Ölik a nagyok egymást a piac újrafelosztásáért

Tízmillió dolláros összegeket kapnak kosarasok a sportcipők reklámozásáért, miközben régi és új cégek küzdenek a Nike és az Adidas ellen a piac újrafelosztásáért.

A legjobb amerikai kosárlabda-játákosok, az NBA sztárjai, az új évre is válogathatnak az ajánlatokban, melyik cipő-gyártó ajánlatát fogadják el és viselik azok cipőjét, évente akár több tízmillió dollárért.

Kép: Pixabay

Miközben a korábbi években a Nike és az Adidas uralta a piacot, a kosárlabda óriási szerepe (globális népszerűsége a második legnagyobb a labdarúgás után) arra indította a több gyártót, hogy újra, vagy először beszálljon a versenybe. Így újra szerződtet cipőit

A japánok ráígértek a Nike-ra, Federer átöltözik
Roger Federer, a svájci tenisz-sztár tíz éven át évi 30 millió dollárt kap az Uniqlo sportruhák reklámozásért, miközben a japán céget heves bírálatok érik ázsiai munkások kihasználásáért.
reklámozó sztár-kosarast a Puma, a New Balance, az Under Armour és beszállt a versenybe a kínai Anta. A New Balance 12 éves tervet dolgozott ki, amelynek célja, hogy éves jövedelmét a jelenlegi 4.5 mrd. dollárról 7 milliárdra növelve a harmadik helyet szerezze meg a piacon a Nike és az Adidas mögött.

Elemzők ugyanakkor arra figyelmeztetnek:

a divatos, egyúttal csúcsminőségű sportcipők eladása visszaesőben van, a futóknál csakúgy, mint a teniszben és a különböző atlétikai ágakban.
A kosaras-cipők néhány éve még a sportcipő-eladások 13 százalékát tették ki, de arányuk ma már csak 4 százalék. Mind a sportolónak látszani kívánó vásárlók, mind a valóban sportolók rájöttek, hogy megfelelő minőségű cpőt lehet vásárolni fele annyiért is, mint amennyibe az agyon-reklámozottak kerülnek.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo