Nem is oly rég a tartalommarketing nem szólt másról, minthogy az uralta a terepet, aki a legnagyobb mennyiségben tudta ontani magából a bármilyen, akár jellegtelen tartalmakat. A volumen győzött. Ma már ez nem igaz. Már nem lehet akármilyen színvonalon aluli, tartalmatlan tartalommal bombázni az emberek levelesládáit, az üzeneteink ugyanis így azonnal a spam mappában landolnak és semmilyen hatást nem érnek el. Ha viszont több csatornán és jól célzottan érjük el közönségünket, a tartalommarketing aranyat érhet márkánk építésében. (Na de mitől marketing a tartalom? Itt olvashat erről.)
Sujan Patel tartalommarketing-szakértő szerint a tartalommarketing nagy változásokon megy át, arra kényszerítve a vállalkozásokat, hogy új technológiákat vessenek be annak érdekében, hogy relevánsak tudjanak maradni a vásárlók számára.
Amerikában például a fogyasztók 70%-a(!) olvas fogyasztói kritikákat, néz bele fórumokba és blogokba, hogy informálódjon arról, mit érdemes vennie, derült ki a DKNewMedia felméréséből. Az emberek a neten művelődnek, okosodnak, informálódnak. Ha egyike akarunk lenni azoknak a hangoknak, amelyeket meghallanak, fel kell készülni az új trendekből.
1. Mutassuk meg, akinek lehet
Eddig viszonylag könnyen lehetett akármiről írni a blogokon és tekintélyes mennyiségű klikkelést generálni vele. De ma több vállalkozás önti a világhálóra saját tartalmát, mint eddig, következésképpen az alap az, hogy kiváló anyagokat kell létrehoznunk. A hasznos, élvezetes és inspiráló tartalmakkal megeshet, hogy önálló életre kelnek, az emberek megosztják őket. A gyatra cikkeket ignorálja a közönség. A jó anyag azonban csak az első lépés.
Patel szerint a baj az, hogy sok marketinges nem népszerűsíti kellőképp a feltöltött tartalmait. Az új üzleti varázsszó e tekintetben az "influencer marketing", vagyis amikor a hangadó véleményvezéreket dolgozzák meg a márkák, olyan bloggereket, akik tetemes rajongói táborral bírnak. És ők aztán továbbviszik az igét, ha fellelkesülnek egy termék vagy szolgáltatás iránt.
Amerikában például a ContentMarketer.io vagy a Notifier az a platform, amelyen keresztül célzottan el lehet érni az ilyen figurákat.
Az is roppant fontos, hogy amikor a közösségi médián osztunk meg egy tartalmat -illetve a linket ahhoz az oldalhoz-, mindig jelöljük be, tageljük azokat, akiket említettünk a cikkben. Mert így az ő követőiknek is láthatóvá válik a poszt. Akár többszáz, többezer embernek.
2. Újrafelhasználás
Ha egy téma nagy visszhangot és sok reakciót váltott ki, mindenképpen érdemes többször visszatérni rá, megvilágítani más-más szempontból. Olyan ez, mint az örökzöld sláger: Bizonyos témák egyszerűen jobban bejönnek a célközönségünknek. Ha megtaláltunk egy ilyet, ne engedjük el.
Patel szerint az ilyen "újrahasznosított tartalom" Patel szerint plusz lóerőt ad a marketing gépezetnek, a jól bejáratott témák pedig egy olyan rajongói bázist alakíthatnak ki, amiről nem is tudtuk, hogy létezhet. Semmi szükség, hogy minden nap újra feltaláljuk a spanyolviaszt.
- infógrafika
- a főbb pontokat megtárgyaló podcast - vagyis szóbeli magyarázat
- ismeretterjesztő videó
- egy sorozatnyi, darabokban elküldhető rövid magyarázó szövegecske - tipikusan kiváló közösségi médiás megosztásra
3. Új megjelenési lehetőségek
A Facebook nagyot csavart a megosztás trendjein az Instant Articles nevű opcióval, amelynek segítségével a tartalmak elolvasásához, megtekintéséhez a felhasználó nem lép ki a közösségi oldalról, a hírfolyamban maradva fogyaszthatja azokat. Korábban mindennek linknek kellett lennie, vagyis egy másik oldalon volt posztolva a tartalom, amire ráklikkelhetett a Facebook-felhasználó. Erre reagálva a Google is elindította a maga gyors tartalommegosztó eszközét az AMP-vel (Accelerated Mobile Pages). Vélhetően más nagy online márkák is előállnak majd a saját verziójukkal.
Mindez afelé mutat, hogy a tartalommarketing robbanásszerű növekedés előtt áll. Árvízszerű tömegben jönnek majd a tartalmak, és aki nincs a legjobb tízben, az csak fizetett promócióval éri majd el a közönséget. Jobb lenne ezt elkerülni.
(Forrás: entrepreneur.com)