Online hirdetések: ki, mikor, mire kattint?

A magyar netezőket a szabadidős programok hirdetései érdeklik, de csábítónak találjuk a távközlési cégek ajánlatait is, nem véletlenül, mert a magyar piacon ebből fut a legtöbb reklám az interneten.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Megérik online hirdetni – Kép: SXC

Távközlés, pénzügy és kereskedelem területén mérték a legnagyobb részesedést az online hirdetések között az elmúlt fél évben. A Gemius kutatásában szereplő tizenkét közép-kelet-európai ország közül tizenegyben ezekben az ágazatokban működő vállalatok hirdettek a legintenzívebben. A távközlési szolgáltatásokra vonatkozó hirdetések legnagyobb arányban Szlovákiában és Magyarországon (mindkét országban 28 százalék), valamint Lengyelországban (25 százalék) mutatkoztak. (Fontos tudni, hogy a magyar netezők igencsak bosszantónak tartják a videohirdetéseket.)

Viszont a pénzügyi, biztosítási és közvetítői szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések voltak többségben Szlovéniában (35 százalék), a Cseh Köztársaságban (36 százalék) és Horvátországban (24 százalék). Litvániában, Romániában, Ukrajnában és Lettországban, a legnagyobb arányban a kereskedelmi kategóriában regisztrálták a hirdetési megjelenéseket. Ez 19 százalék a litván és a román piacon, és 17 százalék a lett piacon. A hirdetések viszonylag nagy százaléka volt tapasztalható a „szabadidős" termékek és szolgáltatások területén Litvániában (19 százalék), és a lakberendezés, valamint háztartási berendezések reklámozása területén Bulgáriában (14 százalék).

A magyarok, a lengyelek és a szerbek leggyakrabban a „szabadidő" kategóriájú hirdetésekre kattintottak, a lettek és szlovákok a távközlési vállalatok kreatívjaira, míg a horvátok, csehek, bolgárok a ruhákra és kiegészítőkre, a litvánok utazás, turizmus, szállodák és éttermek ajánlataira, a románok a „kiskereskedelmi" kategória, a szlovének pedig leginkább a háztartási cikkek hirdetéseire kattintottak.

Sajtót akarok, most!
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. Sajtóelérési tippek következnek szakértőnktől. Cégvezetők álmodnak meleg tavaszi éjszakákon sajtótájékoztatókról, nulla forintos gerillamarketing-kampányokról, a cégről áradozó blogbejegyzésekről népszerű blogokban… aztán reggel fellapozzák az újságot, és megint valaki más van a Piac&Profit címlapján. Pedig rettentő jó lenne ott lenni, hiszen a befektető, a nagy ügyfél vagy a bizalmatlan tömeg ez alapján fogja felvenni a kapcsolatot a céggel – ha egyszer sikerül odáig eljutni.
 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo