Védi a gyerekeket és korlátozza a reklámot az új szabályozás

Az európai képviselők megszavazták az audiovizuális médiaszolgáltatásokra vonatkozó új szabályzást, amely fokozottabb védelmet nyújt a gyerekeknek, szigorítja a reklámszabályokat, és 30 százalékos európai tartalmat ír elő a videókínálatban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Parlament, a Tanács és a Bizottság között született megállapodásról szóló végső szavazást követően a módosított jogszabály nem csak a tévécsatornákra, hanem az igény szerint lekérhető filmeket (video-on-demand) kínáló szolgáltatókra és a videómegosztókra – így a Netflixre, a YouTube-ra és a Facebookra – is vonatkozik.

Kép: SXC

Az audiovizuális tartalmak szolgáltatóinak megfelelő eljárást kell arra kidolgozniuk, hogy felléphessenek  az erőszakra, gyűlöletre és terrorizmusra buzdító tartalmak ellen. Az öncélú erőszak és pornográfia a lehető legszigorúbb szabályzás alá esik. Ezentúl a videómegosztó oldalaknak kötelező gyorsan fellépniük akkor, ha felhasználók egyes tartalmakat ártalmasnak jeleznek.

A jogszabály nem írja elő a tartalmak feltöltés előtti előzetes szűrését, de a Parlament kérésére a platformoknak átlátható, egyszerűen használható és hatékony módszert kell létrehozniuk arra, hogy a felhasználók egyes tartalmakra felhívhassák a tartalomszolgáltató figyelmét.

Ezekre kerestek rá a gyerekek a nyári szünet alatt
Mit csináltak a gyerekeink a nyáron az interneten? A Kaspersky Lab szülői felügyeleti alkalmazásából gyűjtött adatokból kiderül, mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá a legfiatalabbak.
Az új szabályzás szigorítja a termékelhelyezést és a reklámokat a gyerekműsorokban és az online lekérhető tartalmakban. A Parlament tárgyalói elérték, hogy a jogszabályba a gyermekek személyes adatainak védelmét biztosító mechanizmus is bekerüljön: az audiovizuális szolgáltatók által összegyűjtött adatok nem használhatók fel kereskedelmi célra.

Az új szabályok értelmében a reklámok a 6 és 18 óra közötti napi műsoridő legfeljebb 20 százalékát tehetik ki; ezen időszakon belül a műsorszolgáltató maga dönti el, mikor helyezi el a hirdetéseket.

A reklámok aránya a 18 óra és éjfél közötti csúcsidőben sem lépheti túl a műsoridő 20 százalékát.
A képviselők az európai audiovizuális ágazat kulturális sokszínűségét támogatása céljából legalább 30 százalékban határozták meg az európai tartalmak arányát az igény szerinti letöltést kínáló tartalomszolgáltatók kínálatában.

A video-on-demand platformoknak az európai audiovizuális produkciók fejlődéséhez is hozzá kell járulniuk európai tartalmak létrehozása, vagy a nemzeti alapokba történő befizetés révén. A hozzájárulás mértékét minden tagállamban az adott országban (a szolgáltató székhelyéül szolgáló országban, vagy a szolgáltatás által teljesen, vagy részben célba vett országban) az igény szerinti letöltésekből származó bevétel méretétől függően kell meghatározni.

A jogszabály emellett a hozzáférésre, a műsorszóró által a programmal párhuzamosan megjeleníthető tartalmakra, a szabályzó hatóságok megerősítésére, és a közönség információfogyasztási kompetenciáinak fejlesztésre vonatkozó szakaszokat is tartalmaz.

(europarlament.hu)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo