Az állam költ a legtöbbet hirdetésre a magyar piacon

A 2016-os reklámtorta 11,18%-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, hiszen minden szegmens növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Reklámszövetség a Média Hungary-n ismertette a 2016-os tejes reklámköltési adatokat a televíziós számokkal kiegészítve. A 2016-os reklámtorta 11,18%-os növekedése biztató képet fest a reklámpiacról, hiszen minden szegmens növekedett, de a változás mögött rejlő tendenciák miatt a reklámipar kevésbé mutat pozitív képet.

A 2016-os televíziós reklámköltés 56,033 milliárd Forint

A televízió részesedése a 2016-os teljes reklámtortából 25,78%, ezzel stabilan tartja második helyét a tortában. A televíziós reklámpiac 8,59%-kal nőtt 2016-ban az előző évhez képest. ezzel csaknem triplikálta növekedését az előző időszakhoz képest (2014-ről 2015-re 3,15%-kal nőtt a tévés reklámtortaszelet.)

Az állam a legnagyobb hirdető

A 2015-ben a televízióban elköltött állami reklámforintok 2,63 milliárdos tétele 2016-ban 6,3 milliárdra emelkedett, azaz 140%-kal nőtt. Az MRSZ korábbi adatai szerint a teljes reklámiparra vetítve 2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke. Ezzel az állam a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé vált.

A több mint 11%-os változás mögött rejlő tendenciák

A már említett állami költések mértékének nagyarányú növekedése mellett tavaly kiemelt sportesemények is, mint a Foci EB és Olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ezzel szemben a reklámköltések pedig továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP arányos szinttől, a reklámadó pedig továbbra is erősen hátráltatja a reklámipart, annak tervezett 7,5%-os emelése további jelentős pénzt vonhat el az iparágtól. Az elmúlt évek indokolatlan és szakmai egyeztetést nélkülöző, iparágat súlytó szabályozásai (reklámadó, bónusz törvény, közterület extra adóztatása és a településkép védelmi törvény) továbbra is nagymértékű bizonytalanságot okoznak a piacon.

A digitális reklámtorta-szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább erősödött: A globális szereplőknél elköltött reklám forintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltés aránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.

Forrás: Magyar Reklámszövetség

 

Forrás: Magyar Reklámszövetség

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo