Bojkott cikkek
Hiába a bojkott, a Huawei szárnyal
A kémkedéssel vádolt Huawei bevételei tavaly 20 százalékkal, 105 Mrd. dollár fölé emelkedtek. Az 5G hálózatokat is építő cég tagadja az amerikai vádakat, míg szakértők szerint az 5G fejlesztések ott sem kerülnek veszélybe, ahonnan kitiltják a kínai óriásvállalatot.
Ne lepődjön meg, ha ezeket finomságokat nem találja a polcokon
Több nagy európai szupermarket-hálózat bojkottálja a Mars konszern termékeit, hogy alacsonyabb árakat harcoljon ki.
Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám
Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.
Megbánhatja a sörfőző, hogy Trumpot az egekig dícsérte
„Amerikában készül immár a világ legjobb söre.” Az erősen vitatható állítást egy bostoni sörfőző tette, Trump politikáját dicsérve. Az elnök melletti fellépésének hírére városában bojkottot hirdettek söre ellen.
Civil bojkott kaszálta el a gyilkos robotokat
Sikeres volt a bojkott az önműködő, gyilkoló robotokat tervező intézet ellen, akik a napokban visszaléptek a katonai célú fejlesztésektől. A robotikai kutatóintézet a több mint száz országban betiltott kazettás bombákat gyártó katonai céggel kötött volna szerződést.
Bűnös praktikák a halrudacskák mögött
A globális halászati és tengeri élelmiszergyártó szektor bűzlik az emberi jogok sorozatos megsértésétől. Gyilkosságok, rabszolgamunka, erőszakos fogvatartás, embercsempészés, testi sértés - se vége, se hossza a jogsértő incidenseknek. A neves áruházláncok még mindig nem tisztították meg az ilyen praktikákkal élő ázsiai beszállítóktól az ellátási láncukat.
129 milliárdnyi bojkott
A Tudatos Vásárlók Egyesületének közreműködésével megjelent friss jelentés szerint 129 milliárd forint volt a bojkottok értéke az elmúlt 12 hónapban.
Családonként negyedmilliót költöttünk el felelősen
Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” - összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.