Most a plakátpiacot nullázza le a kormány

Az Index birtokába jutott tervezet szerint a kormány olyan törvényt készül hozni, amely gyökerestül átalakítaná a közterületi reklámpiacot.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Gyökerestül átalakítaná a közterületi reklámpiacot a kormány az Index birtokába jutott tervezet szerint. A szakmai körökbe kiszivárgott, és onnan az Indexhez került tervezet szerint Magyarország összes, köz- és magánterületen lévő óriásplakátjának mennie kell, majd az önkormányzatok a saját területeiken koncesszióval kiválaszthatnák, hogy mely cégek tehetnek ki pár, a mostaninál jóval kevesebb számú és kisebb méretű plakátot. A tervezet városképvédelemre, az óriásplakátok által okozott vizuális környezetszennyezésre, valamint az alaptörvényben megtalálható egészséges környezethez való alapjogra hivatkozva akarja leszereltetni a plakátokat.

A javaslat előírná, hogy az óriásplakátok a jövőben nem lehetnek nagyobbak 9 négyzetméternél, a hirdetőoszlopokat csak közművelődési célzattal lehet felhasználni, reklámhordozóként csak utcabútort (pl. citylight) szabad felhasználni, a plakátragasztás pedig teljességgel tilos lesz. Ez azért is érdekes, mert egyrészt az óriásplakátok döntő többsége 9 négyzetméternél nagyobb, másrészt ezekre ragasztással helyezik fel a reklámokat.

Kép:Wikimedia

A magánterületen elhelyezett óriásplakátok létét a kormány speciális önkormányzati engedélyhez kötné, közterületen pedig szintén az önkormányzatok belátására bízná, hogy hova engedné a nem ragasztott, és a jelenleginél kisebb plakátokat elhelyezni.

„Az önkormányzatoknak mindenkivel szerződést kellene bontania, majd egy városkép rendeletben kijelölni, hogy hol lehet reklámozni, és koncessziós eljárásban kiválasztani, hogy melyik cég teheti ki a reklámhordozóikat" - írja az Index.

A tervezetben szereplő ütemterv szerint már október végén vagy november elején hatályba is lépne az új reklámozási szabályokat lejegyző törvény, 2017. november 30-tól pedig már egyáltalán nem lehetne a régi szabályok szerint reklámozni. A következő egy évben pedig az önkormányzatoknak kellene felmondaniuk a szerződéseiket (7 hónapos határidővel), rendeletbe foglalni, hogy hol is lehet reklámozni - írja az Index. A plakátcégeknek 2017. december 1-ig kellene leszerelniük a plakáthelyeiket - saját költségen. A tervezetről a kormány nem akar társadalmi egyeztetést sem.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo