Nem kavar be a kormány a futó reklámkampányokba

Nincs ok nagy ijedtségre a Magyar Reklámszövetség szerint, a településkép védelméről szóló új kormányrendelet valójában több mint három évet ad az új szabálynak való megfelelésre.

A Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata a hirdetőkben  kialakult értelmezési bizonytalanság miatt elkészítette állásfoglalását a kormány 104/2017. (IV.28.) Korm. rendelet településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásával kapcsolatban.  A 2017. április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 kormányrendelet a végrehajtási rendelete a tavaly elfogadott a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek.

A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre
A rendeletnek megfelelően a 30 nap elteltével, május 28-tól csak olyan ÚJ eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók - hangsúlyozza a Reklámszövetség állásfoglalása. A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre, tehát 2021. január 1-től kell minden használatban lévő eszköznek megfelelnie az új paramétereknek.

A közterületen történő reklámozás lehetősége tehát nem szűnik meg, a tervezett kampányok zökkenőmentesen megvalósíthatók. A 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo