A reklámok tehetnek a női egyenlőségért

Számos globális reklámügynökség csatlakozott már az Unilever, a Cannes-i Reklámfesztiválon bejelentett #unstereotype kezdeményezéséhez. A példát mutatni hivatott kezdeményezés célja, hogy a reklámipar hirdetései meghaladják a gender-szerepek sztereotipikus megjelenítését, az ügynökségek és hirdetők pedig friss, a mai fogyasztók számára relevánsabb kampányokat dolgozzanak ki.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Unilever arra hívja fel a világ legnagyobb hirdetőinek figyelmét, hogy ismerjék fel a reklámokban még mindig jelenlévő, idejétmúlt nemi sztereotípiákat, valamint azt, hogy a nemi szerepek progresszív bemutatása nemcsak a társadalom, de a márkák szempontjából is előnyös. „A reklámokban megjelenő sztereotípiák mindkét nemet érintik, kutatásaink szerint azonban a nők bemutatása a leginkább negatív a reklámokban” – mondta Aline Santos, az Unilever globális marketingért felelős vezérigazgató-helyettese. „A kutatásban résztvevő nők 40 százaléka egyáltalán nem képes azonosulni a reklámokban szereplő nőkkel. A reklám ereje hatalmas lökést adhat a pozitív kulturális változásoknak. Meggyőződésünk, hogy az iparággal együtt erkölcsi kötelességünk e változás élére állni: célunk, hogy pozitívan mutassuk be az embereket, olyanoknak, amilyenek valójában” – tette hozzá.

Kép: Pixabay

A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként az Unilever az elmúlt két évben részletes kutatást végzett a reklámokban megjelenő női identitás változásának, illetve a fogyasztói elköteleződést erősítő, relevánsabb márkakommunikáció feltérképezése érdekében.

„A Millward Brownnal karöltve kutatásokkal támasztottuk alá, hogy a progresszívebb reklám szorosabb elköteleződést, gyakoribb spontán említést és erősebb márkabenyomást eredményez” – folytatta Aline Santos. „A változás ezért nem csupán fontos társadalmi szükségszerűség, de sürgető üzleti elvárás is. Ez az egy út áll előttünk, ha ki akarjuk aknázni a kreatív munkáinkban rejlő lehetőségeket” – mondta.

Egyenlők, de mégsem
Az cég három területen kívánja fejleszteni a gender-kérdéseket, ezen belül is a nők bemutatását reklámjaiban: a szerepek, a személyiség és a külső megjelenés mentén. Az így bemutatott szerepek messze túlmutatnak majd a termékhez kötődő hagyományos feladatokon, a szereplőket hitelesebb, valódi személyiségként, háromdimenziós, hús-vér emberként kívánják megjeleníteni.

Az Unilever több partnerügynöksége, köztük a BBH, a 72andSunny, a JWT, a DDB, a MullenLowe és az Ogilvy már megerősítette, hogy az új stratégia mentén folytatja munkáját. A jövőben várhatóan számos másik ügynökség is csatlakozik majd a kezdeményezéshez. „Bízunk benne, hogy az iparág más szereplői is csatlakoznak majd az #unstereotype kezdeményezéséhez. Célunk, hogy a progresszív ábrázolás segítségével közösen tegyük a reklámot e kultúraváltás élharcosává” – hangsúlyozta Santos.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo