Hogyan hirdessünk a Facebookon?

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook információgyűjtő-konverziókövető eszközét Pixelnek nevezzük. Ez egy rövid kódrészlet, amit a weboldalunk forráskódjához kell hozzáadnunk, ezen keresztül tudja a Facebook követni látogatóink viselkedését. Az így gyűjtött információkat aztán kampányoptimalizálásra, visszacélzásra, hasonmás célcsoportok képzésére használja. Természetesen így tudhatjuk azt is, hogy a hirdetésre kattintás után mit csinált a felhasználó a weboldalon. Logikus, hogy a Pixel annál jobban működik, minél korábban adtuk hozzá az oldal forráskódjához, ezért javasolt azt a kampányok elindítása előtt jóval hozzáadni.

  1. Dinamikus hirdetések használata
    Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk
    Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.
Egyre többen használják ezeket az egyszerű remarketing típusú hirdetéseket, mert a beállítás nem túl bonyolult, a megtérülés viszont kiemelkedő. Ez a hirdetés úgy csábítja az ügyfeleket, hogy újból megmutatja nekik azokat a termékeket, amelyeket weboldalunkon már láttak. Az Amazon is rendszeresen használja ezt a típusú reklámot, nem véletlenül, hiszen rendkívül hatékony. Használatához szükség lesz a Facebook Pixel webáruházhoz adására is, a termékeket pedig fel kell tölteni a Facebook katalógusába. Ezután a hirdetéseket nem kell egyesével létrehozni, ezt beállításunknak megfelelően megoldja helyettünk a rendszer. Igény szerint lehetőség van egy vagy több olyan terméket is retargetálni, amit a látogató megtekintett, kosárba tett vagy már megvásárolt.
  1. Kollekció típusú hirdetések
Az angolul Sequential Ads néven futó típus szintén a remarketing kategóriába tartozik, célja a konverziós arány növelése, lényege pedig, hogy egy hirdetésen belül több terméket mutat meg, így a felhasználónak nagyobb a választási lehetősége. Másként használva egy adott termék különböző előnyeit vagy eltérő használati módjait is taníthatjuk vele a felhasználónak. Létrehozható önmagában vagy dinamikus kampány részeként a Power Editorban vagy az egyszerű Hirdetéskezelőben is.
  1. Generikus retargeting kampányok
A webáruházban termékeket a kosárba dobáló felhasználók nagyjából 70 százaléka elhagyja a kosarát, mielőtt befejezné a tranzakciót. Ennek a csoportnak csak körülbelül 7-9 százaléka tér vissza magától, hogy mégis megvegye az árut. Ha azonban hirdetéssel visszacélozzuk a kosárelhagyókat, a statisztikák szerint akár 26 százalékuk is konvertálhat. A retargetinges hirdetések esetében az összes arány megváltoztatható, a hirdetés által generált konverziós arány 70 százalékos, az átkattintási arány (CTR) pedig a hagyományosnál akár tízszer is magasabb lehet.
  1. A hasonmás célcsoportok szerepe
A Facebook képes arra, hogy új vevőket kutasson fel számunkra az eddigi vásárlóink, vagy a weboldalunkat felkeresők jellemzői alapján. Az úgynevezett hasonmás célcsoportok arra szolgálnak, hogy hirdetéseink a vevőinkhez hasonló tulajdonságokkal rendelkező embereket érjék el, akik valószínűleg szintén érdeklődnek a termékeink iránt. Ezek a célcsoportok akár a Facebook-oldalunk lájkolóiból, akár a Pixel által kinyert adatokból előállíthatók, amit persze már a rendszer algoritmusai végeznek, de lehetőség van manuálisan is hozzáadni érdeklődési köröket vagy szociodemográfiai jellemzőket.
  1. Márkaüzenetek közvetítése hirdetés útján
Mindennek a végén a Facebook egy közösségi platform és szórakoztató médium, a felhasználók célja elsősorban nem a vásárlás, hanem a kapcsolatteremtés és a szórakozás. Éppen ezért márkaüzeneteink szórakoztató formában történő közvetítésére, például rövid és humoros vagy éppen mélyértelmű videók segítségével, szintén remek eszköz. Videók készítésénél törekedjünk a tömörségre, a bevezető nélküliségre, valamint arra, hogy üzenetünk hang nélkül is könnyen érthető legyen.
  1. Kapcsolaterősítés egyéni célcsoporton keresztül
A személyre szabott közönség jó módja az ügyfélkapcsolatok megerősítésének. Az egyéni célcsoportok létrehozása kiválóan alkalmas arra, hogy ügyfeleinkből kizárólagos közönséget hozzunk létre az email-címük, Facebook-azonosítójuk vagy telefonszámuk alapján. Így megtalálhatjuk a weboldallátogatóinkat a közösségi médiában is, nem kell arra várjunk, hogy ők találjanak ránk. Ez elsőként azért jó, mert egyrészt vásárlóinkat könnyedén lájkolóinkká tehetjük, csak be kell töltenünk a címeiket az eszközbe, másrészt kifejezetten nekik hozhatunk létre promóciókat (mintha hírlevelet küldenénk, csak annál sokkal közvetlenebb módon), harmadrészt megjutalmazhatjuk a hűséges vásárlókat, amivel utána azt érjük el, hogy hírét viszik és ajánlják az üzletünket barátaiknak is.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo