A japánok ráígértek a Nike-ra, Federer átöltözik

Roger Federer, a svájci tenisz-sztár tíz éven át évi 30 millió dollárt kap az Uniqlo sportruhák reklámozásért, miközben a japán céget heves bírálatok érik ázsiai munkások kihasználásáért.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A különösen népszerű Federer eddig világszerte kizárólag a Nike termékeit viselte minden versenyén, ami persze óriási nyilvánosságot, reklámot jelent.

Kép: swissinfo

A Nike japán versenytársa hírek szerint több, mint kétszeres összeget, 10 év alatt 300 millió dollárt fizet azért, hogy a sokszoros bajnok most csak az ő termékeiben lépjen pályára.

Vizsgálják, hogy rabok dolgoztak-e a H&M-nek és a C&A-nak
A The Financial Times-ban röppent fel a vád, hogy a diszkontdivat két ismert márkája, a H&M és a C&A csomagolásai készítésében börtönök rabjai is részt vehettek Kínában.

Svájci civilszervezetek azonban jelezték, hogy az új szponzor körül távolról sincs minden rendben: amikor az Uniqlo pár hónapja felmondta szerződését egy indonéz ruhagyárral, az csődbe ment és kétezer munkása nem kapta meg elmaradt fizetését és egyéb járandóságait.

A civilszervezetek emlékeztettek: gyakori, hogy nagy cégek ilyen esetekben elhárítják a felelősséget. Az Uniqlonak összesen 180 gyára van Kínában, Bangladesben, Vietnamban és Indonéziában.

A bírálók remélik, hogy Federer személye változtat a japán cég magatartásán, a tenisz-sztár alapítványa ugyanis támogatást nyújt afrikai oktatási projektekhez.

(Forrás: SRF)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo