3 trend, amit kár lenne kihagyni

Ha tényleg el akarunk érni valamit vele, a tartalommarketingnek túl kell lépnie a tartalom gyártáson. Követni kell a legfrissebb trendeket, hogy látható eredményt produkáljunk, bevállalható mennyiségű munkával.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Nem is oly rég a tartalommarketing nem szólt másról, minthogy az uralta a terepet, aki a legnagyobb mennyiségben tudta ontani magából a bármilyen, akár jellegtelen tartalmakat. A volumen győzött. Ma már ez nem igaz. Már nem lehet akármilyen színvonalon aluli, tartalmatlan tartalommal bombázni az emberek levelesládáit, az üzeneteink ugyanis így azonnal a spam mappában landolnak és semmilyen hatást nem érnek el. Ha  viszont több csatornán és jól célzottan érjük el közönségünket, a tartalommarketing aranyat érhet márkánk építésében. (Na de mitől marketing a tartalom? Itt olvashat erről.)

Sujan Patel tartalommarketing-szakértő szerint a tartalommarketing nagy változásokon megy át, arra kényszerítve a vállalkozásokat, hogy új technológiákat vessenek be annak érdekében, hogy relevánsak tudjanak maradni a vásárlók számára.

Amerikában például a fogyasztók 70%-a(!) olvas fogyasztói kritikákat, néz bele fórumokba és blogokba, hogy informálódjon arról, mit érdemes vennie, derült ki a DKNewMedia felméréséből. Az emberek a neten művelődnek, okosodnak, informálódnak. Ha egyike akarunk lenni azoknak a hangoknak, amelyeket meghallanak, fel kell készülni az új trendekből.

1. Mutassuk meg, akinek lehet 

Eddig viszonylag könnyen lehetett akármiről írni a blogokon és tekintélyes mennyiségű klikkelést generálni vele. De ma több vállalkozás önti a világhálóra saját tartalmát, mint eddig, következésképpen az alap az, hogy kiváló anyagokat kell létrehoznunk. A hasznos, élvezetes és inspiráló tartalmakkal megeshet, hogy önálló életre kelnek, az emberek megosztják őket. A gyatra cikkeket ignorálja a közönség. A jó anyag azonban csak az első lépés.

Kép:Flickr/perspecsys

Patel szerint a baj az, hogy sok marketinges nem népszerűsíti kellőképp a feltöltött tartalmait. Az új üzleti varázsszó e tekintetben az "influencer marketing", vagyis amikor a hangadó véleményvezéreket dolgozzák meg a márkák, olyan bloggereket, akik tetemes rajongói táborral bírnak. És ők aztán továbbviszik az igét, ha fellelkesülnek egy termék vagy szolgáltatás iránt.

Amerikában például a ContentMarketer.io vagy a Notifier az a platform, amelyen keresztül célzottan el lehet érni az ilyen figurákat.

Az is roppant fontos, hogy amikor a közösségi médián osztunk meg egy tartalmat -illetve a linket ahhoz az oldalhoz-, mindig jelöljük be, tageljük azokat, akiket említettünk a cikkben. Mert így az ő követőiknek is láthatóvá válik a poszt. Akár többszáz, többezer embernek.

2. Újrafelhasználás

Ha egy téma nagy visszhangot és sok reakciót váltott ki, mindenképpen érdemes többször visszatérni rá, megvilágítani más-más szempontból. Olyan ez, mint az örökzöld sláger: Bizonyos témák egyszerűen jobban bejönnek a célközönségünknek. Ha megtaláltunk egy ilyet, ne engedjük el.

Patel szerint az ilyen "újrahasznosított tartalom" Patel szerint plusz lóerőt ad a marketing gépezetnek, a jól bejáratott témák pedig egy olyan rajongói bázist alakíthatnak ki, amiről nem is tudtuk, hogy létezhet. Semmi szükség, hogy minden nap újra feltaláljuk a spanyolviaszt.

Jobb ha szakember írja a saját blogunkat?
Tapasztalataink szerint a legtöbb cégvezető ennél a kérdésnél akad el a tartalommarketinggel kapcsolatban, hiszen nekik erre nincs idejük, valakit, aki profi tartalmakat állít elő, pedig nem lehet csak úgy előkapni a szekrényből. Mikor érdemes nekünk és mikor külsősnek elkészítenie a tartalmainkat, illetve mire ügyeljünk, ha külsőst keresünk? Itt olvashat erről.
A tartalom újrahasznosítás legjobb módja, ha a létező tartalmat újabb és újabb formákban gondoljuk újra. Egy jól összeszedett blogposzt darabokra szedhető és kihozható belőle
  • infógrafika
  • a főbb pontokat megtárgyaló podcast - vagyis szóbeli magyarázat
  • ismeretterjesztő videó
  • egy sorozatnyi, darabokban elküldhető rövid magyarázó szövegecske - tipikusan kiváló közösségi médiás megosztásra
A legegyszerűbb és ártatlanabb alkalmazásokat is meg lehet célozni. A Snapchaten is lehet például rövid tippeket adni, akár más forrásoktól merítve.

3. Új megjelenési lehetőségek

A Facebook nagyot csavart a megosztás trendjein az Instant Articles nevű opcióval, amelynek segítségével a tartalmak elolvasásához, megtekintéséhez a felhasználó nem lép ki a közösségi oldalról, a hírfolyamban maradva fogyaszthatja azokat. Korábban mindennek linknek kellett lennie, vagyis egy másik oldalon volt posztolva a tartalom, amire ráklikkelhetett a Facebook-felhasználó. Erre reagálva a Google is elindította a maga gyors tartalommegosztó eszközét az AMP-vel (Accelerated Mobile Pages). Vélhetően más nagy online márkák is előállnak majd a saját verziójukkal.

Mindez afelé mutat, hogy a tartalommarketing robbanásszerű növekedés előtt áll. Árvízszerű tömegben jönnek majd a tartalmak, és aki nincs a legjobb tízben, az csak fizetett promócióval éri majd el a közönséget. Jobb lenne ezt elkerülni.

(Forrás: entrepreneur.com)

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo