A különösen népszerű Federer eddig világszerte kizárólag a Nike termékeit viselte minden versenyén, ami persze óriási nyilvánosságot, reklámot jelent.
A Nike japán versenytársa hírek szerint több, mint kétszeres összeget, 10 év alatt 300 millió dollárt fizet azért, hogy a sokszoros bajnok most csak az ő termékeiben lépjen pályára.
Svájci civilszervezetek azonban jelezték, hogy az új szponzor körül távolról sincs minden rendben: amikor az Uniqlo pár hónapja felmondta szerződését egy indonéz ruhagyárral, az csődbe ment és kétezer munkása nem kapta meg elmaradt fizetését és egyéb járandóságait.
A civilszervezetek emlékeztettek: gyakori, hogy nagy cégek ilyen esetekben elhárítják a felelősséget. Az Uniqlonak összesen 180 gyára van Kínában, Bangladesben, Vietnamban és Indonéziában.
A bírálók remélik, hogy Federer személye változtat a japán cég magatartásán, a tenisz-sztár alapítványa ugyanis támogatást nyújt afrikai oktatási projektekhez.
(Forrás: SRF)