Három év alatt szinte megnégyszerezte bevételeit a Facebook. Szép szám mondhatnánk, de még mindig eltörpül a Google bevételeihez képest, hiszen a Google 2017 utolsó negyedévében 32 milliárd dollárt keresett, a Facebook viszont “csak” 13-at – hívta fel a figyelmet legfrissebb bejegyzésében Lévai Richárd közösségi média szakértő.
De nézzük csak meg ezt a grafikont!
Mindkét cég nagyot ment, hiszen a Google is majdnem duplázta a negyedéves bevételeit három év alatt, de az olló egyre jobban összezár. Míg a 2015-ös első negyedévben majdnem 5-szörös volt a különbség, ez 2017 utolsó negyedévére 2,5-szeresre olvadt. A Facebook mágnesként tudja (tudta eddig) magához tapasztani az embereket, akik egyre több időt töltenek (töltöttek eddig) a rendszerben, és egyre több hirdetést néztek.
Nem véletlen, hogy a Google mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan közösségi platformokat találjon ki, amikkel meg tudja tartani az elsőségét. De lehet, hogy a megoldás (a Google számára) a Facebooktól jön, hiszen az új hírfolyam algoritmus változások várhatólag negatívan fognak hatni az oldalon töltött időre, ez pedig a bevételi oldalon is jelentkezhet.