Trikókból és hasonlókból valóban sokat lehet eladni, ehhez jönnek a licenc-díjak és nem kevés pénzt hoznak a stadionok jegyeladási, bérleti bevételei, nemkülönben a szponzoroktól befolyó pénzek – az utóbbiak 20-30 százalékot tesznek ki. A legtöbbet azonban a tv- és rádió-közvetítésekből befolyó összegek jelentenek, átlagosan a jövedelem felét.
Többszáz milliós összegekről van szó, de mielőtt a nagy klubokat egyszerű pénzautomatának tekintetnénk, vegyük figyelembe a másik oldalt, a kiadásokét. Amint Ronaldo példája is mutatja (az övé egyébként csak az eddigi hatodik legdrágább játékos-vásárlás volt), a legtöbb pénz a játékosokra megy, akiket a vásárlás után azután fizetni is kell, évekig, csillagászati összegekkel.
A Juventus esetében a bevételek 45 százalékát emésztik fel a bérek és természetesen a legkülönbözőbb egyéb kiadások is terhelik a mérleget. Ami azt jelenti, hogy haszon persze van – de messze nem akkora, mint sokan gondolják.
A Manchester United, a világ legnagyobb bevétellel rendelkező foci-egyesülete vagy 676 mió. eurót vesz be egy évben – a megmaradó haszon 63 millió. A Juventus ugyan a leggazdagabb olasz egyesület, de éves bevétele „csak” 400 mió. körül mozog, míg a Real Madridhoz a Manchesternél csak néhány millióval kevesebb, a Bayern Münchenhez 588 millió folyik be.
(Forrás: Business Insider)