Mi a valóság a focimilliárdok mögött?

Miután a Juventus megvette Ronaldot a Real Madridtól 112 millió euróért, az olasz klub napok alatt 52 milliót vett be az eladott Ronaldo-trikókért. Ennyire könnyen azonban nem pörög a labdarúgás nagy üzlete.

Trikókból és hasonlókból valóban sokat lehet eladni, ehhez jönnek a licenc-díjak és nem kevés pénzt hoznak a stadionok jegyeladási, bérleti bevételei, nemkülönben a szponzoroktól befolyó pénzek – az utóbbiak 20-30 százalékot tesznek ki. A legtöbbet azonban a tv- és rádió-közvetítésekből befolyó összegek jelentenek, átlagosan a jövedelem felét.

Kép: Pixabay

Többszáz milliós összegekről van szó, de mielőtt a nagy klubokat egyszerű pénzautomatának tekintetnénk, vegyük figyelembe a másik oldalt, a kiadásokét. Amint Ronaldo példája is mutatja (az övé egyébként csak az eddigi hatodik legdrágább játékos-vásárlás volt), a legtöbb pénz a játékosokra megy, akiket a vásárlás után azután fizetni is kell, évekig, csillagászati összegekkel.

A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve
Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.

A Juventus esetében a bevételek 45 százalékát emésztik fel a bérek és természetesen a legkülönbözőbb egyéb kiadások is terhelik a mérleget. Ami azt jelenti, hogy haszon persze van – de messze nem akkora, mint sokan gondolják.

A Manchester United, a világ legnagyobb bevétellel rendelkező foci-egyesülete vagy 676 mió. eurót vesz be egy évben – a megmaradó haszon 63 millió. A Juventus ugyan a leggazdagabb olasz egyesület, de éves bevétele „csak” 400 mió. körül mozog, míg a Real Madridhoz a Manchesternél csak néhány millióval kevesebb, a Bayern Münchenhez 588 millió folyik be.

(Forrás: Business Insider)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo