Mi a valóság a focimilliárdok mögött?

Miután a Juventus megvette Ronaldot a Real Madridtól 112 millió euróért, az olasz klub napok alatt 52 milliót vett be az eladott Ronaldo-trikókért. Ennyire könnyen azonban nem pörög a labdarúgás nagy üzlete.

Trikókból és hasonlókból valóban sokat lehet eladni, ehhez jönnek a licenc-díjak és nem kevés pénzt hoznak a stadionok jegyeladási, bérleti bevételei, nemkülönben a szponzoroktól befolyó pénzek – az utóbbiak 20-30 százalékot tesznek ki. A legtöbbet azonban a tv- és rádió-közvetítésekből befolyó összegek jelentenek, átlagosan a jövedelem felét.

Kép: Pixabay

Többszáz milliós összegekről van szó, de mielőtt a nagy klubokat egyszerű pénzautomatának tekintetnénk, vegyük figyelembe a másik oldalt, a kiadásokét. Amint Ronaldo példája is mutatja (az övé egyébként csak az eddigi hatodik legdrágább játékos-vásárlás volt), a legtöbb pénz a játékosokra megy, akiket a vásárlás után azután fizetni is kell, évekig, csillagászati összegekkel.

A Facebookon behozhatja Ronaldo árát a Juve
Nem gólokra, hanem plusz bevételre vágyott a Juventus, amikor leigazolta Cristiano Ronaldot – írja a KPMG. A pénzügyi szolgáltató szerint a focista közösségi médiás jelenléte miatt térülhet meg a 85 milliós igazolás.

A Juventus esetében a bevételek 45 százalékát emésztik fel a bérek és természetesen a legkülönbözőbb egyéb kiadások is terhelik a mérleget. Ami azt jelenti, hogy haszon persze van – de messze nem akkora, mint sokan gondolják.

A Manchester United, a világ legnagyobb bevétellel rendelkező foci-egyesülete vagy 676 mió. eurót vesz be egy évben – a megmaradó haszon 63 millió. A Juventus ugyan a leggazdagabb olasz egyesület, de éves bevétele „csak” 400 mió. körül mozog, míg a Real Madridhoz a Manchesternél csak néhány millióval kevesebb, a Bayern Münchenhez 588 millió folyik be.

(Forrás: Business Insider)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo