Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban a Nike új reklámkampányt indított Colin Kaepernick amerikaifocista főszereplésével. Kaepernick azzal vált ismertté, hogy 2016-ban a rendőri brutalitás és rasszizmus elleni tiltakozásként féltérdre ereszkedve hallgatta a himnuszt egy sporteseményen. Az esetből hatalmas botrány lett, az NFL futballszövetség betiltotta a hasonló tiltakozásokat, Kaepernick sportkarrierje pedig zátonyra futott, mostanáig egy csapat sem volt hajlandó leigazolni. Erre utal a Nike plakátjainak szlogenje: „Higgy valamiben, ha el is veszítesz miatta mindent.”

A szóban forgó kampány egy plakátja (Forrás: Nike)

A reklámokkal persze folytatódott a botrány, amiben természetesen Donald Trumpnak is meg kellett szólalnia, Twitter-üzenetben elítélte a Nike döntését, és azt jósolta, hogy a cég ezzel kivégezte magát. Hasonló véleményen voltak sokan, főként az amerikai konzervatív-republikánus táborban, akik bojkottot hirdettek, sőt, kisebbfajta mozgalmat indítottak, és egymás után töltötték fel a videókat arról, hogy elégetik a saját Nike-cipőjüket.

Egyelőre azonban úgy tűnik, a felhajtás inkább használt a Nike-nak. Az Apex Marketing Group a Nike reklámköltségvetését elemezte, megnézte, mennyit költenek médiamegjelenésekre. Mint írják, a kampány miatt annyit szerepelt a hírekben a sportszergyártó, hogy az mintegy 43 millió dollárnyi ingyenreklámnak felel meg. Az Apex ráadásul csak a pozitív, vagy semleges megjelenéseket vette számításba, a negatívakat nem, bár az ismert bölcsesség szerint a negatív reklám is reklám.

Az elmúlt napokban a Nike részvényei ugyan 3 százalékkal estek, ez ugyanakkor nem valószínű, hogy a bojkott hatása, mivel a rivális sportszergyártók, mint az Adidas vagy a Puma részvényeinek árfolyama szintén csökkent ebben az időszakban, annak ellenére, hogy ők elvileg profitálhatnának a bojkottból.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo