Reklám cikkek


Már az olajcégek is a zöldülést hirdetik

Már az olajcégek is a zöldülést hirdetik 

Bő egy éve botrányok és támadások sora éri az Exxon olajmultit. Vizsgálat folyik ellene Amerikában annak gyanújával, hogy eltagadta a klímakockázatokat a részvényeseitől. Erre a cég a szélenergiás és karbonelnyelő projektjeit kezdte népszerűsíteni tévéreklámokban a riói olimpia alatt.
A deep linking az online marketing új trükkje

A deep linking az online marketing új trükkje 

A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?
Nem keres sokat az olimpikonok többsége

Nem keres sokat az olimpikonok többsége 

Irdatlanul sok időt, költséget és a többi mellett pénzügyi fegyelmet igényel, hogy az ember eljusson arra a szintre, ahol olimpiai játékosként lehetőséget kap a világhírnévre. A részvételt azonban kevés sportoló tudja vagyonná konvertálni.
Ez a 12 cég fizet a legtöbbet az Olimpiáért

Ez a 12 cég fizet a legtöbbet az Olimpiáért 

A 2016. augusztus 8-án megkezdődött Nyári olimpiai játékok alkalmából a Bisnode Magyarország Kft. összegyűjtött néhány üzleti érdekességet az eseményt támogató tizenkét főszponzorról.
Felpörgött a reklámpiac a Foci-EB alatt

Felpörgött a reklámpiac a Foci-EB alatt 

Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a termékosztályok közül idén júniusban. Utánuk egyéb gyógytermékek, személygépkocsi majd hitel-kölcsön és mobiltelefon előfizetés/csomag következnek a rangsorban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft. az általa szpot szinten vizsgált csatornák adatai alapján.
A reklámok tehetnek a női egyenlőségért

A reklámok tehetnek a női egyenlőségért 

Számos globális reklámügynökség csatlakozott már az Unilever, a Cannes-i Reklámfesztiválon bejelentett #unstereotype kezdeményezéséhez. A példát mutatni hivatott kezdeményezés célja, hogy a reklámipar hirdetései meghaladják a gender-szerepek sztereotipikus megjelenítését, az ügynökségek és hirdetők pedig friss, a mai fogyasztók számára relevánsabb kampányokat dolgozzanak ki.
21 hónap börtönt kapott Messi

21 hónap börtönt kapott Messi 

Apjával együtt ítélték börtönbüntetésre a spanyol bíróságon a világ legértékesebb sportolóját. Spanyol lapértesülések szerint valószínűleg nem kell leülniük a kiszabott szabadságvesztést. Megnéztük, mennyit ér, mennyit keres és hogyan költi millióit Messi, aki június végén visszavonul a válogatottságtól.
A tiltakozás mint művészet

A tiltakozás mint művészet 

Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.
Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van

Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van 

A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának, mondta Hegyi Gábor, a Davosi Világkommunikációs Fórum társelnöke, a Capital Partners alapító-ügyvezetője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Marketingben a szórólap és az e-mail a nyerő?

Marketingben a szórólap és az e-mail a nyerő? 

A fogyasztók többsége hasznosnak találja a reklámcélú megkereséseket, leginkább a szórólapos és e-mailes ajánlatokat kedvelik – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség kutatásából. A szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada, míg elektronikus reklámüzenet nyomán a címzettek több mint fele vásárolt már legalább egy alkalommal.

Ne csak tippelje, kik a vásárlói! 

Azt hihetnénk, hogy ha színvonalas a termékünk, sőt talán betöm egy piaci rést, akkor meg fogja találni a helyét a piacon. Pedig ez kevés, ha a célpiac nem tud rólunk. Sok vállalkozásnak fogalma sincs, hogy hogyan érje el hatékonyan a célközönségét, hiába foglalkoztat értékesítési munkatársakat. Íme néhány módszer ideális fogyasztóink feltérképezéséhez.

Már most milliárdokat hozott a vasárnapi nyitvatartás 

A vasárnapi boltzár eltörlése már most látványos eredményeket hozott: a reklámpiacon beindultak a kereskedelemben érdekelt hirdetők: milliárdokkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor.

A Facebookon sem szabad a vásár 

Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.

3 trend, amit kár lenne kihagyni 

Ha tényleg el akarunk érni valamit vele, a tartalommarketingnek túl kell lépnie a tartalom gyártáson. Követni kell a legfrissebb trendeket, hogy látható eredményt produkáljunk, bevállalható mennyiségű munkával.

A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék 

Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.

Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra 

Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.

A nagyobb tortából nagyobbat harap az állam 

A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. Az adatokat közzétevő Reklámszövetség szerint a reklámköltés növekedése egyértelműen a piaci élénkülés jele, de a növekedést elszívja a reklámadó.

A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása 

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

Hatékony, de utáljuk 

A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.

Egyre szívesebben nézegetünk sört és macskaeledelt 

Sör, puding/tejalapú desszert, valamint szénsavas üdítőital tévéreklámjai jutottak el az élelmiszerek közül a legtöbb tévénézőhöz az idei harmadik negyedévben. Háztartási vegyi árukból és kozmetikumokból női illatszer, mosogatószer valamint arckrém érte el a legnagyobb nézettséget.

A legjobb reklám: család és rokonok 

Sokkal több magyar fogyasztó bízik a reklámokban az európai átlagnál, de még mindig a barátok ajánlása az elsődleges szempont a vásárlási döntések során. Az új kommunikációs csatornákkal szemben bizalmatlanok vagyunk, de a hagyományos médiumok reklámjaiban bíznak is, hatásukra lépnek is a magyarok - derül ki a Nielsen felméréséből.

Rákapcsoltak a tévés reklámokra a kereskedők 

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai az idei első félévben 7 százalékkal több nézőt értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapította meg a Nielsen Közönségmérés Kft. összesítése.

Reklámadó: azt hitte, az ön cégét nem érinti? 

A reklámadóval eddig nyilvánosan vitatott problémák hatása eltörpül az önreklámra vonatkozó adókötelezettségből fakadó következmények mellett. Ez ugyanis a legszélesebb adózói kört érinti: gyakorlatilag minden vállalkozás kötelezett lehet valamilyen formában. Sokan lesznek, akiknek ugyan végül nem kell adót fizetniük, de a bizonytalanságok tisztázása, a bevallási és a nyilvántartási kötelezettség minden cégre súlyos terheket róhat.

Így lehet hatékony az online térben 

Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

Vitték a magyar márkákat, mint a cukrot 

Óriási sikert aratott az utasok körében a Budapest Airport és valamennyi kereskedelmi partnerének „Hungarian is trendy” – azaz „Menő a magyar” névre keresztelt közös akciója.

A vásárláshoz a problématudaton át vezet az út 

Az egyik leggyakrabban előforduló hiba a reklámszövegekben, hogy azok nem ugyanazon a szinten beszélnek az adott témáról a célközönséghez, amelyen ők állnak. A legjobb szöveg is hatástalan, ha a vásárlók nem érzik, hogy szükségük van a termékre. Szakértőnk segítséget nyújt, hogyan ébreszthető fel a potenciális vásárló problématudata.

Erősen korlátozzák a taxireklámokat 

Szeptember 1.-től az új fővárosi taxirendelet értelmében- számos egyéb rendelkezés mellett- nem lehet majd reklámokkal telíteni a taxikat. Már megérkeztek Budapestre az új- egységesen sárga alapszínű taxik- amelyek felületén szabványos utastájékoztatási elemek jelennek meg.

Online hirdetések: ki, mikor, mire kattint? 

A magyar netezőket a szabadidős programok hirdetései érdeklik, de csábítónak találjuk a távközlési cégek ajánlatait is, nem véletlenül, mert a magyar piacon ebből fut a legtöbb reklám az interneten.

Bosszantóak a videohirdetések 

Csaknem minden harmadik magyar internetezőt zavarnak a YouTube videók alatt megjelenő hirdetések, míg a PR-cikkeket és a Google hirdetéseket hasznosnak tartjuk – derült ki egy az online reklámok megítélését vizsgáló független felmérésből.

"Súlyos" a reklámadó a szakmai szervezetek szerint 

Súlyosnak tartják kommunikációs szakmai szervezetek a sajtóban „reklámadóként” megjelent médiaadót és szakmai egyeztetést javasolnak.

Ki akar a reklámszakmában dolgozni? 

A Portfolio Night ismét lehetőséget ad a reklámszakmába igyekvő fiataloknak, hogy megmutassák, mit tudnak: május 22-én újra megszervezik Budapesten a portfolió szemlét.

Vajon az ön vállalkozásáé a legjobb prospektus? 

„A prospektus az egyik leghatékonyabb reklámeszköz – ez magyarázza, hogy digitalizált világunkban is töretlen népszerűségnek örvend. Elkészítése nagyon komplex tudást igénylő munka, melyet ezzel a díjjal szeretnénk elismerni.” – mondta Prech Tamás Zsolt a Media-Press ’91 Kft. ügyvezetője, a díj alapítója.

Hol érdemes reklámozni a fiataloknak? 

A fiatalok túlnyomó többsége (67 százaléka) máig leginkább a televízióból értesül hazánk és a világ dolgairól. A második legfontosabb hírforrásnak az internet számít, ahol átlagosan tízből hat fiatal tájékozódik a hírekről, 9 százalékuk pedig okostelefonon is követi az eseményeket.

Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók 

A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.

Drágábban is megvesszük, ha friss vagy környezetbarát 

Ha a csomagolás tovább tartja frissen az ételt és/vagy környezetbarát, akkor a fogyasztók hajlandóak akár jelentős többletköltséget is vállalni – derül ki az Ipsos felméréséből.

Márka: már nem csak a név számít 

Hosszú távú elköteleződés helyett a fogyasztók a termékek és szolgáltatások többségénél racionálisan mérlegelnek azért, hogy a néhány, számukra igazán fontos márka esetében megengedhessék maguknak a hűséget. Azonban most már nem csak az számít, hogy a fogyasztó m9it gondol egy cégről, hanem az is, hogy a munkavállalók miként vélekednek róla.

Nemzetközi elismerés egy magyar márka promóciójának 

„Highly commended” vagyis rendkívüli elismeréssel tüntette ki a világ egyik legnagyobb szakmai szervezete a Heinemann Duty Free, a Zwack Unicum és a Budapest Airport közös nyári kampányát.

A Facebookon vadásznak új piacokra a kkv-k 

Elsősorban új piacokra vadásznak a hazai kis- és középvállalkozások - derül ki a Marketing112 és a Marketingesek Lapja legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül 2100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2012-es évi marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

Tippek: így használjuk a közösségi médiát! 

Hogyan lehetünk sikeresek a közösségi oldalakon folytatott marketingkommunikációnkban? Hogyan győzheti le egy kkv a multicégeket a fogyasztókért folytatott harcban? Ezekre a kérdésekre is válaszol Héjj Szilárd MarketingArc a KözösségiHáló blogon írt legfrissebb bejegyzésében!

Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!  

Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.

Találj újat, tartsd meg a régit! Vevőszerző tippek 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni.

Csúzlival lövünk elefántra és ágyúval verébre 

Gyökeresen átalakult a kis- és közepes vállalkozások marketing eszköztára: a rádió eltűnt a tíz leggyakrabban alkalmazott eszközök közül, a Facebook és az Adwords az első öt legnépszerűbb közé került - derül ki a Marketing Commando legfrissebb felmérésből.

Sok kommunikáció, egyenlő sok bevétel 

Íme, egy játékszabály, amit ha valaki megért és alkalmazni kezd, akkor minden túlzás nélkül, tulajdonképpen önmagában garancia lehet a bevételeinek növelésére. Szakértőnk, Pilát Gábor segít.

Facebook rajongók - A kevesebb néha több! 

Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője legfrissebb blogbejegyzésében.

Csodás QR kód Guinness módra 

Kétségtelenül az egyik legismertebb sörmárka a világon a Guinness  www.guinness.com , amely már sokszor megörvendeztetett bennünket szellemes és eredeti reklámfilmekkel és kreatívokkal. A brandhez számos sikeres reklámkampány köthető, amelyek szintén beazonosítják a márkát. 

Kreatív megoldások a rich mediában 

„Hass, alkoss, gyarapodj! - Engedd, hogy a rich media gazdagítson" címmel márciusban a CEMP Sales House és az Adverticum közös kreatív pályázatot hirdetett. A nevezett kampányok április 9. és június 10. között valósultak meg a CEMP Sales House rich media felületein és az Adverticum AdServer kiszolgálásában.

Válság? 498 milliárd dollár jutott reklámokra 

A magyar GDP majdnem négyszeresét költötték tavaly reklámra a vállalatok világszerte: 498 milliárd dollárt - derül ki a Nielsen felméréséből. Ez hét százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Jó reklámokat keresnek 

„Hass, alkoss, gyarapodj!- Engedd, hogy a rich media gazdagítson" címmel április hónapban a CEMP Sales House és az Adverticum kreatív versenyt hirdet rich media megoldásokra, ahol az első hat helyezettet értékes nyereményekkel jutalmazzák. A versenyre benevezett kampányoknak április 9. és június 10. között kell megvalósulniuk, a hirdetésekre 30 százalékos kedvezményt biztosít a CEMP Sales House.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni  

Ezek most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?  

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo