Mi a valóság a focimilliárdok mögött?

Miután a Juventus megvette Ronaldot a Real Madridtól 112 millió euróért, az olasz klub napok alatt 52 milliót vett be az eladott Ronaldo-trikókért. Ennyire könnyen azonban nem pörög a labdarúgás nagy üzlete.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Trikókból és hasonlókból valóban sokat lehet eladni, ehhez jönnek a licenc-díjak és nem kevés pénzt hoznak a stadionok jegyeladási, bérleti bevételei, nemkülönben a szponzoroktól befolyó pénzek – az utóbbiak 20-30 százalékot tesznek ki. A legtöbbet azonban a tv- és rádió-közvetítésekből befolyó összegek jelentenek, átlagosan a jövedelem felét.

Kép: Pixabay

Többszáz milliós összegekről van szó, de mielőtt a nagy klubokat egyszerű pénzautomatának tekintetnénk, vegyük figyelembe a másik oldalt, a kiadásokét. Amint Ronaldo példája is mutatja (az övé egyébként csak az eddigi hatodik legdrágább játékos-vásárlás volt), a legtöbb pénz a játékosokra megy, akiket a vásárlás után azután fizetni is kell, évekig, csillagászati összegekkel.

A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve
Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.

A Juventus esetében a bevételek 45 százalékát emésztik fel a bérek és természetesen a legkülönbözőbb egyéb kiadások is terhelik a mérleget. Ami azt jelenti, hogy haszon persze van – de messze nem akkora, mint sokan gondolják.

A Manchester United, a világ legnagyobb bevétellel rendelkező foci-egyesülete vagy 676 mió. eurót vesz be egy évben – a megmaradó haszon 63 millió. A Juventus ugyan a leggazdagabb olasz egyesület, de éves bevétele „csak” 400 mió. körül mozog, míg a Real Madridhoz a Manchesternél csak néhány millióval kevesebb, a Bayern Münchenhez 588 millió folyik be.

(Forrás: Business Insider)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo