A japánok ráígértek a Nike-ra, Federer átöltözik

Roger Federer, a svájci tenisz-sztár tíz éven át évi 30 millió dollárt kap az Uniqlo sportruhák reklámozásért, miközben a japán céget heves bírálatok érik ázsiai munkások kihasználásáért.

A különösen népszerű Federer eddig világszerte kizárólag a Nike termékeit viselte minden versenyén, ami persze óriási nyilvánosságot, reklámot jelent.

Kép: swissinfo

A Nike japán versenytársa hírek szerint több, mint kétszeres összeget, 10 év alatt 300 millió dollárt fizet azért, hogy a sokszoros bajnok most csak az ő termékeiben lépjen pályára.

Vizsgálják, hogy rabok dolgoztak-e a H&M-nek és a C&A-nak
A The Financial Times-ban röppent fel a vád, hogy a diszkontdivat két ismert márkája, a H&M és a C&A csomagolásai készítésében börtönök rabjai is részt vehettek Kínában.

Svájci civilszervezetek azonban jelezték, hogy az új szponzor körül távolról sincs minden rendben: amikor az Uniqlo pár hónapja felmondta szerződését egy indonéz ruhagyárral, az csődbe ment és kétezer munkása nem kapta meg elmaradt fizetését és egyéb járandóságait.

A civilszervezetek emlékeztettek: gyakori, hogy nagy cégek ilyen esetekben elhárítják a felelősséget. Az Uniqlonak összesen 180 gyára van Kínában, Bangladesben, Vietnamban és Indonéziában.

A bírálók remélik, hogy Federer személye változtat a japán cég magatartásán, a tenisz-sztár alapítványa ugyanis támogatást nyújt afrikai oktatási projektekhez.

(Forrás: SRF)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo