Vitték a magyar márkákat, mint a cukrot

Óriási sikert aratott az utasok körében a Budapest Airport és valamennyi kereskedelmi partnerének „Hungarian is trendy” – azaz „Menő a magyar” névre keresztelt közös akciója.

Trendi a magyar - Kép: Budapest Airport

Az augusztusra, azaz a legforgalmasabb repülőtéri hónapra időzített promóció célja az volt, hogy a hagyományos és jól ismert magyar márkáknak, nívós emléktárgyaknak és ízeknek csináljon hírverést. Már a repülőtéri terminál utasbiztonsági részén is hatalmas plakátok hirdették a „Hungarian is trendy” vagyis a „Menő a magyar” elnevezésű akciót. Eltéveszteni sem lehetett: a repülőtéri Heinemann Duty Free üzletben a bevásárlókocsik oldalán a magyaros díszítés, bent a tranzit területen pedig ismét csak óriásplakátok hirdették a magyar termékeket.

A turistaszezon csúcsidőszakára időzített akció lényege az volt, hogy bármilyen, a repülőtér belső részén történő vásárlás, éttermi számla blokkjával el lehetett menni az erre kialakított standhoz, ahol minden vásárló nyert valamit. Akire igazán rámosolygott a szerencse, akár értékes Herendi porcelán tálkát nyerhetett, volt a díjak között kézműves lekvár és mézben eltett magyar sárgabarack is. Még a „nem nyert” szelvény is nyert: egy Szamos marcipánszívet kapott ajándékba az utas.

A Budapest Airport fogyasztói üzletágának munkatársai az idén már több alkalommal szerveztek egy-egy hónapra hasonló, egy hungaricum köré hasonló promóciót. „A kiváló magyar borok (a szekszárdi Vida-borászat termékei) éppúgy nagy sikert arattak, mint a Zwack-cég Unicum Szilva promóciója vagy a Royal Tokaji exkluzív termékei.” – emlékeztetett Alan Bork.

A Budapest Airport fogyasztói üzletágának igazgatója hozzátette: „Most az egész hónapot a magyar márkáknak szenteltük és úgy gondolom, hogy a számításunk be is igazolódott. Bár még nincsenek meg a végleges statisztikák, de eddig is több ezer utas vitt magával nyereményként magyar ajándéktárgyat a kézipoggyászában. A nyertesek egyharmada a magyar termékekre specializálódott repülőtéri boltokból jött, míg 25%-uk a repülőtéri éttermek és kávézók számlájával próbált szerencsét – magyarán ezeknek az egységeknek a forgalma is fellendült a promóciónak köszönhetően.”

Akik jó úton járnak
Minden eddiginél több pályázat érkezett idén a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére, a bírált pályázatok közül, 78-at, az előző évhez képest 32%-kal többet tüntettek ki Magyarország legtekintélyesebb, nem szakma specifikus, minőségtanúsító rendszerében. A díjra a gazdaság egész területéről, önkéntes, nyilvános pályázat útján érkeztek jelentkezések. Új pályázati kategóriaként idén már vendéglátás témakörben is pályázhattak a magyarországi vállalkozások, így összesen 24 témakörben lehetett jelentkezni a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére. Idén hagyományteremtő céllal először került átadásra a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Régiók Díja, külhoni szervezetek számára. Az idei díjazottakkal együtt 16 év alatt összesen 420 nagydíjat ítéltek oda a kiírók.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo