma részvényeinek árfolyama szintén csökkent ebben az időszakban, annak ellenére, hogy ők elvileg profitálhatnának a bojkottból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo