A kamion rakterének hátsó ajtóira négy, egyenként 80 cm átmérőjű képernyő kerül – abból a fajtából, amelyek a digitális könyvolvasók használnak. A különbség, hogy ezek a képernyők nincsenek megvilágítva, ez Németországban nem megengedett, mint ahogy az sem, hogy mozgó képek vonják el a többi vezető figyelmét.
A reklám-hatás azonban akkor sem lebecsülendő, ha pixelekből állítja össze az elektronika a fekete-fehér képet, amelyet egy hosszú út során rengeteget látnak.
A vállalkozás szállítja és felszereli a képernyőket, a megbízó választhat, mit, hogyan és meddig akar reklámozni. Az általános cég- vagy egyéb hirdetések mellett sok fantázia látszik abban, hogy az autópálya, országút menti üzletek, vendéglátó- és szálláshelyek reklámozzák így magukat – például úgy is, ha engedményt adnak a kivetített kódot leolvasóknak...
Egyébként hirdetések között, helyett a képernyőkre ki lehet vetíteni napi időjárási és közlekedési híreket is.
A képernyők stabil működését sokszorosan – és sikeresen – ellenőrizték, többek között a Daimler által a kísérletekre rendelkezésre bocsátott kamionnal. Eddig 30 jármű járja az utakat a hátul felszerelt reklám-ernyőkkel, többek között a vállalkozás székhelye, Baden-Württemberg tartomány és Budapest között is.
Érdeklődés az új szolgáltatás iránt a reklám-cégeknél is van, a gyártó a további fejlesztésekhez beruházókat keres.
(Forrás: Die Welt)