Egyszer kell híresnek lenni és dől a pénz

Roger Federer, a tenisz svájci világsztárja csak reklámozással évi 74 millió dollárt keres. A 37 éves bajnok tíz évre írt alá újabb szerződést és nem foglalkozik még a visszavonulással.

Holott Federer csillaga újabban leáldozni látszik: az idei wimbledoni tornán csak a negyeddöntőig jutott, a most folyó másik nagy világversenyen, a U.S. Openen pedig alig ismert ausztrál versenyző verte ki a mezőnyből – olyan korai szakaszban, mint 2013 óta még soha.

rogerfederer.com

Federer évtizedeken át a Nike sportruházati termékeiben lépett pályára és jelentett óriási reklámot a cégnek, ám a Nike az idén – eddig ismeretlen okból – nem hosszabbította meg szerződésüket. Federernek, aki a jelek szerint csak-csak közeledik nagyívű pályájának vége felé, sokak meglepetésére mégis gyorsan sikerült megállapodnia másik világcéggel, a japán Uniqlo sportruha gyártóval – mégpedig tíz teljes évre.

Így kaszálnak még többet a sportcelebek
Folyik a világ legjobb teniszezőinek nagy versenye, a New York-i US Open. A sztár részvevők (egyébként multimilliomosok) ezalatt a legjobb szállodákban laknak – ingyen, reklámért.
A teniszező erre az időszakra összesen 300 millió dollárt kap azért, hogy Uniqlo szerelésben lép pályára világszerte. A kérdésre, miért szerződtek ilyen hosszú időszakra Federerrel, aki aligha fog még egy évtizedig indulni világversenyeken, a japánok válasza az volt: Roger Federer olyan kiváló, népszerű egyéniség, aki mindig vonzani fogja az embereket.

Az Uniqlo távolról sem egyetlen reklám-szerződése, Federerrel hirdeti magát a Rolex-óragyár, a Mercedes, a Lindt csokoládé és a Credit Suisse bankház. Becslések szerint a teniszező csak ezekből a szponzori pénzekből évi 74 millió dollárt szed össze – ehhez járulnak még az ugyancsak milliós nagyságrendben mozgó versenydíjak.

(Forrás: The New York Times)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo