Most a plakátpiacot nullázza le a kormány

Az Index birtokába jutott tervezet szerint a kormány olyan törvényt készül hozni, amely gyökerestül átalakítaná a közterületi reklámpiacot.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Gyökerestül átalakítaná a közterületi reklámpiacot a kormány az Index birtokába jutott tervezet szerint. A szakmai körökbe kiszivárgott, és onnan az Indexhez került tervezet szerint Magyarország összes, köz- és magánterületen lévő óriásplakátjának mennie kell, majd az önkormányzatok a saját területeiken koncesszióval kiválaszthatnák, hogy mely cégek tehetnek ki pár, a mostaninál jóval kevesebb számú és kisebb méretű plakátot. A tervezet városképvédelemre, az óriásplakátok által okozott vizuális környezetszennyezésre, valamint az alaptörvényben megtalálható egészséges környezethez való alapjogra hivatkozva akarja leszereltetni a plakátokat.

A javaslat előírná, hogy az óriásplakátok a jövőben nem lehetnek nagyobbak 9 négyzetméternél, a hirdetőoszlopokat csak közművelődési célzattal lehet felhasználni, reklámhordozóként csak utcabútort (pl. citylight) szabad felhasználni, a plakátragasztás pedig teljességgel tilos lesz. Ez azért is érdekes, mert egyrészt az óriásplakátok döntő többsége 9 négyzetméternél nagyobb, másrészt ezekre ragasztással helyezik fel a reklámokat.

Kép:Wikimedia

A magánterületen elhelyezett óriásplakátok létét a kormány speciális önkormányzati engedélyhez kötné, közterületen pedig szintén az önkormányzatok belátására bízná, hogy hova engedné a nem ragasztott, és a jelenleginél kisebb plakátokat elhelyezni.

„Az önkormányzatoknak mindenkivel szerződést kellene bontania, majd egy városkép rendeletben kijelölni, hogy hol lehet reklámozni, és koncessziós eljárásban kiválasztani, hogy melyik cég teheti ki a reklámhordozóikat" - írja az Index.

A tervezetben szereplő ütemterv szerint már október végén vagy november elején hatályba is lépne az új reklámozási szabályokat lejegyző törvény, 2017. november 30-tól pedig már egyáltalán nem lehetne a régi szabályok szerint reklámozni. A következő egy évben pedig az önkormányzatoknak kellene felmondaniuk a szerződéseiket (7 hónapos határidővel), rendeletbe foglalni, hogy hol is lehet reklámozni - írja az Index. A plakátcégeknek 2017. december 1-ig kellene leszerelniük a plakáthelyeiket - saját költségen. A tervezetről a kormány nem akar társadalmi egyeztetést sem.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo