A reklámok tehetnek a női egyenlőségért

Számos globális reklámügynökség csatlakozott már az Unilever, a Cannes-i Reklámfesztiválon bejelentett #unstereotype kezdeményezéséhez. A példát mutatni hivatott kezdeményezés célja, hogy a reklámipar hirdetései meghaladják a gender-szerepek sztereotipikus megjelenítését, az ügynökségek és hirdetők pedig friss, a mai fogyasztók számára relevánsabb kampányokat dolgozzanak ki.

Az Unilever arra hívja fel a világ legnagyobb hirdetőinek figyelmét, hogy ismerjék fel a reklámokban még mindig jelenlévő, idejétmúlt nemi sztereotípiákat, valamint azt, hogy a nemi szerepek progresszív bemutatása nemcsak a társadalom, de a márkák szempontjából is előnyös. „A reklámokban megjelenő sztereotípiák mindkét nemet érintik, kutatásaink szerint azonban a nők bemutatása a leginkább negatív a reklámokban” – mondta Aline Santos, az Unilever globális marketingért felelős vezérigazgató-helyettese. „A kutatásban résztvevő nők 40 százaléka egyáltalán nem képes azonosulni a reklámokban szereplő nőkkel. A reklám ereje hatalmas lökést adhat a pozitív kulturális változásoknak. Meggyőződésünk, hogy az iparággal együtt erkölcsi kötelességünk e változás élére állni: célunk, hogy pozitívan mutassuk be az embereket, olyanoknak, amilyenek valójában” – tette hozzá.

Kép: Pixabay

A világ egyik legnagyobb hirdetőjeként az Unilever az elmúlt két évben részletes kutatást végzett a reklámokban megjelenő női identitás változásának, illetve a fogyasztói elköteleződést erősítő, relevánsabb márkakommunikáció feltérképezése érdekében.

„A Millward Brownnal karöltve kutatásokkal támasztottuk alá, hogy a progresszívebb reklám szorosabb elköteleződést, gyakoribb spontán említést és erősebb márkabenyomást eredményez” – folytatta Aline Santos. „A változás ezért nem csupán fontos társadalmi szükségszerűség, de sürgető üzleti elvárás is. Ez az egy út áll előttünk, ha ki akarjuk aknázni a kreatív munkáinkban rejlő lehetőségeket” – mondta.

Egyenlők, de mégsem
Az cég három területen kívánja fejleszteni a gender-kérdéseket, ezen belül is a nők bemutatását reklámjaiban: a szerepek, a személyiség és a külső megjelenés mentén. Az így bemutatott szerepek messze túlmutatnak majd a termékhez kötődő hagyományos feladatokon, a szereplőket hitelesebb, valódi személyiségként, háromdimenziós, hús-vér emberként kívánják megjeleníteni.

Az Unilever több partnerügynöksége, köztük a BBH, a 72andSunny, a JWT, a DDB, a MullenLowe és az Ogilvy már megerősítette, hogy az új stratégia mentén folytatja munkáját. A jövőben várhatóan számos másik ügynökség is csatlakozik majd a kezdeményezéshez. „Bízunk benne, hogy az iparág más szereplői is csatlakoznak majd az #unstereotype kezdeményezéséhez. Célunk, hogy a progresszív ábrázolás segítségével közösen tegyük a reklámot e kultúraváltás élharcosává” – hangsúlyozta Santos.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo