Már most milliárdokat hozott a vasárnapi nyitvatartás

A vasárnapi boltzár eltörlése már most látványos eredményeket hozott: a reklámpiacon beindultak a kereskedelemben érdekelt hirdetők: milliárdokkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új kártevőhullámot indíthatnak el az okostévék

Látványos eredményeket hozott a televíziós reklámpiacon a vasárnapi boltzár eltörlése. Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 108,1 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén áprilisban. Ez 14 százalékkal haladja meg az előző évi áprilisi összeget. A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek. Nagyon rákapcsolt a kereskedelem a reklámozásra, miután a boltok újra nyitva tarthatnak vasárnap. Amíg a kereskedelmet reklámozó szpotoknál februárban 18-49 éveseknél még 16 760-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft., addig a mutató márciusban és áprilisban már 25 500 körül járt. Ennek több mint fele jutott hipermarketre és élelmiszerkereskedelemre (7449 illetve 6 436). Figyelemre méltó, hogy a bevásárlóközpontok is felkerültek a GRP szerinti top húszas listára áprilisban.

A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget. Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszer, kereskedelem és szépségápoló szerek tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén áprilisban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés GRP szerinti top tízes listáján: pénzintézetek, háztartási cikk, telekommunikáció, élvezeti cikkek, közlekedés valamint szabadidő.

A termékosztályok GRP alapján összeállított áprilisi rangsorában élelmiszerek közül a top tízbe került a sör, azon kívül pedig a top húszban szerepel a puding és tejalapú desszert kettőse mellett a kávé valamint a szénsavas üdítőital is. A teljes népesség áprilisban napi átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben. Négy százalékkal rövidebb ideig, mint a tavalyi negyedik hónapban mért 276 perc. Naponta átlag 21 454 reklámfilmet sugároztak a Nielsen által szpot szinten vizsgált hazai csatornák múlt hónapban. Ez összesen 643 615 reklámfilmet jelent áprilisban; 15 százalékkal többet, mint a múlt évi negyedik hónapban.

Mindig a tartalom lesz a király
Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo