Harry Popper nagyon nem jött be a svájciaknak

Egy svájci óvszer gyártó remek reklámötletnek tartotta, hogy “Harry Popper” néven hozza forgalomba termékét. Az ötlet azonban igencsak veszteségesnek bizonyult: most 160.000 frankos kártérítést kell fizetniük az amerikai konszernnek, amely a Harry Potter márka tulajdonosa.

A kaliforniai Warner Brothers, amelynél a világsikerű filmek tulajdonjoga van, már tíz évvel ezelőtt beperelte a svájci Magic X vállalatot, amiért megtévesztően hasonló névvel forgalmaz terméket – ráadásul olyat, amilyet.

Erre ráfaragtak...

Az alperesnek a jelek szerint jó ügyvédei voltak, mert a bíróság csak 2010-ben tiltotta el a vállalatot a “Harry Popper” elnevezés használatától.

Még beszállhat, ha perelni akarja a Volkswagent
Amerikai ügyvédi iroda a Volkswagen dízelbotrányának európai kárvallottjai nevében is perli az autógyártót. A csatlakozás a mintaperhez ingyenes, de siker esetén a kártérítés jó harmada az ügyvédi irodát illeti.

Az amerikaiak azonban ezzel nem elégedtek meg, hanem kártérítést is követelték a megtévesztő visszaélés miatt. Újabb hosszú évek teltek el, ám végül győztek.

A Szövetségi Bíróság nem tudta ugyan számszerűen megítélni, hány óvszer kerülhetett forgalomba a csalárd megjelöléssel, de úgy döntöttek: 160.000 svájci frankos (161.000 dolláros) kártérítés méltányos.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo